Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Ferrari a creat o reinterpretare modernă a legendarului 275 GTB/C Speciale
22 Decembrie 2016, 15:53
Cei de la Ferrari delectează clienţii săi cu diferite modele unice, create într-un singur exemplar sau într-o serie extrem de limitată. Fiecare model unic are în spatele său şi o istorie nu mai puţin specială. Este şi cazul noului Ferrari SP 275 RW Competizione, inspirat din legendarul 275 GTB/C Speciale (C vine de la Competizione).
Creat în 1965 doar în trei exemplare (plus un prototip de teste), Ferrari 275 GTB/C Speciale era o maşină de curse, pe care FIA nu dorea să o omologheze pentru cursele din categoria GT, din cauza că modelul era cu 10% mai mic decât versiunea de stradă 275 GTB pe care a fost
bazat, fiind şi cu 227 kg mai uşor decât cel din urmă, având o caroserie din aluminiu, geamuri din plexiglas şi elemente din magneziu. Enervat, Enzo Ferrari a ameninţat că va părăsi cursele din categoria GT, iar FIA nu a avut decât să accepte automobilul, impunându-i un balast pentru a echilibra greutatea.
Totuşi, din cele trei modele produse, doar unul, de culoare galbenă cu numărul şasiului #6885, a participat în curse. Belgienii Jean Blanton şi Willy Mairesse au concurat cu el în Targa
Florio din 1965 pentru echipa lui Jacques Swaters, Ecurie Francorchamps, dar nu au ajuns la finiş. Adevăratul succes a venit la cursa de 24 de ore de la Le Mans din
acelaşi an, maşina venind pe primul loc în categoria GT şi pe locul trei în clasamentul general în spatele a două exemplare Ferrari 250 LM. Interesant este faptul, că sub capota
modelului 275 GTB Competizione se afla un V12 de 3.3 litri (câte 275 cm cubi per cilindru, de unde şi vine denumirea), preluat de la Ferrari 250 LM care-l avea amplasat central. Pentru a putea concura în curse,
oficial se anunţa o putere de 300 CP, însă adevărata cifră era în jur de 330 CP, iar de aici şi se explică succesul răsunător de la Le Mans. Se pare că Enzo Ferrari a trişat nu doar cu greutatea, dar şi cu puterea acestui
model pentru ca acesta sa aibă succes. În următorii ani Ferrari 275 GTB/C Speciale a cedat locul unor noi modele de competiţii, care erau mult mai apropiate tehnic de modelul de producţie 275 GTB.
Legenda însă, nu a fost uitată, cei de la Ferrari creând o reinterpretare modernă a legendarului 275 GTB/C Speciale, numită Ferrari SP 275 RW Competizione. Deşi a fost bazat pe
F12berlinetta, modelul produs într-un singur exemplar a primit o caroserie absolut nouă, cu un design inspirat din modelul legendar de curse.
Ceea ce iese în evidenţă, sunt inciziile oblice de pe aripile faţă şi spate, dar şi o adiere a acestora în spatele geamurilor laterale.
Într-o manieră identică modelului clasic, a fost interpretată şi capota, capacul rezervorului polisat, dar şi posteriorul cu ale sale blocuri optice circulare şi spoilerul alungit în formă de coadă de raţă. Jantele forjate de 20 de
inch sunt create în exclusivitate pentru acest model. Sub capota acestuia se regaseşte propulsorul V12 de 6.3 litri
preluat de la modelul limitat la doar 799 de exemplare Ferrari F12tdf, care dezvoltă 780 CP şi 705 Nm.
Având în vedere că propulsorul şi transmisia sunt preluate de la F12tdf, tindem să credem că şi performanţele dinamice vor fi apropiate. Astfel, noul Ferrari SP 275 RW Competizione ar putea accelera de la 0 la 100 km/h în 2.9 secunde, de la 0 la 200 km/h în 7.9 secunde şi atinge viteze de peste 340 km/h!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
730
GALERIE FOTO (20 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!