Cum este noua Skoda Kodiaq, văzută pe viu? Cât de mare e noul SUV Skoda?
2 Septembrie 2016, 03:58
Luminile se sting la Berlin în timp ce marele şef Skoda îşi încheie pe scenă prima parte a discursului solemn de anunţare a primului SUV de talie mare a mărcii. Luminile se sting pentru a face debutul în scenă al primelor exemplare Skoda Kodiaq şi mai de efect, mai ales că semnătura fasciculelor de lumini LED ale blocurilor optice de pe Kodiaq creează o prezenţă eficace chiar şi pe întuneric. Primul păşeşte în scenă, urmat de un al doilea, şi al treilea şi al patrulea, iar într-un final Kodiaq se
lasă luminat de reflectoarele repornite. În faţa noastră vin, rând pe rând, oamenii-cheie din cadrul Skoda, care fie au un cuvânt greu de spus în activitatea cotidiană a companiei, fie şi-au adus o contribuţie extrem de importantă la
crearea noului model. Printre ei este şi designerul şef Skoda – Josef Kaban. După ce şi acesta ne explică filosofia din spatele formelor avem libertatea de a explora pe viu multaşteptatul SUV. Deci, cum se simte noua Skoda Kodiaq,
văzută pe viu? Vă spunem mai jos scurt pe doi, la cele mai importante criterii.

Vezi şi ştirea cu informaţii complete a premierei noii SKODA KODIAQ, inclusiv galerie foto de 60 de imagini
Design

Într-adevăr, imaginile cu SUV-ul camuflat i-au ascuns bine detaliile, deşi
formele esenţiale erau oarecum clare încă de pe conceptul adus în primăvară la Geneva. Încă atunci spuneam că acea creaţie este fără cinci minute un
model de producţie, iar această declaraţie s-a adeverit, Kodiaq-ul de azi venind cu stilizări uşoare, specifice punerii în producţie a oricărui model.
Designul lui Kodiaq este potrivit de agresiv şi asta place imediat ochiului. Josef Kaban ne spune despre formele proeminente şi un pic rectangulare că acestea-şi au originea atât în liniile
actuale de design Skoda, cât şi în tradiţia manufacturii cehe, spre exemplu în cea de cristal bohemian, colţurile cărora sunt la fel de proeminente şi ascuţite. Dar noi vă zicem esenţialul –
că noua Skoda Kodiaq merge în afara trendului de forme rotunjite pe care l-au adoptat multe SUV-uri noi, în dorinţa de a fi mai blânzi. Dimpotrivă, Kodiaq pare să-şi dorească o personalitate de SUV
bine pus pe roţi, gata să înfrunte dificultăţi, cu un uşor iz de offroader sadea.
Profilul lateral este în acelaşi ton, rectangular şi plin de forţă, modelul evitând să adopte linii coborâte ale
plafonului în stil de coupe şi nu sacrifică astfel spaţiul interior, însă în acelaşi timp aspectul şi proporţiile sale sunt
foarte dinamice. Ampatamentul
lung, distanţele scurte de la axe la
extremităţile maşinii şi garda la
sol mare îi fortifică aceste senzaţii
vizuale. De fapt, Skoda Kodiaq are
imediat prezenţa unui SUV de talie
mare, lung, lat şi înalt, iar
dimensiunile îi confirmă aceste
impresii: 4,697 mm lungime,
1,882 mm lăţime sau 2,087 mm
cu tot cu oglinzi şi 1,676 mm
înălţime.
Interior

Asta e poate partea cea mai curioasă, ce poate fi analizată doar pe viu. L-am pipăit, am luat loc în el, în faţă şi în spate, ne-am delectat cu spaţiul şi ambianţa noului SUV ceh la Berlin. Primele impresii confirmă o formulă foarte reuşită a noii Skoda Kodiaq în factura şi versatilitatea interiorului. Pe bancheta din spate Kodiaq te uimeşte
imediat, ca şi Superb, cu spaţiu ultra-generos pentru genunchi, unde există o rezervă serioasă chiar şi pentru un adult foarte înalt. Pe înălţime acelaşi adult de 1.87 metri are încă vreo 6-7 centimetri cel puţin deasupra capului, pe aceeaşi banchetă spate. Spătarul banchetei poate fi reglat, iar atunci când unghiul lui e setat într-o poziţie mai degajată, rezerva pe înălţime devine şi mai mare, iar poziţia corpului obţine imediat
un plus major de confort pentru călătorii lungi. Bancheta are o mulţime de funcţionalităţi, iar reglajele şi rabatarea se realizează în raport de 60:40.

În faţă senzaţia de spaţiu e similară şi vizibilitatea e excelentă graţie montanţilor bine amplasaţi şi poziţiei înalte la condus. Scaunele faţă sunt foarte confortabil profilate, cu suporturi laterale eficiente – cel puţin în
dotările aduse la premiera mondială de la Berlin.

O menţiune importantă trebuie făcută despre calitatea materialelor din interior lui Kodiaq – pielea este fină şi de o calitate excelentă, în timp ce planşa de bord are polimer moale în partea superioară, aşa cum le place multor cumpărători de SUV-uri de o asemenea talie. Toate componentele interiorului şi materialele folosite aici sunt de o calitate mai mult decât bună, având pe alocuri accente consistente de segment premium. Ne-a plăcut foarte mult şi evoluţia designului interior, Kodiaq depărtându-se serios de sobrietatea lui Superb şi a altor modele Skoda şi adoptând forme ceva mai personalizate, mai pline de viaţă. Ne place zona mediană mare de pe planşa de bord şi felul în care sistemul multimedia e
încadrat pe această planşă în zona centrală, ne plac şi actualizările aduse cadranelor de bord, dar şi diverselor elemente mai mic ce formează ambianţa habitaclului. O evoluţie modernă şi corectă, zicem noi.

Practicism SIMPLY CLEVER

Însăşi dimensiunile lui Kodiaq, alături de silueta sa, îl recomandă ca un model extrem de practic, dar pe lângă aceste elemente de bază există zeci de chestiuţe practice gândite de designeri şi menite să vă uşureze viaţa la bord. Spre exemplu, zonele de plastic din partea de jos a uşilor, care sunt un pic mai ieşite în afară decât profilul uşii, iar astfel orice prim contact va fi realizat cu ele. Elemente din plastic protejează maşina şi în părţile frontală şi posterioară.

Multitudinea de spaţii de depozitate, dintre care două chiar în planşa de bord în zona pasagerului, sunt un alt asemenea element isteţ. Portbagajul
imens şi încă o mulţime de alte locuri de depozitare fac ca în Kodiaq să nu existe niciodată problema lipsei spaţiului în călătorii lungi. Umbrelele din portierele faţă vă vor menţine uscat
pe timp de ploaie, când ieşiţi din
maşină, iar rozătorul de brumă şi
gheaţă e montat în interiorul
capacului rezervorului, să nu-l uitaţi niciodată.
Substrat tehnic şi câteva semne de întrebare

Am aflat la premiera mondială că noua Skoda Kodiaq va primi la capitolul diesel motorul 2.0 TDI în ipostaze de 150 CP şi 190 CP – motorizări pe care le considerăm absolut potrivite. Dar la capitolul benzină, ne-a uimit să descoperim că noul Kodiaq va primi şi motorul de 1.4 litri TSI, în versiuni de 125 CP şi 150 CP. EI bine, pentru un SUV de talia lui Kodiaq, nouă ne par
cam puţini cei 125 CP scoşi dintr-un motor turbo de 1.4 litri, chiar dacă e vorba doar de tracţiune faţă şi de o greutate de doar 1,450 kg fără şofer. Totuşi, răspunsul la întrebarea dacă un asemenea Kodiaq se simte anemic sau nu îl vom putea afla doar de la un viitor test drive. Cifrele oficiale indică un timp de 10.7 secunde pentru acceleraţia 0-100 km/h. Pe lângă motorul de 1.4 litri TSI, mai e oferit şi benzinarul turboaspirat 2.0 TSI, cu o putere de 180 CP şi 320 Nm, motor ce poate fi
cuplat doar cu sistemul de tracţiune integrală şi cutie automată DSG cu 7 trepte.

Un alt semn de întrebare vine chiar de la sistemul de tracţiune integrală. În mod normal, ne-am fi aşteptat ca acesta să fie preluat în totalitate de la Superb 4x4, acolo unde noi îl admiram cu plăcere şi-l declaram unul din cele mai performante sistem de tracţiune integrale din segmentul non-premium. Astăzi la Berlin toţi inginerii confirmă că
sistemul e preluat în mare parte de pe Superb, însă atunci când am intrat în esenţă am constat că dirijarea diferenţialului central e un pic diferită, existând şi momente de condus în ritm constant când maşina trimite cuplu doar spre puntea faţă, nu spre toate cele patru roţi, şi doar atunci când condiţiile de drum sunt mai rele (nu neapărat când se produce un început de derapaj), sistemul redistribuie cuplul către toate cele patru roţi după algoritmul celui din Superb. Cum funcţionează acest sistem în viaţa reală – ne rămâne de asemenea să vedem pe viu într-un viitor test drive.

Tehnologii

Oh, doamne, aici lista e atât de mare şi atât de actualizată, încât nici noi nu
recunoaştem chiar toate denumirile, sistemele şi aplicaţiile. În materie de siguranţă şi confort, farurile full LED cu adaptare continuă a fasciculelor luminoase îşi merită toţi banii pentru efectul pe care îl creează pentru cel de la volan pe timp de noapte. Şi dacă la blocurile optice faţă farurile full LED sunt opţionale, atunci la cele spate acestea sunt standard, lăsând o semnătură vizuală unică pentru
toate Kodiaq-urile, indiferent de
dotare.

Sistemul multimedia este actualizat faţă de cel de pe Superb şi are conexiune permanentă la internet, iar odată cu asta şi o listă lungă de servicii şi aplicaţii – CarPlay şi Android Auto, Infotainment Online (descărcări online de piese favorite, un soi de online radio), Care Connect (asistenţă online), sistem de
navigare cu actualizare în timp real a
informaţiilor din trafic, cu funcţii
integrate din Google Earth şi Street
View. Spre exemplu, acesta vă poate
afişa şi cele mai ieftine preţuri la staţiile de petrol din apropiere. Iar aici se adaugă încă o listă de sisteme infotainment de ultim răcnet: Swing, Bolero, Amundsen cu WLAN şi Columbus, maşina putând crea şi un hotspot WLAN la bord.
Cât costă şi când ajunge în showroom-uri?

Preţurile oficiale ale noii Skoda Kodiaq nu au fost deocamdată anunţate, dar se aşteaptă ca ele să pornească de la douăzeci şi ceva de mii de euro în regiunea noastră. Cehii ne-au spus astăzi că SUV-ul ar urma să ajungă în showroom-uri în primele săptămâni ale anului viitor, dar listele de comenzi vor fi deschise deja în această toamnă, aşa
că dacă planificaţi achiziţia unui SUV de talie mare în această perioadă, trebuie să luaţi serios în calcul şi opţiunea unei Skoda Kodiaq. Noul SUV ceh e un model atât de atrăgător şi practic, atât de arătos şi spaţios, cu o sumă de calităţi atât de utilă şi dorită de clienţii din acest segment, încât suntem pur şi simplu siguri că va deveni imediat un succes răsunător de vânzări pe toate pieţele, dar mai ales în Moldova, unde are toate şansele să devină imediat cel
mai bine vândut SUV din segmentul său şi să-şi păstreze pentru mult timp această titulatură!

Vă invităm să urmăriţi mai jos şi impresiile relatate în direct în cadrul transmisiunilor video LIVE din Berlin de către PiataAuto.md.

PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md, LIVE din Berlin
2
12,249
GALERIE FOTO (29 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!