Acum 25 de ani apărea decapotabila Mercedes-Benz A124 Cabriolet
18 August 2016, 12:59
Legendarul Mercedes-Benz W124 a avut mai multe tipuri de caroserii – limuzină cu ampatament mărit (V 124), break (S124), coupe (C124) şi decapotabilă (A124). Acum 25 de ani apărea decapotabila din seria 124,
care a debutat în data de 1 septembrie 1991 la Salonul Auto de la Frankfurt, în versiune 300 CE-24 Cabriolet. Decapotabila cu 4 locuri şi acoperiş textil a apărut în gama de modele
Mercedes-Benz după o pauză de 20 de ani – ultimele decapotabile similare, 280 SE Cabriolet şi 280 SE 3.5 Cabriolet (W 111), fiind produse până în anul 1971.
Noul A124 Cabriolet a impresionat publicul prin eleganţa designului şi proporţiile inedite, care nu au ştirbit din prezenţa pe care o emana sedanul W124.
Totuşi, decapotabila a fost bazată pe versiunea coupe (C124), caroseria însă a fost ranforsată cu metal mai gros sau oţel de înaltă rezistenţă, pentru a îmbutătăţi rigiditatea, siguranţa şi confortul.
Astfel, în jur de 1,000 de componente au fost modificate pentru a crea decapotabila, care a devenit cu 130 kg mai grea decât coupe-ul. Pentru o protecţie în cazul în care maşina se răstoarnă, montanţii faţă au fost ranforsaţi, iar în spate a fost instalată o bară retractabilă care „împuşca” în timpul accidentului.
Fiind produs în Sindelfingen începând cu 1992, iniţial A124 era oferit doar în versiunea 300 CE-24 Cabriolet echipată cu un propulsor de 3.0 litri în 6 cilindri în linie (220 CP).

În iunie 1993 toate modelele din seria 124, inclusiv decapotabila, au fost
redenumite în E-Class, primind şi un facelift. Astfel, E-Class Cabriolet, a primit acoperiş acţionat electric
standard şi noi motorizări, printre care E 200 Cabriolet (4 cilindri, 136 CP), E 220 Cabriolet (4 cilindri, 150 CP), E 320 Cabriolet (6 cilindri, 220 CP) şi
modelul de top E36 AMG Cabriolet (6 cilindri, 272 CP), care se deosebea şi printr-un kit aerodinamic, suspensie sport şi jante supradimensionate.
Decapotabila Mercedes-Benz Cabriolet din seria 124 a fost produsă până în 1997 în 33,952 de exemplare, unde o bună parte, 18,572 de clienţi, au preferat versiunile cu motoare în
6 cilindri, iar ceilalţi, 15,380 de clienţi, au optat pentru versiunile cu 4 cilindri. În jur de 75% dintre exemplarele exportate au fost versiunile E 320 Cabriolet.
Având în vedere câte unităţi au fost produse, această decapotabilă este una rară şi cotată, fiind un adevărat clasic modern prin prezenţă şi design.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
4,936
GALERIE FOTO (36 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!