Performanţe excelente pentru Alfa Romeo Giulia, Volkswagen Tiguan şi Seat Ateca la noile teste EuroNCAP!
23 Iunie 2016, 09:02
EuroNCAP a supus de curând testelor de siguranţă trei noi modele cu mare impact la public – e vorba de noua bijuterie italiană Alfa Romeo Giulia, dar şi SUV-urile Volkswagen Tiguan şi Seat Ateca. Deşi de la începutul acestui an
baremul testelor EuroNCAP a devenit şi mai exigent, punând un accent foarte mare pe sistemele de siguranţă avansate, toate cele 3 modele testate
au reuşit să se califice pentru liga superioară a automobilelor cu 5 stele la capitolul siguranţă!
Frânarea autonomă face diferenţa

Practic, în zilele noastre unui model îi este imposibil să bifeze 5 stele la EuroNCAP dacă nu-i convinge pe cei de la acolo că sistemul de frânare autonomă e disponibil pentru acel model, funcţionează impecabil, şi va
fi montat pe marea majoritate a exemplarelor vândute ale acelui model. Iar de o vreme încoace, aproape toate modelele europene noi vin cu asemenea sisteme, chiar şi automobilul nostru redacţional – Mercedes-Benz C-Class, achiziţionat în 2014 – fiind dotat cu el. De doi ani încoace i-am
observat funcţionarea şi, deşi uneori avertizările vizuale ale acestuia par exagerat de precaute, cele sonore intervin doar atunci când există situaţii cu risc sporit şi ajută cu siguranţă la minimizarea riscurilor de accidente. Iar frânarea autonomă propriu-zisă am simţit-o pe propria piele doar o singură dată în 2 ani, atunci când la o distanţă de vreo 40-50 metri în faţa maşinii un pieton a ieşit brusc pe carosabil, traversând strada grăbit. Maşina a reacţionat, a frânat autonom, iar între timp pietonul a ieşit din zona din faţa maşinii şi, atunci când obstacolul sesizat a dispărut peste o secundă, maşina a eliberat frânele fără a opri complet.

Tocmai pentru că aceste sisteme devin tot mai inteligente şi pentru că funcţionează tot mai corect, cei de la EuroNCAP şi le doresc instalate pe toate maşinile noi de pe continentul european, astfel încât o tot mai mare parte din accidentele rutiere să fie evitate.
Iar cele 3 modele noi testate acum la EuroNCAP sunt dotate cu asemenea sisteme. Alfa Romeo Giulia a indicat rezultate excepţional de bune la protecţia adulţilor de la bord în toate scenariile de impact, atât cele frontale cu barieră deformabilă sau cu obstacol
rigid pe toată lăţimea maşinii, cât şi cele laterale, inclusiv la impactul cu stâlpul. La ultima categorie zona pieptului a fost un pic mai expusă, în rest Alfa Romeo Giulia demonstrând performanţe foarte bune, la două dintre capitole bifând maximul absolut de puncte. Giulia nu
oferă un airbag pentru genunchii şoferului, însă la impacturile frontale nu au existat deformări periculoase în acea zonă, prin urmare modelul n-a fost penalizat. În rezultat, noua Alfa ia tocmai 98% la protecţia adulţilor, cel mai bun punctaj de la instituirea ultimei revizuiri a baremului.
Primul SUV din gama Seat, noul Ateca, a oferit protecţie bună pentru adulţii de la bord, cu excepţia pasagerilor spate în cazul unui impact frontal cu barieră rigidă, unde ocupanţii spate au fost
expuşi la traume în zone pieptului. O carenţă similară s-a observat şi la impactul lateral cu un stâlp. Ateca a punctat un calificativ de 93% la protecţia adulţilor în rezultat, iar împreună cu
performanţele excelente la celelalte capitole şi dotările avansate de siguranţă, s-a calificat pentru cele 5 stele dorite de toţi.
În fine, un alt SUV din gama grupului Volkswagen – noua generaţie Tiguan – nu putea lua decât calificativul maxim
de 5 stele. La impactul frontal Tiguan a avut aceleaşi simptome ca şi Ateca pentru pasagerii spate, însă la cel
lateral a oferit o protecţie mai bună, luând punctajul maxim şi însumând la final 96% la protecţia adulţilor.
PiataAuto.mdIlie Toma
0
2,380
GALERIE FOTO (3 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!