Mazda6 primeşte tehnologii inovative şi propulsoare perfecţionate
10 August 2016, 16:56
Deşi a trecut recent printr-un facelift
de mijloc de carieră, Mazda6 în continuare este perfecţionată de către inginerii niponi printr-un „facelift”, de această dată, mult mai consistent pentru substratul tehnic. În toamna anului 2016 Mazda6 în caroserie sedan şi break, va primi o serie de tehnologii inovative şi propulsoare perfecţionate. Cea mai importantă adiţie va fi tehnologia G-Vectoring Control (GVC) debutată pe Mazda3 facelift. Deşi prima a primit-o Mazda3, tehnologia a fost cizelată anume pe Mazda6, fiind parte dintr-o nouă serie de tehnologii SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS, care vine să sporească conexiunea dintre vehicul şi conducător, acel “Jinba Ittai” nipon.
Sistemul GVC, la care inginerii au lucrat 8 ani de zile, este menit să determine aplicarea simultană a acceleratorului şi direcţiei, iar datorită unui algoritm complex va reduce cuplul pentru a mişca masa maşinii către
roţile faţă ceea ce va spori aderenţa acestora, iar în rezultat, va aduce la o manevrabilitate mai bună în curbe. Mai mult decât atât, acest sistem va reduce efectul forţelor laterale şi longitudinale, iar lucrul acestuia nu va fi
resimţit de către conducător, în timp ce cel din urmă va face mai puţine mişcări cu volanul. Datorită acestui sistem pasagerii se vor simţi mult mai confortabil, pentru că mişcările corpului în timpul acceleraţiei, frânării şi manevrării, vor fi reduse.
Chiar dacă gama propulsoarelor a rămas aceeaşi, cuprinzând unităţile pe benzină SKYACTIV-G 2.0 (145 sau 165 CP), SKYACTIV-G 2.5 (192 CP) şi unitatea diesel SKYACTIV-D 2.2 (150 sau 175 CP), japonezii au lucrat şi în direcţia îmbunătăţirii acestora, în special al motorizărilor diesel.
Dieselul SKYACTIV-D 2.2 dispune acum de trei sisteme noi care reduc zgomotul şi sporesc reacţiile acestuia. Sistemul High-Precision DE Boost Control ajustează mult mai precis
sistemul de injecţie şi presiunea turbinei, pentru a spori promptitudinea reacţiilor la apăsarea acceleratorului. Sistemul Natural Sound Smoother utilizează un amortizor pentru a
înăbuşi tactul specific diesel-urilor, în timp ce Natural Sound Frequency Control ajustează timpii de aprindere în motor, pentru a neutraliza trei frecvenţe critice în care elementele motorului vibrează cel mai tare.
Inginerii niponi au
îmbunătăţit şi izolarea fonică a modelului Mazda6, cu materiale izolatorii în regiunea acoperişului, podelei, uşilor şi consolei spate.
Mai mult decât atât, niponii au redus toleranţele la asamblarea elementelor caroseriei, au laminat geamurile laterale ceea ce a redus zgomotul produs de vânt şi au instalat sigilii
din cauciuc îmbunătăţite pentru uşi.
Interiorul a primit şi el o serie de îmbunătăţiri, printre care noul volan multifuncţional, care a debutat pe CX-9, iar mai apoi şi pe Mazda3 facelift, un nou display color pentru sistemul Active Driving Display şi un nou display informaţional de 4.6 inch cu o rezoluţie şi imagine grafică mai bună. O nouă culoare, Machine Grey, a fost adăugată în paleta modelului.
Mazda6 va fi disponibilă cu
pachetul sistemelor de siguranţă i-ACTIVSENSE, care va include, în premieră pentru Europa, sistemul Traffic Sign Recognition (TSR) care
va recunoaşte inclusiv semnele de circulaţie care interzic trecerea
şi arată limitele de viteză.
La rândul său sistemul Advanced Smart City Brake Support a primit îmbutătăţiri datorită înlocuirii senzorilor
ultraroşii cu o cameră video care va depista nu doar automobilele (de la 4 la 80 km/h) ci şi pietonii la viteze de la 10 la 80 km/h. În cazul în care automobilul depistează o situaţie iminentă de accident acesta aplică automat frâna.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
2,210
GALERIE FOTO (43 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!