Concorso d’Eleganza 2016: maşini de epocă, ce-au aparţinut vedetelor!
23 Mai 2016, 12:05
Actori, regizori, producători şi
dragostea lor pentru formele
speciale ale maşinilor, dar şi pentru
motoarele puternice, care i-a
determinat pe vedetele de la Hollywood
să aleagă maşini dintre cele mai
deocheate, iar de multe ori cererea
pentru un model creştea extrem de
mult după ce se afla despre opţiunea
vreo unei vedete. Iar acele exemplare,
care s-au regăsit în garajul vedetelor,
au ajuns să valoreze în timp şi mai
mult. Şi uite că 5 dintre ele au venit
şi la Concorso d’Eleganza din acest
an!
Jaguar XK 120, 1952

În 1952, acest minunat roadster i-a fost livrat lui Clark Gabel, poreclit „regele Hollywood”-ului, pentru filmarea peliculei „Never Let Me Go”, în sudul Angliei. După filmări, Gabel a condus maşina prin Elveţia alături de modelul Suzanne Dadolle spre Lacul Como,
lăsând maşina la o deservire tehnică în Elveţia în timp ce el savura viaţa dulce împreună cu iubita sa tocmai la hotelul Villa d’Este, la care are loc acum Concursul de Eleganţă! După ce s-a reîntors în SUA, actorul a vândut maşina, ea ajungând în Africa de Sud, iar apoi din nou în Elveţia, fiind cumpărată de tatăl actualului
proprietar. Nefiind condusă vreme de 34 de ani, actualul proprietar a comandat restaurarea maşinii chiar în acest an, reuşind s-o aducă la Concorso d’Eleganza în toată splendoarea, lucind de parcă abia azi ar fi fost livrată lui Clark Gabel. Sub capota maşinii se află un motor de 6 cilindri în linie, de 3,442 cm cubi.
Dual-Ghia, 1957

Maşina asta era poreclită
„automobilul stelelor” încă în anii producţiei sale. Frank Sinatra a avut
una, Peter Lawford şi chiar Ronald Reagan au deţinut un asemenea model, iar Dean Martin şi-a condus-o pe a lui în filmul „Kiss Me, Stupid”. Exemplarul din imagine a aparţinut lui Vic Damone şi e
în mâinile actualului său proprietar tocmai din 1972. Pe lângă el, doar alte 29 de maşini au mai supravieţui până astăzi. Sub capotă e amplasat un motor V8 de 5,155 cm cubi, care livra 230 CP.
Ferrari 330 GTC, 1966

Acesta e cu siguranţă unul din cele mai elegante Ferrari ale acestei epoci, iar culoarea de negru adânc i se potriveşte de minune! Un motor V12 de 4.0 litri, care dezvolta 300 CP, o cutie de viteze montată pe axul spate – cu siguranţă
o asemenea maşină şi-ar fi putut-o permite puţini, chiar şi dintre rândul vedetelor. Cui credeţi că a aparţinut acest exemplar? Ei bine, lui Marcello Mastroianni, vedeta care nu-şi ascundea stilul opulent de viaţă, în care femeile şi maşinile – mai multe odată în
ambele cazuri – jucau un rol extrem de important. Printre maşinile din garajului lui Mastroianni s-au numărat nume precum Lancia, Triumph şi multe altele, dar se zice că preferata vedetei era anume acest Ferrari 330 GTC negru. Şi putem să înţelegem de ce...
Ferrari 275 GTB/4, 1967

Unul din cei mai fini cunoscători ai maşinilor fine, din societatea de la Hollywood, este Steve McQueen. În mai multe filme acesta era înfăţişat gonind la volanul unor maşini superbe, iar în
timp actorul îşi dezvoltase o adevărată obsesie din a colecţiona aceste maşini. După câteva vizite la uzina din Maranello, McQueen şi-a comandat un 275 GTB/4, care i-a fost livrată într-o culoarea de maro auriu, pe care Mc Queen o ura. Aşadar, actorul a
vopsit-o în roşu încă înainte de păşi pe drumuri cu ea. Exemplarul a schimbat după aia mai mulţi proprietari, toţi vedete, pentru a ajunge astăzi la un proprietar britanic. Sub capota modelului e amplasat un alt motor V12, de 3.3 litri.
Ferrari 365 GT/4 Berlinetta Boxer, 1975

Opt ani mai târziu, stilul Ferrari pare luat dintr-o cu totul altă epocă. Acest model îşi făcea lansarea în anul 1971, în versiunea 365 GT/4, în anul în care Clint Eastwood a devenit o vedetă globală prin rolul său
de Inspector Callahan în filmul
„Dirty Harry”. În 1975, la doi ani
după apariţia versiunii 365 GT/4 Berlinetta Boxer, un astfel de exemplar părăsea poarta uzinei Ferrari şi se îndrepta la adresa lui Clint Eastwood. În anii 1980, vedea a decis să-şi personalizeze şi mai mult maşina şi i-a îndepărtat o parte din acoperiş,
transformând-o într-un soi de targa. Sub capota maşinii se află şi astăzi un motor V12 de 4.4 litri.

Staţi pe aproape, vor urma noi relatări speciale de la Concorso d’Eleganza la Villa d’Este!
PiataAuto.mdIlie Toma
1
2,314
GALERIE FOTO (23 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!