aeroport, întrucât o parte din ocupanţii de la bordul maşinii aveau deja avionul spre Chişinău. Am avut noroc de un trafic destul de lejer prin Germania, astfel încât autostrăzile ne-au permis să menţinem un ritm lejer de 160-200 km/h, iar pe alocuri am şi depăşit 210 km/h. Skoda Superb Combi 4x4 se simte absolut firesc la această viteză, iar ţinuta de drum a modelului este impecabilă ajutată considerabil de sistemul de tracţiune integrală permanentă. E drept, am făcut uz deplin de suspensia noastră adaptivă, de pe maşina expediţională, şi am pus suspensia şi direcţia în regim sportiv, pentru o abordarea şi mai precisă a virajelor de autbahn la viteze extreme. După peste 3 ore de condus într-un asemenea ritm, maşina ajungea la destinaţie cu un consum mai mult decât demn de 6.2 litri/100 km.
Următorul segment l-am făcut dimineaţă devreme, însă, a doua zi. Am pornit încă înainte de răsăritul soarelui şi am alergat din nou maşina cu 180-200 km/h pe autobahn. Lângă Frankfurt pe alocuri ploua încet, drumul era un pic umed, dar mai tare mă îngrijora temperatura de 1-2 grade Celsius. Cu asemenea temperatură, mă puteam trezi oricând cu polei pe drum, iar la 200 la oră nu e tocmai cel mai plăcut tablou. Totuşi, sistemul de tracţiune îmi inspira încredere în comportamentul maşinii şi am putut înainta cu viteze ameţitoare. Doar în apropierea zonelor de curbe de autobahn mai reduceam viteza până spre 140-150 km/h, după care treceam din nou de 180. E incredibil cum, după mai bine de două săptămâni petrecute alături de maşina asta, ajungi să ai o asemenea încredere în ea, încât să ştii că rularea la 180 km/h pe polei poate fi
o faptă sigură. E incredibilă şi ingineria acestei maşini şi a tracţiunii sale integrale, care-ţi poate sugera acest lucru şi care poate ulterior adeveri aceste sugestii!
Însă, în regiunea oraşelor Koln şi Essen, poleiul s-a transformat în zăpadă, iar toată treaba mai era îngreunată şi de multiplele zone de reparaţii. Şi nemţii au probleme cu traficul atunci când ninge, aşa că a urmat o perioadă de coşmar de 3 ore în ambuiteiaje! Am încercat să ocolesc autobahnul, să revin înapoi, dar nimic n-a funcţionat în acele ore ale dimineţii. Aşa că am ajuns târziu la destinaţie, cu un consum de 6.9 litri/100 km, agravat de ambuteiajele infinite.
Apoi era ora 13:30 când a trebuit să pornim spre sud, tocmai până