Acum 20 de ani apărea senzualul Volvo C70
3 Octombrie 2016, 18:06
La începutul anilor ’90 ai secolului trecut, cei de la Volvo au decis să
diversifice gama de modele cu un coupe şi o decapotabilă. Ne fiind expert în automobile de nişă, producătorul suedez a apelat la
compania britanică TWR (Tom Walkinshaw Racing), care prepara automobile Volvo pentru campionatul britanic de turisme BTCC. Pentru a eficientiza producţia, drept bază a fost luat substratul tehnic al lui Volvo 850, iar în 1994 a început concomitent lucrul asupra coupe-ului şi decapotabilei.
Din cauza lipsei de timp, echipa, care avea să înceapă lucrul asupra proiectului a fost lipsită de concediu, fiind trimisă la sudul Franţei pentru a testa modelele concurenţilor. Însă, fiecare a putut să-şi ia familia, iar acest exerciţiu a avut un succes
nemaipomenit, pentru că nu doar designerii şi inginerii, dar şi membrii familiilor acestora, au venit cu experienţe şi sugestii potrivite pentru viitoarele modele.

Proiectarea modelului a avut loc, în
mare parte, la sediul celor de la TWR, în Oxford, Marea Britanie, în timp ce cei de la Volvo au fost responsabili pentru structura de bază şi caracteristicile pe care trebuia să le aibă automobilul.
Designerul şef Volvo, Peter Horbury, a dorit să schimbe percepţia creată de gama Volvo, precum că toate modelele Volvo sunt pătrăţoase şi angulare.
Horbury a intenţionat să creeze un model, pe care consumatorii şi l-ar dori, nu de care ar avea nevoie. Iar acest lucru le-a reuşit! Coupe-ul, Volvo C70, apărut la Paris în 1996, avea un design de-a dreptul senzual şi, deşi
părea mai mic decât donatorul, C70 păstra ampatamentul şi lungimea lui Volvo 850! Pare incredibil, cât de bine le-a reuşit designerilor să sculpteze silueta, pentru a crea impresia unui model vizual mai compact. Doar partea frontală mai aducea aminte de modelele Volvo din acei ani, în timp ce restul maşinii adopta un design cu multe curbe şi forme voluptoase, care s-au regăsit pe viitoarele generaţii Volvo.
De la primele idei, desenate de Ian Callum, care în acea perioadă lucra pentru TWR, iar acum lucrează la Jaguar, până la primele modele Volvo C70 produse, a trecut un termen record – doar 30 de luni! Pentru că de la bun început se ştia că modelul
C70 va avea şi versiune decapotabilă, designul a fost adoptat în aşa fel, încât să se privească bine atât pe coupe, cât şi pe decapotabila C70 Cabriolet, care a debutat cu un an mai târziu, în 1997. Siguranţa pentru cei de la Volvo este totul, astfel, decapotabila a primit
o caroserie rigidă, sistem cu bare de protecţie ROPS (Roll Over Protection System), care împuşcau în sus în timpul rostogolirii, pentru a preveni traumele pasagerilor, centuri de siguranţă cu pretensionare, airbag-uri frontale şi laterale.
Fiind modele emoţionale, Volvo C70 Coupe şi C70 Cabriolet erau oferite cu 17 culori pentru caroserie la alegere, inclusiv culori metalizate şi perlate, dar şi 40 de combinaţii pentru interior. La momentul apariţiei sale, Volvo C70 avea cel mai performant sistem audio din lume, fiind dotat cu boxe de la producătorul danez Dynaudio, cu Dolby Surround şi amplificator de 4x100 waţi.

Gama de motorizări includea motorul de 2.0 litri turbo, disponibil în două versiuni de putere, 180 şi 225 CP, o
versiune cu propulsor de 2.5 litri
şi 193 CP, în timp ce cea mai performantă versiune avea un benzinar turboaspirat în 5 cilindri în linie de 2.3 litri şi 240 CP, preluat de la Volvo 850R.
Uite că şi peste 20 de ani, Volvo C70 arata extrem de bine! Modelul însă, este extrem de rar. În total au fost produse doar 76,809 de exemplare C70, dintre care 27,014 au fost coupe-uri, produse până în 2002, iar 49,795 de exemplare au fost decapotabile, care s-au produs până în anul 2005. În septembrie 2005, la
Salonul Auto de la Paris debuta succesorul, care a înlocuit atât coupe-ul, cât şi decapotabila, fiind o decapotabilă cu acoperiş rigid retractabil, construită în colaborare cu Pininfarina.
Se aşteaptă ca suedezii să reînvie aceste segmente de nişă cu noile C90 Coupe şi C90 Cabriolet, bazate pe noile modele Volvo S90 şi V90.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
2,561
GALERIE FOTO (21 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!