Toyota dezvăluie propulsoare noi şi transmisii automate cu 8 şi 10 trepte!
6 Decembrie 2016, 17:50
Cei de la Toyota dintotdeauna au fost discreţi în lansarea noilor propulsoare şi transmisii, utilizând pe modelele sale unităţi, care s-au adeverit a fi fiabile în timp, fiind puţin alterate pentru a se conforma normelor ecologice.

Odată cu lansarea noii platforme modulare TNGA (Toyota New Global Architecture), care a debutat pe a patra generaţie Prius, iar mai apoi şi pe SUV-ul compact C-HR, cei de la Toyota au decis că a venit timpul pentru schimbări majore, în ceea ce priveşte propulsiile şi transmisiile.
Producătorul nipon are mai multe noutăţi pentru viitoarele modele, care vor fi lansate în 2017. Conform niponilor, acestea vor schimba felul în care modelele Toyota se vor conduce, totodată sporind performanţele cu 10% şi eficienţa cu 20%.
Cei de la Toyota vor lansa o serie de motoare cu ardere internă numită "Dynamic Force Engines".
Din această serie de motoare noi va face parte noua unitate pe benzină aspirată natural de 2.5 litri în 4 cilindri,
care, cel mai probabil, va debuta sub capota viitorului Camry, care va fi construit pe aceeaşi platformă TNGA, comună cu Prius. Propulsorul va avea o ardere ultra-rapidă, injecţie directă şi sistem variabil de gestionare a supapelor. Acest propulsor se va bucura cu o eficienţă termică record de 40% şi 41%, atunci când va face parte dintr-o propulsie hibridă (probabil, pe Camry Hybrid).
Mai mult decât atât, cei de la Toyota dezvăluie două transmisii automate noi cu 8 trepte (Direct shift-8AT) şi 10 trepte (Direct shift-10AT)! Ambele transmisii au fost proiectate pentru a reduce pierderile mecanice şi sporirea eficienţei. Un material special care reduce fricţiunea în interiorul convertorului de cuplu, reduce pierderile cu 50% în timpul rotirii celui din urmă, faţă de o transmisie automată în 6 trepte.
Treptele se vor include mai rapid şi mai lin, iar reacţiile la apăsarea pedalei acceleratorului vor fi mai prompte. Transmisia cu 8 trepte va fi utilizată pe
modelele cu tracţiune faţă, precum viitoarea Toyota Camry, în timp ce transmisia automată cu 10 trepte se va regăsi pe modelele cu tracţiune spate, precum viitorul Lexus LS.
Totodată, cei de la Toyota dezvăluie transmisia viitorului sistem hibrid Multistage Toyota Hybrid System II (THS-II). Reamintim, că prima generaţie al sistemului propulsează sport-car-ul hibrid Lexus LC500h.
Noua transmisie îmbunătăţită, care include două motoare electrice, de asemenea este orientată pentru modelele hibride cu tracţiune spate, dar, de această dată poate fi combinată cu noua unitate pe benzină de 2.5 litri. Această propulsie hibridă ar putea apărea pe viitoarea generaţie Lexus GS.
Cei de la Toyota anunţă îmbunătăţiri şi pentru propulsiile hibride de tip plug-in, care vor utiliza un pachet de baterii litiu-ion mai mare, ceea ce va spori autonomia în regim pur electric la peste 60 km, în timp ce unul din motoarele electrice, utilizat anterior doar pe post de generator de energie,
acum va putea propulsa vehiculul în regim electric, sporind performanţele acestuia.

Pe parcursul următorilor 5 ani, până în 2021, cei de la Toyota planifică să introducă 17 versiuni a 9 motoare noi, inclusiv a propulsorului de 2.5 litri anunţat astăzi, 10 versiuni a patru
transmisii, inclusiv o transmisie variabilă şi 10 versiuni a şase propulsii hibride.

Toyota va continua dezvoltarea propulsiilor hibride şi vehiculelor electrice propulsate de celulele de combustibil (hidrogen), precum este Mirai, va lansa vehicule electrice, iar către anul 2050, va reduce nivelul emisiilor CO2 pe gama de modele noi cu 90% faţă de anul 2010.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
3,741
GALERIE FOTO (8 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!