Lăsăm primele urme în zăpadă cu SKODA Superb Combi TDI 4x4!
2 Martie 2016, 08:26
În ultima relatare vă povesteam că ne îndreptam spre sudul Germaniei cu Skoda Superb Combi TDI 4x4, dând startul expediţiei noastre familiste. Destinaţia cea mai îndepărtată avea să fie Geneva, pentru o muncă de două zile de acolo, dar înainte de trece hotarul spre Elveţia, aveam o primă
destinaţie familistă fantastică la peste 1,000 metri altitudine, pe care să o cucerim cu maşina noastră expediţională!

Dacă vă imaginaţi cumva că în această perioadă a anului sezonul vacanţelor
de munte e mai potolit deja, să ştiţi că greşiţi: europenii din jurul munţilor Alpi încearcă să profite la maxim de week-end-urile în care se mai poate schia în munţi, aşa că nivelul de rezervare depăşeşte de cele mai multe ori 90% în majoritatea regiunilor, iar preţurile sunt destul de arzătoare. Noi, însă, ne-am
pus în scop să mergem pe ideea unor soluţii isteţe, chiar cu mici trucuri pentru a economisi, acolo unde economisirea nu taie prea mult din confortul familiei.

În mod normal, dorindu-ne un popas spre Geneva, ne-am fi putut opri undeva în Alpii elveţieni. Însă preţurile destinaţiilor elveţiene sunt simţitor mai scumpe de cele mai multe ori, aşa că unul din micile trucuri a fost să alegem
o destinaţie în Germania, foarte aproape de hotarul cu Elveţia. Or, la sudul Germaniei încep Alpii, aşa că se poate savura un peisaj la fel de magnific cu un cost mult mai raţional. Şi unde mai pui că, dacă totuşi călătoreşti cu o familie cu cel puţin un copil, vei dori să ai parte şi de o cină decentă, la un preţ acceptabil. Astfel, noi am ales orăşelul Grafenhausen, din districtul Waldshut, la sudul Germaniei. Altitudine: între
1,041 şi 1,079 metri, din ceea ce ne-a indicat sistemul de navigare al lui Skoda Superb Combi.

Pornisem dimineaţa târziu din apropierea oraşului Frankfurt şi ne îndreptam spre sud, mergând într-un tempou foarte dinamic pe autostrăzile nemţeşti. Traseul nostru trecea extrem de aproape de Baden-Baden, renumita staţiune balneară germană, ce şi-a
căpătat un nume notoriu
de lux mai ales printre elitele
ţărilor post sovietice. Ne-am zis că
ar fi interesant să trecem prin Baden-Baden pentru un prânz!
De pe autostrada A5, te abaţi vreo 5-6 kilometri pentru a intra în Baden-Baden. În acest orăşel balnear, luxul lucios începe a sări imediat în evidenţă pe străzi. Pe de o parte, toate edificiile par menţinute într-o stare mult mai proaspătă, eventual recent renovată, iar pe de altă parte pe străzile orăşelului zumzăie maşini luxoase, ale celor ce-şi petrec timpul pe aici. La drept vorbind, destinaţia balneară a oraşului ar trebui să fie una atractivă celor ce-şi doresc
o cură de revigorare a sănătăţii, însă menţionarea destinaţiei a devenit tradiţională pentru mulţi barzi ai chancon-ului rusesc, după cum ne-a povestit chiar un cetăţean originar din Rusia mai târziu, ceea ce l-a transformat într-un soi de simbol al odihnei luxoase pentru mulţi turişti din Rusia. Aşa că nu e de mirare că aproape peste tot, în magazine şi restaurante, se vorbeşte şi rusa. Noi am ajuns în centrul orăşelului, lângă un soi de castel, şi am parcat Skoda noastră
acolo, pentru a ne îndrepta spre o stradă pietonală de alături. Zona restaurantelor părea un pic prea luxoasă, cu un soi de glamour pe care noi nu ni-l prea doream, iar aici a trebuit să aplicăm un al doilea truc pentru a nu cheltui prea mult pe un restaurant scump. Când nu eşti sigur de preţurile
restaurantelor, într-un oraş străin, alege un restaurant cu specific italian – poţi oricând comanda nişte paste sau derivate de ale lor, ori poate pizza, iar aceste bucate vor avea aproape întotdeauna un preţ mai moderat. Aşa am făcut şi noi, simply clever, şi am mers într-un restaurant italienesc. Am servit nişte lasagna, care venea la pachet cu o salată gustoasă drept starter. Prânzul ne-a costat cam 14 euro de persoană – un preţ destul de acceptabil pentru o asemenea regiune.
Apoi am trecut într-o cofetărie de
alături şi ne-am luat câte o cafea la drum, pentru era timpul să mergem
mai departe, spre munţi. Era deja
după amiază şi noi ne doream
să ajungem în zona montană
înainte de a se întuneca. Am
continuat să ne îndreptăm pe A4 spre sud, apoi am ieşit spre orăşelul Freiburg im Bresgau. A trebuit să-l traversăm şi, deoarece era aproape seară, am nimerit într-un ambuteiaj lung.
Mai departe, însă, a început adevărata plăcere! Drumul a început a urca vertiginos spre munţi, devenind tot mai şerpuitor, iar în scurt timp am intrat cu adevărat în munţi! De aici încep Alpii! Skoda Superb Combi TDI 4x4 ne-a anunţat că temperatura de afară a scăzut sub 4 grade Celsius, ceea ce însemna riscul unui drum lunecos. Însă noi nu ne făceam griji, pentru că
avem o maşină cu tracţiune integrală permanentă, încălţată în nişte roţi de iarnă bune! Pe asemenea serpentine, am activat suspensia cu reacţii adaptive a modelului, punând-o în regim individual, unde ne-am setat o suspensie şi o direcţie sportivă, dar cu o reacţie normală a motorului. Skoda Superb Combi a început imediat a fi şi
mai fermă în viraje. Le treceam cu pedala întotdeauna apăsată, uşurel, pentru ca tracţiunea integrală să-şi facă treaba în asigurarea unui vector perfect pentru maşină. Urcând tot mai mult, pe un drum deja absolut montan, carosabilul devenise niţel îngheţat, şi am putut simţi cu vârf şi îndesat funcţionarea tracţiunii integrale! Da,
sistemul transmite cuplul tuturor celor patru roţi întotdeauna, aşa că nu există timp de reacţii electronice întârziate, totul funcţionează mecanic în continuu! Simţi roţile spate cum compensează pierderile de aderenţă şi cum maşina îşi menţine controlul anume datorită tracţiunii integrale! Skoda Superb Combi 4x4 e unul din puţinele modele la preţ raţional din lume care să vă ofere un sistem de tracţiune integrală
permanentă adevărată, nu unul imitat electronic!

Peisajele din jur au devenit magnifice, odată ce ne-am apropiat de 1,000 metri altitudine. E o regiune turistică pe aici, însă una liniştită, fără vâltoarea staţiunilor suprapopulate. Se poate şi schia, dar nu am putea spune că sunt cele mai bune şi mai spectaculoase pârtii de schi pe aici, în schimb
liniştea şi aerul curat montan fac un tandem excelent cu priveliştea superbă a locurilor din jur!


Ajunşi în Grafenhausen, am constatat că multe dintre hoteluri sunt asociate unor berării, întrucât zona e una cu producţie seculară de bere. Eh,
uite că amatorii de bere s-ar putea să descopere încă un motiv de a rămâne aici! Preţul unei camere de hotel pentru o familie cu cel puţin un copil variază pe aici între 80 şi 145 euro pe noapte. Noi am ales un hotel la 112 euro pe noapte, cu mic dejun inclus. Aveam o opţiune de 96 de euro pentru un hotel de alături, dar diferenţa vizuală în nivelul confortului şi spaţiului din cameră făcea mult mai mult decât cei 16 euro diferenţă din preţ. Aşa că am ales să plătim un pic mai mult pentru un
confort cu mult mai consistent. Şi
unde mai pui că hotelul ales ne-a
propus să beneficiem de cină
completă la preţ fix de 22 euro per
persoană!
Ofertele cinelor
la preţ fix sunt
foarte
avantajoase
atunci când
călătoriţi cu
familia, pentru că
ştiţi şi Dvs., copii
trebuie alimentaţi
sănătos, iar
uneori la încercarea unor bucătării noi e bine să ai la alegere mai multe opţiuni, decât într-un restaurant a la carte, unde nu prea poţi alege cu ochii mâncarea gata preparată.
Iar drumul spre hotel avea două căi – una mai lungă, pe traseu curăţat, şi alta mai scurtă, pe traseu înzăpezit, în urcuş de pantă. Suntem la bordul unei maşini cu tracţiune integrală, iar calea aleasă de noi e evidentă! Am mers, fireşte, pe zăpadă, iar Skoda Superb Combi TDI 4x4 a înaintat fără cea mai mică
dificultate pe acolo, urcând până la sfârşitul acestui drum forestier! În acel moment mi-am zis pentru prima dată: „începe să-mi placă atât de mult Skoda Superb cu tracţiune integrală, încât chiar mi-ar plăcea să mi-o cumpăr într-o zi”!

Iar în urma noastră au rămas primele urme în zăpadă, urme lăsate fără efort de modelul ceh. La hotel am plătit
camera, evident, cu cardul bancar MasterCard, întrucât astăzi aproape că nu mai există hoteluri în lume care să nu accepte plata cu cardul. Mai mult ca atât, la restaurant, în Germania, puteţi adăuga la nota de plată şi bacşişul pe care aţi putea dori să-l lăsaţi chelnerului, astfel încât să plătiţi cu cardul suma cumulată.
Ne-a plăcut această destinaţie? Foarte mult! A fost o descoperire şi pentru noi, pentru că nu mai trecusem pe aici şi ne-am bucurat să găsim asemenea peisaje, o asemenea atmosferă şi o bucătărie locală foarte bună! Aşa că, dacă aveţi ocazia să treceţi vreodată pe aici, pe o noapte sau chiar o vacanţă completă, noi vă recomandăm Grafenhausen!
Mici trucuri pentru a ecomisi:
• Dacă sunteţi vă doriţi un popas undeva la hotarul dintre Germania şi Elveţia, alegeţi să staţi în Germania, veţi economisi foarte mult;
• Atunci când nu sunteţi sigur de preţul aplicat de restaurante, puteţi consulta meniul la intrare sau alegeţi pur şi simplu un restaurant italian, pastele sau pizza costă rezonabil aproape peste tot;
• Cinele la preţ fix oferite de hoteluri sunt foarte avantajoase mai ales când călătoriţi cu familia

Cheltuieli realizate cu MasterCard:
• Prânz 35 euro per total
• Cafele – 11 euro per total
• Cazare hotel – 112 euro
• Cină – 22 euro de persoană
• Alimentarea maşinii, prima de când am preluat-o – 41 de euro
PiataAuto.mdIlie Toma
0
4,333
GALERIE FOTO (18 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!