Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Automobilele redacţiei: Ford Focus 1.0 EcoBoost după o lună de exploatare zilnică

15 Decembrie 2016 - 12:52
Denis Godorozea
Automobilele redacţiei: Ford Focus 1.0 EcoBoost după o lună de exploatare zilnică
După prima lună de exploatare, cel mai proaspăt automobil redacţional, Ford Focus, a parcurs suficienți kilometri, pentru o nouă relatare despre experienţele de posesor şi de exploatare a acestuia. Iată care sunt impresiile colaboratorului nostru, Petru Amihalachioaie.

Focus-ul redacțional a împlinit o lună de exploatare zilnică. În această perioadă am reușit să parcurg cu el 1,650 km în regim urban și extra-urban, cu un consum mixt de 6.4 l/100 km. O diferență de 1.8 litri comparativ cu datele oficiale de consum (4.6 l/100 km în regim mixt). Dar să nu uităm că un automobil nou înregistrează un consum mai mare în primele mii de kilometri. O să mă bucur dacă nivelul va scădea până la 6 sau puțin sub 6 litri în regim mixt. Cineva m-a întrebat cât consumă Focus-ul cu motor EcoBoost de 1.0 l și Start/Stop în oraș. Nu cunosc, deoarece nu am resetat deocamdată datele computerului de bord și nu cred că o voi face în viitorul apropiat.

Vreau să văd consumul mixt al mașinii pe toată perioada de exploatare.

Locuiesc într-un capăt al orașului, dar lucrez în alt capăt. Dar să nu credeți că automobilul este condus în regim pur urban. În mai mult din jumătate de cazuri, ajung la lucru ocolind Chișinăul. Distanța este de două ori mai mare, însă consumul cred să fie identic. O fac deoarece îmi place permanent să fiu în mișcare, ceea ce nu-mi pot permite în orele de vârf, dacă aș circula direct prin oraș.

Rămân a fi extrem de mulțumit de achiziția făcută. Dar în pofida acestui fapt, iată ce am introdus în lista mea de minusuri: 1. Garanția de 2 ani fără limită de km. Majoritatea producătorilor oferă 3 ani sau 100.000 km. Aș fi vrut să fie așa, deoarece în 2 ani, chiar și dacă voi parcurge câte 2.000 km pe lună, voi obține un total de 48.000 km. Oferta kilometrajului nelimitat cred că este foarte binevenită pentru taximetriști, nu și pentru conducătorii obișnuiți. În orice caz, eu sunt încrezut că Focusul nu-mi va crea probleme cu mult peste cei 2 ani de garanție.

2. Reglarea spetezei scaunului se face manual, prin intermediul unei rotule din partea stângă a șoferului.

Este incomodă amplasarea acesteia, fiind puțin spațiu pentru mână.

3. Uneori se aude un mic zgomot (bâzâială) din partea stângă-jos a parbrizului. Sunetul este prezent numai atunci când conduc pe o anumită suprafață de drum - plăci de beton. Să fie oare din cauza temperaturilor de sub zero grade?

Pentru orice eventualitate, am făcut o programare la service-ul Ford. În opinia mea, nu e Ok să se audă, chiar dacă se va depista că e din cauza frigului. O să vă țin la curent cu decizia luată de service.

În cealaltă extremă, la capitolul plusuri, vreau să remarc ușile. Sunt groase și grele. Soția mea uneori chiar întâmpină dificultăți la deschidere.

Asta nu-mi inspiră nimic altceva decât încredere. Poate că în realitate de fapt nu contează deloc, că sunt ele grele sau ușoare, groase sau subțiri, dar cel puțin la nivel psihologic cumva te simți în siguranță. Apropo de siguranță, Focus-ul are 5 stele la testele

Euro NCAP și deține tot setul necesar: 6 airbag-uri, ABS și ESP.

Ca să generalizez un pic subiectul, nu am nici o obiecție majoră față de mașină. Pe zi ce trece, mă conving tot mai mult că am făcut o alegere corectă. Motorul funcționează perfect, la fel și toate sistemele. Ba mai mult, simt că încep să mă îndrăgostesc de acest brand și mai ales de ceea ce înseamnă familia Focus.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (21 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter