Premieră: noul Mercedes-AMG GT R vine cu o viteză maximă de 318 km/h!
27 Iunie 2016, 08:54
Deşi are o denumire aproape omonimă cu supercar-ul nipon al celor de la Nissan, e vorba totuşi de un proaspăt supercar german, născut învingător din start. După cum declară chiar inginerii AMG, niciodată divizia Mercedes-AMG n-a implantat atâta tehnologie din motorsport pe un model de serie ca pe
noul Mercedes-AMG GT R! Deci, ce e noul bolid german şi cu ce se mănâncă?

Evident, după cum îi sugerează şi denumirea, avem de-a face cu un model dezvoltat pe baza lui Mercedes-AMG GT, doar că noul GT R a fost creat şi cizelat cu circuitele sportive în minte, în special cu cel mai dificil dintre ele – Nurburgring, poreclit şi „iadul verde”. Tocmai în cinstea acestui iad verde i-a fost aleasă şi culoarea de un verde aprins a noului model!
Modelul e mai lat pentru o stabilitate laterală extremă. E mai uşor pentru a fi şi mai rapid. Şi beneficiază de noi piese de caroserie, create cu scopul folosirii maxime a forţelor aerodinamice pentru asigurarea unei aderenţe desăvârşite pe circuit. Iar o nouă suspensie cu coilover-e ajustabile vine să desăvârşească manevrabilitatea laterale a maşinii şi aderenţa ei la viteze ameţitoare. Ba mai mult ca atât, prizele de răcire din partea frontală a maşinii
au flapsuri active, care se pot
deschide sau închide atunci când
anumite componente ajung la
temperaturi mai înalte, pentru a
asigura aerodonamicitatea maximă
deopotrivă cu răcirea eficientă doar
atunci când e nevoie de ea.
Sub capotă e montat acelaşi motor V8 twin turbo de 4.0 litri, de pe Mercedes-AMG GT, dar aici unitatea livrează 585 CP şi 700 Nm, toţi transmişi punţii spate, fiind astfel capabilă să catapulteze maşina de la 0 la 100 km/h în doar 3.6 secunde! Şi deoarece
vorbim de o maşină cu gene de motorsport, care nu se sfieşte să-şi folosească întregul potenţial, viteza maximă pe care o poate atinge noul Mercedes-AMG GT R este de 318 km/h!
Modelul debutează şi cu o punte spate viratoare, oferită standard, care ajută la luarea şi mai decisivă a curbelor strânse. Datorită formulei de amplasare a motorului în faţă, dar în spatele axului faţă, şi a cutiei de viteze în apropierea
punţii spate, distribuţia greutăţii favorizează un pic puntea spate, făcând maşina şi mai agilă. Aici, pe punea spate, există şi un diferenţial cu alunecare limitată, controlat electronic. Maşina face uz şi de mai multe materiale din motorsport, fibra de carbon, spre exemplu, fiind utilizată atât la construcţia arborelui cardanic, cât şi la mai multe piese de caroserie. Şi, deoarece o asemenea forţă trebuie şi stăpânită corespunzător, frânele sunt realizate din material compozit şi au un diametru de 39 cm pe puntea faţă şi 36 cm pe puntea spate. Opţional, modelul poate fi echipat şi cu frâne ceramice, caz în care creşte şi diametru discurilor de frână pe puntea faţă, până la 40.2 cm!
Vânzările noului model vor lua startul abia în luna noiembrie, iar preţurile exacte nu sunt anunţate. Însă, judecând după faptul că un Mercedes-AMG GT S porneşte de la aproape 135 mii euro în Germania, atunci noul bolid cu
tehnologii de motorsport poate atinge uşor bariera de 200 de mii de euro!
PiataAuto.mdIlie Toma
0
4,179
GALERIE FOTO (37 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!