Nissan a demonstrat predecesorii clasici ai actualului GT-R!
28 Martie 2016, 09:44
Deşi cea mai importantă premieră de la New York al celor de la Nissan a fost, cu siguranţă, noul Nissan GT-R facelift, niponii au bucurat publicul aducând toţi predecesorii acestuia!

La standul Nissan a fost prezent Skyline 2000 GT-R KPGC10 cunoscut drept „Hakosuka” acesta fiind primul GT-R din istorie. Generaţia C10 Skyline a debutat în iulie 1968,
iar în februarie 1969 debutase versiunea GT-R bazată pe sedanul cu 4 uşi care a obţinut victoria în prima sa cursă JAF Grand Prix din anul 1969.
Coupe-ul pe care-l vedeţi în imagini debuta în octombrie 1970 şi anume
el a devenit cu adevărat legendar şi cunoscut în lumea întreagă. Sub capota acestuia se regăsea un benzinar de 2.0 litri în 6 cilindri în linie S20 care dezvolta 160 CP şi 177 Nm. Viteza maximă pe care o putea dezvolta Skyline 2000 GT-R era de 200 km/h.
A doua generaţie GT-R a debutat în septembrie lui 1972, ca model al anului 1973. Nissan Skyline 2000 GT-R în caroseria C110 cunoscută drept „Ken & Mary” avea acelaşi propulsor precum şi KPGC10, dar din cauza standardelor sporite privind emisiile Nissan Skyline 2000 GT-R KPGC110 a fost produs doar în 197 de exemplare
pe o perioadă de 4 luni de zile, fiind o generaţie de GT-R cu cel mai puţine exemplare produse. Skyline 2000 GT-R KPGC110 a fost primul automobil nipon cu discuri de frână pe ambele punţi.
Următoarele generaţii
Skyline în caroseriile R30 şi R31
nu au avut parte de versiuni de performanţă cu indicele GT-R, iar fanii credeau că Nissan nu va mai produce un succesor al lui GT-R. În luna august al anului 1989 Nissan reînvie legendara serie GT-R cu modelul Skyline GT-R BNR32 bazat pe Skyline R32 introdus cu trei luni mai devreme.
Botezat drept „Godzilla”, Skyline GT-R BNR32 era un automobil extrem de avansat, având tracţiune integrală ATTESA E-TS şi un propulsor
de 2.6 litri Twin Turbo sub capotă
(RB26DETT), care pe hârtie avea
280 CP, dar în realitate dezvolta în jur de 330 CP. De aici încolo seria GT-R nu a mai fost întreruptă.
În ianuarie lui 1995 a fost lansată a patra generaţie Skyline GT-R (BCNR33) bazată pe Skyline R33 apărut încă în 1993.
Acesta avea acelaşi RB26DETT sub capotă, sistem de frânare Brembo, jante de 17 inch, servind drept bază pentru maşinile de curse din Grupa N.
Cel mai legendar Nissan Skyline GT-R apărea în anul 1999. Având acelaşi RB26DETT sub capotă, cu cifrele puterii trişate, Nissan Skyline GT-R BNR34 avea mai multe inovaţii la bord precum display-ul de 5.8 inch al sistemului multimedia care oferea informaţii nemaivăzute despre maşină,
în timp ce versiunea V-Spec II NISMO Z-tune 2 produsă în doar 19 exemplare avea un propulsor derivat din competiţiile Super GT, având un volum sporit la 2.8 litri ţi o putere de 500 CP!
Actuala generaţie Nissan
GT-R în caroserie R35 s-a dezis
de denumirea Skyline fiind un model aparte de această serie. Cel mai importantă realizare al actualei generaţii este recordul de 7 minute şi 08.679 secunde al modelului Nissan GT-R NISMO (600 CP) de pe legendarul Nurburgring Nordschleife. La New York a fost demonstrate prototipul camuflat care a şi pus acel record în anul 2013.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
2,716
GALERIE FOTO (22 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!