Eşti pregătit să afli adevărul despre maşina ta cu plăcuţe de Lituania sau Bulgaria? Conduci un Frankenstein sau nu?
8 Aprilie 2016, 13:42
În urma reacţiilor uriaşe la articolul de săptămâna trecută „Adevărul de coşmar despre maşinile importate din Lituania. Corespondenţă direct din Lituania!”, astăzi venim cu o provocare-şoc pentru cei care chiar conduc aceste maşini zi de zi: Eşti pregătit să afli adevărul despre maşina ta cu plăcuţe de Lituania sau Bulgaria? Conduci un Frankenstein sau nu?
Articolul nostru de săptămâna trecută a stârnit un val uriaş de discuţii publice, în care s-au implicat cei mai diverşi oameni – de la cei care conduc aceste maşini până la cei care şi-au reconfirmat încă o dată cât de periculoase pot fi maşinile ce trec printr-un asemenea „tratament”, înainte de a fi vândute la preţ ademenitor conaţionalilor noştri. Am apreciat foarte mult că, prin discuţiile şi sugestiile din
comentariile Dvs., ne-aţi oferit şi fronturi de investigaţii de mai departe, în continuarea analizei acestui fenomen, or, noi am menţionat că ne dorim o întreagă serie de articole care să trateze această situaţie, serie în care să discutăm cu toţii despre cum poate fi găsită soluţia perfectă, care să-i impace la maxim posibil pe toţi, dar care să ţină cont în primul rând de cei care contează cel mai mult – oamenii în trafic şi siguranţa lor.
Experienţa Lituaniei. 7 din 10 maşini cu numere lituaniene reexportate sunt „lipite” din bucăţi! O aplicăm şi în Moldova?

Articolul de investigaţie publicat săptămâna trecută pe PiataAuto.md a fost realizat în strânsă colaborare cu doi dintre cei mai renumiţi jurnalişti auto din Lituania – Renaldas Gabartas şi Jurgis Paplaitis, Renaldas fiind implicat în investigarea fenomenului „preparării” automobilelor cu numere lituaniene pentru reexport în rolul său de redactor al Top Gear Lituania. Evident, noi i-am întrebat pe aceştia ce-au făcut ei mai departe, după ce au investigat cum se sudează acestea din bucăţi şi după ce-au dus un astfel de automobil la un
crash test în centrul de testare ADAC din Germania. Ei bine, şi lutianienii care exploatează asemenea maşini în ţara lor s-au revoltat, refuzând să creadă că maşina lor poate fi un Frankenstein. Atunci jurnaliştii au organizat o testare profundă a 10 maşini, pregătite pentru vânzare şi eventual reexportare, pentru a identifica dacă acele automobile au fost sau nu create prin sudări şi reparaţii periculoase, după metode similare celor demonstrate în experimentul lor. Rezultatul a fost infricoşător: 7 din 10 maşini s-au dovedit a fi nişte „suduri” din bucăţi, în cele mai diverse moduri şi ecuaţii, în dependenţă de cum erau accidentate maşinile „donatoare” iniţiale. Şi asta în ciuda faptului că deţinătorii acelor maşini erau convinşi că
automobilele lor nu sunt nişte Frankenstein-uri!

La aflarea unei asemenea statistici şi a unei asemenea experienţe, noi ne-am întrebat care ar fi, oare, situaţia în Moldova, dacă am putea verifica asemenea maşini? Iar ca să fim mai corecţi, poate ar trebui să extindem verificarea şi la cele cu plăcuţe bulgăreşti – pentru că unii dintre cei care comentau articolul de săptămâna trecută menţionau că maşinile cu plăcuţe bulgăreşti ar avea o origine mai sigură.

Nu ne-a luat prea mult timp să găsim un service specializat în lucrări de caroserie şi tinichigerie, gata să ne
gratuit în transpunerea acestei idei în realitate, ba chiar de îndată ce am deschis subiectul aproape că am primit noi o asemenea propunere din partea lor. E unul din cele mai avansate service-uri specializate din ţară, care execută reparaţii complexe pentru cele mai diverse mărci de maşini, folosind tehnologii recomandate de producători
în reparaţii, care să păstreze siguranţa maşinilor. Mai mult ca atât, se pare că această unitate de deservire vopseşte şi tratează până şi piesele din aluminiu, care încep a se răspândi tot mai mult în lumea auto în ultimii ani. Deci, se pare că am găsit profesioniştii care ar putea efectua testări profunde a maşinilor, identificând problemele de coşmar pe
care acestea le-ar putea ascunde, din istoriile garajelor lituaniene. Am fost asiguraţi că orice reparaţie, inclusiv cele cu grave abateri de la siguranţă, nemaivorbind de „lipirea” maşinilor prin sudări din bucăţi, va putea fi identificată la o analiză minuţioasă din partea lor, iar astfel vom putea şti dacă acea maşină e un Frankenstein sau nu.
Şi acum vine momentul adevărului: invităm proprietarii maşinilor cu plăcuţe lituaniene sau bulgare la TESTARE!

Nimic nu poate fi mai obiectiv şi mai adevărat decât o testare directă şi benevolă a unor asemenea maşini, cu plăcuţe lituaniene sau bulgare, care circulă pe drumurile Moldovei! Haideţi să vedem împreună dacă lucrurile sunt într-atât de grave în rândurile acestor maşini din Moldova, sau poate sunt mai puţin grave? Sau poate, dimpotrivă, sunt cu adevărat de coşmar? Mai mult ca atât, şi proprietarul unei asemenea maşini va avea un diagnostic clar şi
profesionist asupra istoricului maşinii sale!

Astfel, dacă sunteţi unul din proprietarii unei maşini cu plăcuţe de înmatriculare bulgăreşti sau lituaniene, vă invităm la o TESTARE completă a stării caroseriei automobilului Dvs.! Profesioniştii tinichigieri vă vor spune dacă maşina a suferit accidente grave în istoria sa, unde s-au efectuat reparaţii ample şi mai ales dacă aceste reparaţii nu afectează siguranţa maşinii Dvs. Şi, desigur, veţi fi informat dacă, doamne fereşte, maşina Dvs. a fost sudată din componente ale altor maşini, sau altfel spus – „strânsă din bucăţi”. Iar dacă
Dvs. nu aveţi un automobil cu plăcuţe lituaniene sau bulgăreşti, dar cunoaşteţi pe cineva, care circulă cu unul din ele, anunţaţi-l despre acest articol şi despre apelul nostru! Ne dorim să selectăm şi noi 10 asemenea automobile, să le supunem acestui examen suprem!

Pentru o analiză cu adevărat obiectivă, se acceptă maşini de orice vârstă, dar vom încerca să asigurăm diversitatea anilor de fabricare. Toţi doritorii de a-şi testa maşina cu numere lituaniene sunt rugaţi să ne trimită un mesaj la adresa de e-mail office@piataauto.md cu indicarea mărcii şi modelului maşinii şi anului de fabricaţie, lăsând şi un număr
de telefon de contact. Dacă numărul solicitanţilor va fi foarte mare, vom încerca să facem o selecţie cât mai diversă a automobilelor. Nimeni dintre noi nu va vedea maşina decât în ziua marii testări. Toate vehiculele vor fi testate într-o singură zi de sâmbătă, succesiv.
Cu ajutorul colegilor noştri din Lituania, vom putea face şi o analiză a istoricului maşinilor cu plăcuţe Lituaniene în baza informaţiilor existente în registrul auto lituanian! Astfel, vom putea verifica codul VIN, plăcuţele de înmatriculare, dacă este sau nu maşina radiată din registrul auto lituanian, dacă
are revizia tehnică lituaniană valabilă, dacă are asigurare valabilă şi chiar dacă nu este dată în căutare! O parte din aceste date le vom putea verifica şi pentru maşinile cu plăcuţe bulgăreşti!

Suntem conştienţi de faptul că s-ar putea ca proprietarii de automobile cu plăcuţe de înmatriculare lituaniene sau bulgăreşti să nu fie prea receptivi la acest apel. Dar e în primul rând în beneficiul siguranţei lor să afle adevărul despre automobilul pe care îl conduc!

Deci, eşti pregătit să afli adevărul despre maşina ta cu plăcuţe de Lituania sau Bulgaria? Conduci un Frankenstein sau nu? Solicitările benevole de participare la TESTAREA completă se primesc începând de acum şi vrem să facem marea TESTARE peste maxim 10-14 zile!

Citiţi şi distribuiţi mai departe, pentru ca toţi cei cu plăcuţe lituaniene sau bulgăreşti să afle despre această oportunitate şi să putem realiza această investigaţie directă în Moldova!
PiataAuto.mdIlie Toma
4
13,067
GALERIE FOTO (5 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!