Pe urmele lui James Bond cu SKODA Superb Combi TDI 4x4!
9 Martie 2016, 09:02
A venit timpul să părăsim Alpii elveţieni şi să ne îndreptăm spre... Alpii austrieci! De fapt, dacă vă doriţi o vacanţă de familie relaxantă, eventual să petreceţi o săptămână în acelaşi loc, Austria e cu
mult mai recomandabilă decât Elveţia datorită preţurilor mai atractive, a deservirii mai bune pentru bani raţionali şi a multiplelor opţiuni de cine foarte generoase, incluse în preţul cazării. Un
mic truc de găsire a unor asemenea destinaţii la preţ raţional este să le rezervaţi ceva mai din timp, minim vreo 3-4 săptămâni, sau poate chiar şi 3-4 luni, şi să contactaţi direct hotelul care vă interesează, încercând să le sugeraţi
ce v-aţi dori pentru familia Dvs. – spre exemplu cină inclusă, şedere gratuită pentru copil, etc. De cele mai multe ori în discuţiile de la telefon austriecii vor fi cât se poate de flexibili şi vă vor oferi
condiţii foarte avantajoase, în dorinţa de a vă transforma dintr-un potenţial client interesat într-un client confirmat.

Dar noi mergem ceva mai spontan în Austria în această expediţie, şi n-am apucat să găsim hotele cu cine incluse
acolo unde ne-am dorit noi. Ba mai mult ca atât, în locul de destinaţie nu am putut găsi liber nici un hotel mai jos de vreo 350 euro noaptea, aşa că e trebuit să gândim un truc de economisire şi să rezervăm un hotel la vreo 15 km depărtare, într-o zonă apropiată. Dar ce destinaţie o fi asta, atât de populară şi atât de scumpă, în Austria?
Pe urmele lui James Bond

Ei bine, e vorba de St. Anton am Arlberg, un orăşel considerat tradiţional
a fi relativ micuţ, dar foarte luxos şi exclusivist în munţii austrieci. Mai nou, însă, acest loc s-a proslăvit prin apariţia în ultimul episod din celebrele filme cu James Bond – „Spectre”. Dacă vă amintiţi o scenă frumoasă la volan, în care maşinile trec pe nişte drumuri
montane asfaltate, cu mari diferenţe de nivel, atunci tocmai acele cadre au fost trase în imediata apropiere de St. Anton am Arlberg. Iar noi vom merge astăzi pe urmele lui James Bond cu noul Skoda Superb Combi 4x4!
La vale, mai greu ca la deal?

Vă amintiţi de milionul de serpentine trecut de noi pentru a ajunge la peste 1,700 metri altitudine, în Arosa? Vă mai amintiţi că în Arosa există un singur drum de acces? Asta înseamnă că astăzi a trebuit să facem cale întoarsă pe acelaşi drum, dar de această dată să coborâm toate aceste serpentine! Şi dacă la urcare, totul se rezolvă uşor prin pedala acceleraţiei, gravitaţie, şi uneori şi frână, atunci la coborâre pe un asemenea traseu precum cel din Arosa frânele oricărei maşini vor fi
ultra-solicitate! Oricine riscă o supraîncălzire a frânelor pe aici!

Există maşini cu frâne care se „topesc” după un singur episod intens de vreo 15 minute prin serpentine mai moderate – am păţit-o noi mai demult cu Lancerul redacţional. După ce s-au supraîncălzit odată, apare o vibraţie la fiecare frânare, care se înteţeşte la fiecare nouă încălzire a frânelor, chiar şi peste luni de zile. Practic, trebuie schimbate discurile de frână după o asemenea experienţă. Dar există şi maşini cu frâne ce dispun de o rezervă destul de mare,
încât să nu se supraîncălzească la o coborâre montană mai intensă. Acum, însă, noi ne aflam în faţa unei coborâri de peste 20 de kilometri, cu nenumărate serpentine pe ea, o coborâre ce putea fi descrisă ca un test suprem. Iar Skoda Superb Combi TDI 4x4 a trecut cu brio acest test! Am ajuns jos cu frânele absolut intacte, fără supraîncălzire, având aceeaşi eficienţă la frânare. Fireşte, am mai frânat şi cu motorul, dar inevitabil pedala de frână a fost foarte des apăsată, printre atâtea curbe strânse. Aşa că, Skoda Superb Combi 4x4 are nişte frâne excelente, cu o
rezervă foarte mare de exploatare în asemenea condiţii solicitante!

Peisajele Austriei. Pe zăpadă, pe urmele lui Bond.

După un drum de aproape două ore, intram pe drumuri adiacente, ce promiteau să ne ducă spre destinaţia
noastră. Deşi hotelul nostru e ceva mai îndepărtat, am decis să mergem pentru început în St. Anton am Arlberg.

„Alex, uite, acesta e drumul surprins în film”, îi zic eu la un moment dat maestrului nostru fotograf. Dar, în acelaşi timp am privit amândoi peste bord – în partea dreaptă, imediat
după parapeţii drumului, era o prăpastie în gol, care deschidea vizorul spre o vale destul de lată între două lanţuri muntoase. „Eh, să prinzi un cadru frumos pe aici, fără un elicopter, e imposibil”, am căzut noi de acord în scurt timp. Au urmat noi serpentine şi diferenţe de nivel, iar pe alocuri drumul trecea printr-un tunel din acela cu geamuri alături, atât de populare în construcţiile drumurilor montane elveţiene şi austriece de la mijlocul secolului trecut! Şi astăzi e plăcut să mergi prin asemenea tunele – ele îţi dau inevitabil senzaţia unor trasee cu totul speciale pe care le traversezi.
Am ajuns în St. Anton am Arlberg,
dar nu am descoperit decât un orăşel
prea puţin deosebit prin aspect, în
care doar preţul maşinilor parcate îţi
sugera luxul şi notorietatea acestei
destinaţii. E frumos, dar parcă prea
puţin deosebit, sau special. Hm…
Poate am făcut bine că am ales
un hotel ceva mai îndepărtat?
Iar ca să ajungem la el,
trebuie să facem cale
întoarsă până la un
îndepărtat? Iar ca să ajungem la el, trebuie să facem cale întoarsă până la un drum de conexiune de la vreo 8 kilometri depărtare şi apoi să urcăm mult în sus!

Sistemul de navigare al lui Skoda Superb Combi ne spunea clar,
înaintăm spre un drum ce va sfârşit la un moment dat, aproape în imediata apropiere după hotelul nostru. Dar, pe măsură ce urcam pe acest traseu cu amprenta cinematografică a lui James Bond, carosabilul devenea tot mai
acoperit de zăpadă! Drumul a început a trece şi printr-o pădure de conifere, iar traseul de sub ea avea şi mai multă zăpadă! Pe aici, însă, Skoda Superb Combi 4x4 se simţea într-atât de încrezută, încât te chema, parcă, la un
condus şi mai dinamic! Am prins a lua până şi virajele ceva mai provocator, mai în viteză, şi oricum simţeam cum tracţiunea pe toate cele patru roţi îşi spune cuvântul decisiv în stabilizarea maşinii! Asta e marea magie a tracţiunii integrale permanente adevărate: să poţi conduce cu o doză infinit mai mare de siguranţă pe drumuri fără aderenţă! Iar de la volan simţi maşina asta într-atât de sigură pe aceste drumuri, încât
aproape nu-ţi vine să crezi
că se poate! Abia când am
frânat intenţionat mai brusc şi
maşina a continuat să mişte
vreo 20-30 metri înainte,
asistată de sistemul ABS,
pe zăpada lunecoasă,
am sesizat cât de lunecos
este, de fapt, drumul de
sub roţi! Şi eu tocmai abordasem
virajele cu 50-70 km/h, de parcă
aş fi condus pe drum uscat!
Dar plăcerea condusul intens pe zăpadă a continuat, pentru că urcarea de mai departe în altitudine a adus carosabil şi mai acoperit cu zăpadă! Mergeam intens, mergeam dinamic, iar maşina noastră expediţională avea o stabilitate de curs incredibilă! E clar, un SUV n-ar putea face asta din cauza centrului de greutate mai mare, care i-ar dicta o forţă centrifugă mai mare, dar aici, Skoda Superb Combi 4x4 merge
ca lipită de gheaţa asta acoperită cu zăpadă! E un sistem de tracţiune integrală pe care-l placem la nebunie de când suntem în expediţia asta! Şi acum ne convingem cât de extraordinar funcţionează şi în asemenea condiţii!

La un moment dat, în faţa mea se deschide un viraj spre dreapta, nu prea ascuţit, iar prin părţi sunt pereţi de zăpadă. Am intrat în viraj apăsând brusc pedala acceleraţiei şi întorcând
un pic mai brusc volanul spre dreapta. Ceea ce aşteptam s-a întâmplat – break-ul acesta pe nume Skoda Superb Combi 4x4 a intrat într-un scurt derapaj controlat, combinaţia de forţe pe care i-a aplicat-o generând transmiterea unui cuplu mai mare punţii spate. Teoretic, dacă deconectezi ESC-ul şi ai mult spaţiu prin jur, ai putea şi drifta cu maşina asta! În cazul nostru, însă, ESC-ul ne-a permit o fracţiune de secundă de distracţie, după care a frânat selectiv nişte roţi şi ne-a repus pe o traiectorie sigură.
Apoi am vrut să prindem şi un alt moment de test al sistemului. Pornirea bruscă de pe loc, pe un carosabil alunecos. Se vor include din prima secundă toate patru roţi, aşa cum se cuvine unui sistem de tracţiune integrală permanentă? Răspunsul e chiar aici, în imaginea alăturată! Da, doamnelor şi domnilor, sistemul de tracţiune integrală al lui Skoda Superb Combi 4x4
transmite întotdeauna cuplu către toate cele patru roţi! Chiar şi la demarările rapizi pe zăpadă, toate patru roţi zmuncesc omătul de sub ele şi te catapultează cu încredere înainte! Şi asta fără vreun buton de comandă specială a sistemului, fără regimuri alese, fără nu ştiu ce selectări de controale ale tracţiunii. Skoda Superb Combi 4x4 nu-ţi oferă, practic, nici un buton de comandă directă a sistemului de tracţiune integrală, însă mecanica lui, ajutată de creieri electronici inteligenţi,
îţi asigură înaintarea, deocamdată în toate ipostazele!

Arareori reuşim să ne ataşăm într-atât de mult de o maşină expediţională! Dar Skoda Superb Combi TDI 4x4 ne-a cucerit emoţional şi raţional, încât ne place pe de o parte inteligenţa ei, gândirea raţională şi practică, iar pe de alta, senzaţiile pe care le experimentăm cu ea! Am experimentat-o pe trasee asfaltate, am experimentat-o pe autostrăzi la 200 la oră, am
experimentat-o prin oraşe, am experimentat-o prin serpentine extreme la urcuşuri şi coborâşuri, am experimentat-o pe gheaţă şi zăpadă – şi de fiecare dată maşina asta ne-a depăşit aşteptările! Da, nu a făcut faţă pur şi simplu, ci ne-a depăşit aşteptările, cu mult! Acum înţelegem de ce statisticile spun că proprietarii de Skoda sunt printre cei mai fericiţi proprietari de automobile din lume!
Ce ne-a mai rămas? Să o împotmolim pe undeva? Avem toate şansele, pentru că destinaţia de mâine promite ninsori excepţionale! Dar până una-alta, am oprit la hotelul nostru şi am poposit în restaurantul său pentru o cină extraordinar de gustoasă!

E anul 2016… Suntem în Alpii austrieci, într-un loc izolat şi liniştit al lumii, numit Zug din Lech am Arlberg. Atmosfera acestui restaurant ne-a înmuiat de plăcere, iar proprietarul lui, aflând că
suntem în toiul unui proiect cu Skoda şi MasterCard, a venit să ne ureze personal bun-venit şi să ne onoreze cu câte o salată delicioasă cu nucă şi sirop dulciu, din partea casei. Pensiunii îi spune Gasthof Auerhahn şi vă recomandăm să faceţi cel puţin un popas la restaurantul de aici, se găteşte într-atât de delicios, încât ar merita şi
două stele Michelin, atât de râvnite de breasla bucătarilor! Lumea se vede frumos de la bordul lui Skoda Superb Combi 4x4. Lumea poate fi cunoscută frumos cu acest extraordinar model ceh, iar cea mai mare parte a acestor senzaţii e valabilă şi pentru limuzina Superb 4x4! Ce avem noi astăzi în
acest model e premium veritabil la bord şi în inginerie, cu o emblemă ce nu pretinde clasificări premium. Ce-ar fi să cumpăraţi o Skoda Superb Combi 4x4 bine dotată, în locul unui model premium de dimensiuni similare, sau chiar în locul unui SUV, premium sau
nu, economisind astfel o groază de bani sau cel puţin obţinând mult mai multă consistenţă la bord de aceeaşi bani? Apoi să mergeţi să vă sărbătoriţi
achiziţia într-o vacanţă familistă ca asta? Veţi simţi cu siguranţă satisfacţia deplină a unei achiziţii inteligente, consistente şi extraordinare! Or, anume
asta ne convinge Skoda Superb Combi TDI 4x4 că este, zi de zi, în această minunată expediţie! Mergem spre zăpezi uriaşe mai departe!
PiataAuto.mdIlie Toma
0
5,398
GALERIE FOTO (22 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!