Noul Donkervoort D8 GTO-RS – inimă de Audi, acceleraţie de hyper-car!
7 Decembrie 2016, 15:39
Producătorul olandez Donkervoort a produs primele sport-car-uri în 1978, bazându-se pe arhitectura legendarul Lotus Super Seven.
Timp de aproape 40 de ani, Donkenvoort a creat peste 1,100 de automobile, primele fiind echipate cu propulsoare Ford, iar începând cu 1999, cu propulsoare Audi.
Acum olandezii introduc noul său model - Donkervoort D8 GTO-RS, care reprezintă o evoluţie substanţială faţă de modelul D8 GTO, produs fără prea mari schimbări din 2011.
Principalele schimbări au ţinut de design şi aerodinamica noului model, care a primit o parte frontală redesenată, praguri laterale (pentru prima dată în istorie) şi un posterior nou.
Deşi nu a primit spoilere sau eleroane, aerodinamica noului Donkervoort D8 GTO-RS a fost îmbunătăţită cu 20%, iar forţa de apăsare a crescut la 50 kg pentru axul faţă şi 50 kg pentru axul spate la viteza maximă, care, de asemenea, a crescut precum şi stabilitatea la viteze mari.
Sub capota noului Donkervoort D8 GTO-RS se ascunde noua unitate Audi de 2.5 litri TFSI în 5 cilindri, care dezvoltă cel puţin 400 CP, precum pe un Audi TT RS cu propulsor similar, totodată conformându-se normelor ecologice Euro 6! Performanţele dinamice, la moment, nu sunt
anunţate, însă având în vedere acceleraţia de la 0 la 100 km/h de 2.8 secunde a modelului D8 GTO, intuim că noul D8 GTO-RS va putea accelera şi mai rapid în aproximativ 2.5 secunde! Acesta este deja teritoriul hyper-car-urilor! Viteza maximă ar trebui să ajungă aproape de cifra de 300 km/h.
Pentru prima dată în construcţia modelului D8 a fost utilizată tehnologia X-Core pentru fibra de carbon, din care este creată caroseria şi elementele de
la interior, ceea ce face materialul şi mai rezistent şi mai uşor. Suspensia, sistemul ABS şi sistemul de control al tracţiunii, au fost îmbunătăţite şi pot fi ajustate după preferinţă.
În total vor fi produse 65 de exemplare Donkervoort D8 GTO-RS, 40 dintre care vor fi modele „obişnuite”, 15 exemplare vor fi modele cu caroserie realizată din fibră de carbon expusă la
vedere D8 GTO-RS Bare Naked Carbon Edition, dar şi 10 exemplare D8 GTO-RS Race Edition pregătit pentru circuite, cu cutie de viteză secvenţială şi alte atribute de curse, care nu vor permite exploatarea maşinii pe drumurile publice.
Preţul pentru noul super-car
olandez va porni de la 151,173
de euro. Pentru că maşinile sunt executate manual în Olanda,
dar şi în Germania, primele
exemplare vor ajunge la clienţi
abia la începutul anului 2018.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
2,249
GALERIE FOTO (23 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!