Subaru celebrează 50 de ani de la implementarea propulsorului boxer!
10 Mai 2016, 16:40
Propulsoarele boxer şi tracţiunea integrală simetrică sunt ingredientele de bază pentru aproape toate modelele Subaru moderne, cu mici excepţii precum automobilele compacte destinate pieţei din Japonia
care vin cu propulsoare în patru sau două cilindri şi modelul cu tracţiune spate BRZ. Propulsorul cu cilindrii amplasaţi opus a fost patentat încă în anul 1896, iar de atunci a fost utilizat pe automobile Volkswagen, precum
legendarul Beetle, pe diverse modele Porsche, pe motociclete, avioane, dar şi pe automobilele Subaru. Exact cu 50 de ani în urmă, pe 14 mai 1966, debuta primul model al producătorului nipon, propulsat de un motor boxer, Subaru 1000, care a fost şi primul Subaru cu tracţiune faţă.
Inginerii Subaru au examinat propulsoarele celor de la Porsche
şi au venit cu propria versiune al propulsorului cu patru cilindri amplasaţi opus, cu volum de 1.0 litri, adăugând răcirea cu apă. În versiunea standard acesta dezvolta 55 CP, iar pe modelul dinamic 1000 SS un total de 67 CP.
Pentru că conceptul propulsorului putea acomoda şi tracţiunea integrală care a fost implementată de către cei de la Subaru în 1972, dar şi favoriza
manevrabilitatea datorită centrului de greutate redus, cei de la Subaru au continuat să utilizeze propulsoarele
boxer pe modelele sale, acestea fiind şi în prezent cartea de vizită al producătorului nipon.
În cei 50 de ani de la implementarea propulsorului boxer, acesta a fost instalat în peste 16 milioane de automobile Subaru.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
1,957
GALERIE FOTO (4 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!