Istoria filosofiei “Simply Clever” a celor de la Skoda
23 Ianuarie 2017, 15:47
Filosofia “Simply Clever” al celor de la Skoda este înrădăcinată chiar de la începutul producţiei primelor vehicule cu emblema Skloda din anii ’20 ai secolului trecut. Ideile ingenioase au pornit de la modelul Laurin & Klement Skoda 110, care a fost primul model Skoda produs la uzina din Mlada Boleslav, începând cu anul 1925, după
ce Laurin & Klement a intrat în componenţa gigantului industrial Skoda. Acesta se deosebea printr-un cadru dur şi un ampatament de 2,950 mm, care făcea posibilă instalarea diferitor tipuri de caroserii, începând cu coupe sau roadster, până la aşa numit-ul „phaeton” cu patru sau şase locuri, care era poreclit “cadă”. Cel din
urmă, în versiune cu trei rânduri de scaune, avea scaunele rândului doi pliabile, ceea ce oferea mai mult spaţiu pentru picioarele pasagerilor rândului trei. Modelul 110 mai avea roţi de rezervă amplasate comod pe aripile faţă, dar şi parbriz, care putea fi deschis în zilele calde.
Mai mult decât atât, modelele de lux împărţeau aceeaşi platformă şi parte frontală cu o camionetă utilitară, care oferea 2 locuri şi o benă cu
dimensiunea 175x158x40 cm, în cere se putea transporta o sarcină de 500 kg. Ideea ingenioasă consta în faptul, că bena putea fi demontată, iar în locul
acestea putea fi montată o bucată de caroserie cu alte două locuri pentru pasageri. Astfel, camioneta putea fi transformată în automobil! Ingenios, nu?!
Pe lângă automobile, Skoda producea camioane şi autobuze (5,514 exemplare produse în perioada 1939-1947). Camionul din seria Skoda 256 era echipat cu propulsorul în 6 cilindri de 80 CP preluat de la limuzina Skoda Superb. Propulsorul putea consuma şi gaz de lemn, care îl făcea
cu 25% mai puţin potent, însă lemnul era mai ieften şi mai răspândit decât alte tipuri de combustibil precum benzina sau alcoolul. Printre alte idei ingenioase, se numărau diferite compartimente de stocare amplasate înafara maşinii, precum compartimentele pentru instrumente
sau nisip, cel din urmă putea fi presărat sub roţile motrice pentru a ajuta maşina să iasă din capcana unui drum alunecos. Un alt compartiment separat proteja de soare şi noroi cauciucul de rezervă amplasat orizontal, prelungindu-i viaţa.
Succesul celor de la Skoda era fortificat de modele accesibile şi fiabile, precum Skoda Popular sau Rapid, care ofereau confort şi manevrabilitate deosebită, fiind echipate cu suspensie independentă pe ambele axe şi transmisia amplasată în axul spate, ceea ce oferea mai mult spaţiu pentru
picioarele conducătorului şi pasagerului faţă.

În februarie 1935 inginerii din Mlada Boleslav au elaborat un set de accesorii pentru Skoda Popular, care o transformau într-un vehicul de livrare pentru cabanele de munte sau vehicul
de patrulare pentru jandarmerie pe timp de iarnă. O alternativă perfectă săniilor lente trase de cai sau schiurilor! Accesoriile includeau două schiuri pentru roţile faţă, executate din lemn de frasin acoperit cu ceară, pentru a preveni lipirea zăpezii şi cauciucuri speciale pentru roţile motrice, care sporeau aderenţa.
Astăzi, toate ideile ingenioase al celor de la Skoda poartă denumirea „Simply Clever”. Este o adevărată filozofie, care uşurează viaţa posesorilor Skoda, cu idei precum umbrela încorporată (prezentă şi pe unele modele luxoase Skoda din anii ’30), racleta de gheaţă amplasată pe uşiţa rezervorului, care mai are şi funcţie de lupă, sau lanterna cu magnet, care poate fi lipită de aripă, spre exemplu, pentru a uşura schimbul roţii pe timp de noapte (dacă se întâmplă).
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru via Motor1
1
2,323
GALERIE FOTO (24 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!