Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Automobilele redacţiei: Ford Focus 1.0 EcoBoost – suspensia Control Blade şi vizita neprogramată la service

12 Ianuarie 2017 - 10:58
Denis Godorozea
Automobilele redacţiei: Ford Focus 1.0 EcoBoost – suspensia Control Blade şi vizita neprogramată la service
Colaboratorul nostru, Petru Amihalachioaie, ne delectează cu noi detalii despre exploatarea celui mai proaspăt automobil redacţional, Ford Focus. Ce perepeţii a avut de data aceasta?

În articolul anterior scriam că urma să fac o vizită la service-ul Ford, deoarece uneori se aude un mic zgomot deranjant undeva în partea stângă-jos a parbrizului. Așa că am făcut o programare la dealerul autorizat, doar că urma să-l vizitez abia peste o săptămână. La ora 08:45 în dimineața respectivă eram deja pe loc. Atât eu, cât și recepționistul, am crezut că va fi repede găsită și înlăturată cauza. Dar au trecut ore în șir, fără rezultat.

Au fost efectuate multe teste drive de către mai mulți meșteri, s-au înlăturat panelurile montanților, s-a mai uns ce s-a putut unge, dar zgomotul oricum era prezent. După masă a fost luată decizia să facem încă o programare pentru săptămâna ce urmează, iar un meșter se va ocupa toată ziua numai de Focusul meu. Peste o săptămână, dis de dimineață, am lăsat mașina la service. Aproape de finalul zilei de muncă, am fost apelat și informat că pot să vin să ridic Focusul, însă problema nu a fost înlăturată. Cu toate acestea, cererea mea către service rămâne a fi deschisă și mi s-a promis că problema oricum va fi soluționată.

Meșterii bănuiesc totuși că sunetul provine de la parbriz. Posibil să fie un mic defect de uzină, atunci când s-a asamblat automobilul.

Ar fi fost necesar să scoată totalmente parbrizul și să adauge mai mult clei în locul de prindere. În final am agreat să așteptăm vreo 2 luni, până se va încălzi afară, iar între timp, ei vor face o interpelare și la uzină, pentru a primi suport. Nu am nimic altceva de făcut decât să aștept. Când am venit, mașina era spălată, iar scaunul șoferului era îmbrăcat în husă albă. Ei, măcar ceva plăcut.

Control Blade™ - suspensia spate independentă, marca Ford

Am tot auzit că Focus este dotat cu o suspensie spate interesantă. Răscolind un pic în Internet, am aflat că suspensia se numește Control Blade™. Este o suspensie independentă mai deosebită, dezvoltată de Ford. Își are începuturile încă din 1998, și a fost concepută să ofere două avantaje: în primul rând, inginerii au vrut să separe una de alta diferitele funcții ale suspensiei, izolând astfel componentele răspunzătoare de manevrabilitate de cele ce răspund de calitatea comportamentului. În al doilea rând, aceasta oferă mai mult spațiu interior. Cireașa de pe tort o constituie două brațe, așa-numitele "blade-uri", ce pot înclina roțile din spate sub un mic unghi.

Pe Youtube o să găsiți multe videouri, în care protagonistul este această suspensie, și puteți să vedeți nemijlocit cum funcționează. Nu exclud că o să fac și eu acest lucru în viitorul apropiat.

Teoria e teorie iar marketingul a devenit deja o artă. În zilele noastre, și un chibrit poate fi vândut la preț de mașină. Așa că lăsăm deoparte toate materialele publicitare și haideți să vă relatez ce înseamnă în practică această suspensie. Dacă ar fi să o descriu doar din cuvinte cheie, ar suna așa: sportivitate, ținută de drum, izolare fonică. E al naibii de stabilă pe drum! Fiecare mișcare e anume așa cum o anticipez. Obișnuiesc să conduc cu ambele mâini pe volan, fiind poziționate la sferturi de oră. Scriam încă în primul articol că atunci când am urcat pentru prima dată la volanul lui Focus, în showroom, primul lucru de care m-am îndrăgostit a fost volanul. Acum, că îl conduc de mai mult timp, vă spun că simbioza dintre volan, sistemul de direcție și suspensie e minunat. Volanul de piele are o formă ce îți permite să îl ții foarte bine în mâini. Sistemul de direcție este complet electric, dar vă spun că volanul se simte greu, ca unul hidraulic. Iar suspensia, în opinia mea, este orientată mai mult către un stil sport. Uneori, când conduc și nu sunt alte vehicule pe drum, o mai testez, încercând să-i simt extremele, virând brusc în diferite părți. Până când se ține bine. Cu toate acestea, absoarbe gropile destul de bine. După mult timp de condus o Toyota Corolla din 2013, când am urcat pe Focus, mi s-a părut că o face mai bine decât concurentul nipon. Nu se aude nimic în plus, chiar și atunci când conduc pe drumuri de proastă calitate. În perioada 2008-2013 am condus mult timp o Mazda 3. Era construită pe platforma lui Ford Focus. Am numai amintiri plăcute despre acea mașină. Suspensia era mai rigidă, dar în tandem cu motorul îți oferea o doză de energie și dinamism. Mereu aveam impresia că nu-i place să fie condusă lent, oferindu-ți cele mai plăcute momente atunci când acul turometrului urca după 4.000 rpm. Mazda a fost înlocuită cu Corolla. Cea din urmă este opusul 3-ului. Cu toate că are multe alte avantaje, de fiecare dată când o conduceam, parcă nu-mi ajungea ceva din spiritul Mazdei. Și iată că acum, când am trecut pe Focus, mi-am adus aminte că senzațiile care le simt, sunt cele ca și de pe Mazda. Doar că și mai plăcute! Sunt din nou pe o mașină cu spirit pozitiv, tineresc și plin de viață, ce mereu se vrea a fi condusă. Încă nu a fost o zi ca să nu o scot din garaj. Ținuta de drum îmi pare atât de bună, încât uneori îmi permit să abordez anumite viraje cu viteze mai mari, fără ca pasagerii să simtă asta. Nu se simte vreo oarecare forță de apăsare. Ford, personal pentru mine, ai creat o suspensie foarte plăcută!

Consum, computerul de bord și sistemul audio

În manualul de utilizare al Focusului, este indicat că perioada de rodaj este de 1,600 km, iar o cifră mai exactă a consumului o voi putea obține abia după 4,000 km. Eu la moment am parcurs 2,900 km. Nu am resetat încă niciodată datele computerului de bord. În ultimele zile am făcut mai multe drumuri prin oraș, dar cu toate acestea, consumul mediu rămâne la 6.6 litri. Computerul de bord îmi indică distanța parcursă, viteza în timp real, orele cât timp motorul a fost pornit, viteza medie (raportată la orele cât timp motorul a stat pornit), autonomia, consumul mediu, precum și consumul în timp real. În datele oficiale, consumul în regim extra-urban este 3.9 litri / 100 km. Pe drum drept, eu obțin și 3.3-3.2 litri. Mai multe despre asta o să relatez într-un alt articol.

Despre sistemul audio, pe scurt: are 4 boxe mari (câte una în fiecare ușă) și două boxe micuțe încadrate în montanții ușilor față. Dispune de intrare pentru CD și un port USB. Rareori ascult de pe stick, iar de pe CD… cred că deja nici nu voi mai asculta. Este o tehnologie învechită. Radio îl ascult zilnic. Am prestabilite anumite posturi, iar trecerea de la unul la altul, cât și volumul, le reglez direct de pe volan. Un dezavantaj îl reprezintă lipsa butonului Mute, direct pe volan. Atunci când mă sună cineva, și vreau să discut prin hands free, nu am posibilitatea să opresc imediat sunetul, fără a lua mâina de pe volan.

Apropo, am uitat să menționez despre maneta ștergătoarelor de parbriz. Sistemul nu este unul cu sensori, care detectează picăturile de ploaie și ajustează în mod automat viteza ștergătoarelor. Pe Focus am posibilitatea să reglez periodicitatea, în oricare din cele trei viteze. Respectiv, în prima, cea mai lentă viteză, pot seta o viteză ce atinge pragul cele de-a doua și invers, în viteza cea mai rapidă, a trei, pot regla o periodicitate mai mică. În general, vreau să vă spun că eu deja îmi notez lucrurile care îmi lipsesc, dar aș fi vrut să le am în dotarea de pe Focus. Acestea ar fi încălzirea scaunelor și a volanului, dar și o oglindă retrovizoare cu efect de antiorbire.

Pe final, o notă informativă pentru posesorii de Focus (și nu numai, probabil): din manualul de utilizare, am aflat că atunci când deconectați bateria, mașina poate prezenta anumite caracteristici neobișnuite în timp ce o conduceți, pe o distanță de până la 8 km după reconectarea bateriei.

Acest lucru se datorează faptului că sistemul de management al motorului trebuie să se readapteze la starea actuală a motorului. Iar astfel, pe parcursul acestei perioade, puteți ignora orice comportament neobișnuit al mașinii.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (20 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter