Legendele tuning-ului: Zender Mercedes-Benz 500 SET – W126 în caroserie break!
11 Noiembrie 2016, 18:24
Doar acum atelierele de tuning germane s-au mai potolit cu ideile extravagante, dar proiectele cu adevărat nebune din anii ’80 ai secolului trecut te pot lăsa cu gura căscată chiar şi în zilele noastre! Unul dintre cele mai radicale ateliere de tuning, cu siguranţă, a fost Zender. Pentru a se afirma pe piaţă, acesta a
creat vehicule extrem de extravagante, inclusiv super-car-uri, care au făcut ca lumea să vorbească despre compania germană, fondată încă în anul 1969 de către Albert Zender. În 1982 Zender a şocat publicul cu un break bazat pe nava amiral al celor de la Mercedes-Benz de atunci, W126! Un automobil de lux transformat în break?
Pare a fi o nebunie! Probabil, din acest motiv însăşi producătorii nu construiesc astfel de break-uri bazate pe navele sale amiral. Nu a fost şi cazul tunerilor, care au decis să ofere ceea, ce nu poate oferi producătorul. Astfel s-a născut Zender Mercedes-Benz 500 SET, care a fost construit în doar 3 sau 4 exemplare!
Fiind bazat pe sedanul W126, acesta a fost transformat în break prin utilizarea elementelor preluate de la break-ul W123 (E-Class), precum geamurile laterale spate, inclusiv celea de pe uşile spate şi capacul portbagajului cu tot cu lunetă, care a fost adaptat formelor lui W126.
un kit aerodinamic, capotă de la coupe-ul SEC (C126) şi jante de 16 inch, „încălţate” în cauciucurile Pirelli P7 cu dimensiunea 225/60 R16.
Sub capota break-ului de peste 5 metri se afla V8-ul de 5.0 litri, care dezvolta 231 CP, fiind capabil să accelereze maşina de aproape două tone de la 0
la 100 km/h în 8.1 secunde, în timp ce viteza maximă constituia 225 km/h, deşi pe planşa de bord acul vitezometrului putea ajunge, cel puţin virtual, la viteza de 300 km/h! Evident, că acest truc a fost făcut doar pentru a impresiona publicul şi, totuşi, acest lucru nu l-a împiedicat să devină cel mai rapid break din lume la timpul său.
Interiorul în sine a fost nu mai puţin special, fiind unul de-a dreptul luxos pentru acele timpuri! Fiind modificat practic în totalitate, acesta a fost dotat cu telefon, scaune Recaro reglabile electric şi sistem audio performant Clarion Hi-Fi. Ulterior Zender a mai
creat câteva break-uri similare, dar, având în vedere că erau lucrate manual, acestea aveau unele deosebiri.

Spre exemplu, în 1987 a fost dezvăluit exemplarul Zender Mercedes-Benz
560 SET, care avea un exterior obişnuit, fără careva modificări, cu excepţia transformării în break. Sub capota acestuia se afla u V8 de 5.6 litri, care dezvolta 242 CP, fiind şi un pic mai rapid – 7.6 secunde până la prima sută de kilometri, viteza
maximă - 238 km/h.

Preţul acestor exemplare era unul extrem de mare – în jur de 180,000 de mărci germane. Inspiraţi de break-urile
celor de la Zender, diverse ateliere de tuning, precum SGS sau ABC, dar şi proprietari obişnuiţi, au creat break-uri similare bazate pe W126. Acestea însă, nu au fost unicele break-uri,
create pe baza navei amiral Mercedes-Benz, aceeaşi „soartă” au avut-o şi câteva exemplare în caroseria W116, W140 şi chiar W220!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
6,153
GALERIE FOTO (9 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!