„Cu noul BMW M760Li, batem orice concurent de pe piaţă!” – Frank van Meel, preşedinte divizia BMW M
5 Aprilie 2016, 09:36
Anul ăsta divizia M a celor de la BMW a fost mai activă ca niciodată la salonul auto de la Geneva, aducând tocmai 2 premiere extrem de importante, una europeană şi alta mondială. E vorba de noul BMW M2 şi de prima Serie 7 care are litera „M” în denumirea versiunii: M760Li! Şi deoarece un salon auto internaţional e cea mai indicată ocazie de a-i prinde pe viu pe creatorii celor mai picante maşini, noi l-am prins pe Frank van Meel, Preşdinte al diviziei BMW M. Aşa că întrebările au curs puşcă!
Domnule van Meel, vedem aici o ofensivă impresionantă de produse BMW M, şi mă refer, desigur, la M2 Coupe şi la M760Li. Îmi face din ochi îndeosebi sportiva asta compactă, pe nume M2! Este ea noua maşină de vis a tuturor fanilor BMW, care să le facă cel mai mult din ochi?

Nu a tuturor, dar cu siguranţă a multora dintre ei! Noi suntem, totuşi, convinşi, că dacă-ţi place un M3, îşi va plăcea un M3 şi mai departe, dacă-ţi place un M4, vei rămâne în continuare fanul lui M4, şi tot aşa până la X5M sau X6M, iar cu noul M2 noi oferim un model multor oameni care-şi doresc un model superperformant de exact aceste dimensiuni. Va fi, deci, maşina visului pentru fanilor BMW care aşteptau această maşină, şi sunt foarte mulţi!

Aţi anticipat o întrebare în care doream să mă refer la M3 şi M4. Fiecare nouă generaţie a acelor modele devine un pic mai mare, un pic mai lungă, iar acum M2 pare maşina mai compactă şi mai agilă. Credeţi că el ar putea „fura” din clienţii modelelor mai mari M3 şi M4?
Nu, pentru că vorbim de o poziţionare complet diferită a modelelor. Dacă ne uităm la M4, cu toate posibilităţile lui de personalizare, cu tot confortul oferit de ampatamentul mai lung, spaţiul interior, echipări, atunci M2 pare un model absolut spartan şi puritan în raport
cu M4. M4 este o maşină mult mai pregătită pentru a adăposti cel puţin două persoane la bord, este mai adultă dacă vreţi, în timp ce M2 este tânăr şi sălbatic. Şi n-aş vrea să pun în aceeaşi tabără M3 şi M4, pentru că se simt, totuşi, foarte diferit, iar atât M3, cât
şi M4, sunt mai rapide pe un circuit sportiv decât un M2, în special cu Competition Package.

Atunci când M4 a fost lansat pe piaţă, a venit cu un regim de drift, Smokey Burnout, dacă-mi amintesc bine....

... Smokey Burnout se numeşte, da, şi e un regim special. Cu o transmisie
manuală e uşor să faci un burnout
şi e mai uşor să faci drift, spre
exemplu dacă rulezi pe inerţie, pui
în treapa a doua şi apeşi puternic
pedala acceleraţiei şi aproape sigur
poţi crea un derapaj. Cu cutia DCT
aceste distracţii sunt mai dificile, de
aceea am implementat Smokey
Burnout, ca să poţi face cam
acelaşi lucru, în special în treapta
a doua.
Cât de mult este noul BMW M2 o maşină de drift? Stau cu adevărat inginerii BMW M şi-şi bat capul de capacitatea de drift a unei maşini, s-o facă să drifteze şi să se conducă plăcut?

Da, inginerii BMW M2 chiar îşi bat capul de capacitatea de drift a unei maşini! Inginerii o fac controlabilă până în cel mai mic detaliu, iar dacă o maşină e
controlabilă, echilibrată, şi are tracţiunea corectă, atunci ea va drifta bine! Pentru noi e important ca până şi în plin derapaj controlat o maşină să fie perfect controlabilă! La asemenea maşini poţi dirija unghiul de virare cu piciorul tău drept pe accelerator! Iar M2, apropo, are diferenţialul spate identic cu M3 şi M4, ceea ce ne permite să ţinem maşina foarte stabil chiar şi în plin proces de drift. E foarte important pentru noi deci, şi nu doar pentru partea de fun, ci şi pentru un condus rapid, în cazul în care intri într-un viraj cu supravirare şi pierzi niţel puntea spate, să nu zici „gata, până aici a fost!”, dar să poţi controla în continuare maşina!

BMW a avut o maşină minunată, puritană, acum câţiva ani – 1M Coupe. Dvs. îl poziţionaţi pe M2 ca un succesor al acelui model?

S-ar putea spune că M2 e un succesor al acelui model. Aceea era o maşină nefiltrată, „RAW”, cum îi zicem noi, lată, puritană. Cam asta a fost abordarea inginereacă şi la noul M2, să-l facem puritan, fără excese, cu ceea ce e cu adevărat necesar. Fără amortizoare cu reacţii ajustabile, fără alte chestii
electronice – pur şi sportiv, dar foarte direct, foarte rapid şi foarte puternic! Deci, aş putea spune că noul M2 e un succesor pentru 1M Coupe.

Şi acum, să vorbim despre marele „M” – M760Li. Prima întrebare e evidentă: de ce M760Li şi nu M7?
În primul rând, noi suntem fericiţi că în sfârşit lansăm un model M pentru Seria 7. Atunci când discutat nomenclatura şi crearea unei versiune de înaltă performanţă pentru Seria 7, ne-am uitat şi la cumpărătorii acestui model, la ceea ce-şi doresc ei şi la echilibrul de calităţi pe care-l oferă filosofia unei Serii 7. Noi
zicem că Seria 7 trebuie să fie o maşină perfect echilibrată cu mult dinamism şi cu mult confort în acelaşi timp. Şi în acest segment, asta e şi aşteptarea clienţilor – ei nu şi-ar dori ca noi să oferim un M adevărat în Seria 7 – cu suspensie rigidă, cu un motor un pic sălbatic, nefiltrat, direct, în direcţia unei maşini de circuit, cu un V12 sub capotă. Atunci noi ne-am zis să oferim performanţa unui M pur, dar să păstrăm echilibrul acelui confort. Şi tocmai asta am făcut. Şi tocmai de asta e un model
model M Performance, nu un M pur-sânge. Deşi, trebuie să admitem că nu este nici un M Performance tipic, pentru că e mult mai puternic decât un M Performance. Într-un cuvânt, maşina asta îţi spune M760Li, dar de fapt este foarte aproape de un M adevărat.

Vă înţeleg punctul de vedere, dar în acelaşi timp nu credeţi că acest nume îl dezavantajează în faţa concurenţilor pe M760Li, sugerând cumva că nu este chiar un M, în
timp ce concurenţii anunţă ambiţii ale diviziilor lor sportive?

Lăsaţi-mă să vă promit un lucru: emblema M e prezentă pe maşina asta, inginerii diviziei M stau în spatele maşinii ăsteia şi sunt sigur că, cu noul BMW M760Li, batem orice concurent de pe piaţă!

Waw, asta e o declaraţie tare!

E o maşină tare! :)
Cum rămâne cu o variantă cu ampatament normal al lui M760Li, un „M760i”. Va exista aşa ceva?

Nu. Va exista doar versiunea cu ampatament mărit.

Poate un viitor M7 adevărat cu un asemenea ampament?

Nu. Nu avem în proiect aşa ceva.

Spuneţi-ne atunci cât confort şi câtă performantă aţi pus în echilibrul ăla despre care tot vorbiţi, al lui M760Li xDrive?

E întotdreauna greu să cuantifici asta prin cuvinte, dar pot spune despre suspensia care compensează întotdeauna forţele, despre roţile spate viratoare (Integral Steering), ceea ce o face o maşină foarte agilă. Vă pot spune despre sistemul de tracţiune integrală xDrive, care e setat la M760Li xDrive să dea preferinţă punţii
spate. Anvelopele nu sunt de tip run-flat, dar sunt dintre cele mai bune, maşina având astfel mai multă aderenţă şi mai mult confort. Să zicem aşa, nu am negociat renunţatea la confort, dar am pus multă performanţa în ea!

Şi totuşi, cuvintele sunt frumoase, dar să faci o maşină de talia asta să accelereze cu precizie, să frâneze cu precizie şi să aibă cu adevărat performanţe de vârf, nu e o sarcină deloc uşoară, şi presupune,
bănuiesc, folosirea unor secrete inginereşti. Aţi putea să ne împărtăşiţi câteva din aceste secrete?

Secretul ştiut al maşinii e motorul V12 biturbo de 6.6 litri, cu 610 CP la activ şi 800 Nm! Acolo e inima performanţei! Frânele, după cum aţi intuit, ascund un secret. A trebuit să îmbunătăţim frânele pe o maşină cu o asemenea performanţă. Aşa că am luat frânele spate de la Rolls-Royce! Etrierele sunt
tot de acolo, pentru că pentru Rolls-Royce puterea mare şi greutatea mare a maşinilor e mai uzuală. Am făcut modificări şi la şasiu. Am modificat cinematica punţii faţă, pentru a gestiona mai bine masele maşinii şi a avea o aderenţă pe măsură. Astfel, produsul integru final e cu adevărat impresionant!

Vă mulţumim, am avut o deosebită plăcere să discutăm cu Dvs.!
PiataAuto.mdIlie Toma
0
8,064
GALERIE FOTO (9 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!