Infiniti dezvăluie propulsorul revoluţionar cu raportul de compresie variabil!
15 August 2016, 13:30
O adevărată provocare pentru ingineri din totdeauna a fost dezvoltarea unui propulsor cu raport de compresie variabil. Cui i-ar fi trebuit un propulsor cu raport de compresie variabil? Acest lucru ar permite ca propulsorul să fie şi eficient schimbându-şi raportul de compresie pe unul mai mare, dar şi performant, atunci când raportul de compresie este micşorat. Au existat o mulţime de idei, inclusiv din partea producătorului suedez SAAB, dar acestea au eşuat din cauza complexităţii construcţiei sau fiabilităţii reduse, astfel, acele motoare experimentale nu au mai ajuns să fie puse în producţie.

Cei de la Infiniti au lucrat asupra unui astfel de propulsor peste 20 de ani şi iată că acum, acesta este gata de a fi produs în serie şi instalat pe automobile de producţie! Noul propulsor pe benzină dispune de 2.0 litri volum, sistem de injecţie directă şi turbocompresor, dar şi de tehnologia VC-T (Variable Compression, Turbocharged).
Spre deosebire de prototipul celor de la SAAB, care dispunea de o chiulasă care-şi schimba poziţia pentru a modifica raportul de compresie, tehnologia VC-T dispune de un mecanism special care modifică poziţia bielei şi pistonului în punctul extrem de sus, schimbând unghiul sistemului multilink instalat pe axul
arborelui cotit, poziţia celui din urmă ne fiind schimbată. Astfel, raportul de compresie variază de la 8:1 (pentru performanţe) până la 14:1 (pentru eficienţă). În rezultat propulsorul dezvoltă 270 CP şi 390 Nm, fiind cu 27% mai eficient decât un propulsor pe
benzină convenţional cu raport de compresie fix şi la fel de eficient precum sunt propulsoarele diesel de 2.0 litri! Mai mult decât atât, noul 2.0 VC-T va avea un nivel de vibraţii şi sunet mai mici decât un propulsor convenţional, fiind mai uşor şi mai compact.
Propulsorul revoluţionar al celor de la Infiniti va fi dezvăluit pe 29 septembrie la Salonul Auto de la Paris. Acesta se va regăsi sub capota viitorului crossover Infiniti QX50, care a fost prefaţat de conceptul QX Sport Inspiration, având şi rolul de a înlocui unitatea aspirate natural V6
de 3.5 litri care se regăseşte pe
mai multe modele din gama
Infiniti şi Nissan.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
2,926
GALERIE FOTO (3 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!