Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Automobilele redacţiei: Ford Focus 1.0 EcoBoost la 5,000 km parcurşi
28 Februarie 2017, 17:30
De la ultima relatare am mai parcurs peste 2,000 km cu Focus-ul redacțional. Amintesc că sub capotă se află motorul EcoBoost în 3 cilindri și 999 cm3, ce dezvoltă 100 CP și 170 Nm. În 3 luni și jumătate am parcurs peste 5,000 km, iar consumul mediu afișat pe computerul de bord este 6.5 litri/100 km – cu 1.4 litri mai mult decât indică datele oficiale, iar noi cunoaștem cu toții că practica bate teoria.
Nu pot să spun că sunt mulțumit sau nemulțumit de consum: sunt oarecum neutru. Nu e rău, dar cred că s-ar putea și mai bine, luând în considerație că eu am un stil de condus foarte lejer.
Cineva mi-a spus că motoarele moderne dispun de un element la motor, iar atunci când prea des conduci sub 1,800 rpm, pe la 20,000-30,000 km motorul își pierde din balanță din cauza acelui element și începe a vibra.
În oraș de obicei conduc cu aproximativ 50 km/h, iar asta înseamnă treapta a 4-a la 1,500 rpm. Evident, o fac din motiv de economisire a benzinei. Am condus până acum și alte mașini la turații joase, și totul a fost bine. Simt că Focus-ul nu va fi o excepție. Dacă aveţi alte experienţe cu motoare turbo contemporane, chiar vă rog să scrieți în comentarii dacă e adevărat sau e doar un mit, situația descrisă mai sus.
Recent, am turat pentru prima dată motorul, până la aproape de 6,000 rpm. I-am dat frâu liber, cum s-ar spune. Cu pedala apăsată în podea. E foarte plăcut sunetul la turații mari. Am impresia că acest motor chiar vrea să fie turat cât mai des.
Mai știu că unele motoare cu turbină, cum e și Focus-ul nostru, consumă ulei între deservirile tehnice. Până acum nu am turnat nici un gram. Sper nici să nu trebuiască să o fac.
Dacă tot suntem la capitolul motor, vă reamintesc că Focus-ul este dotat cu sistem start/stop. Îl deconectez foarte rar, așa că în 95-97% motorul are parte de multe reprize de oprire-pornire.
Până acum totul a fost ok, fără nici un rateu. Cât semaforul trece din galben în roșu, motorul deja e pornit și cuplat în treapta 1. În luna ianuarie, când noaptea a fost -20, iar ziua -14, am fost în vizită în alt oraș și-am lăsat mașina afară. Dimineața, motorul s-a pornit din prima.

Iarna aceasta Moldova a avut parte de mai multă zăpadă decât de
obicei. Pentru unii acesta e un coșmar, pentru alții e o plăcere. Eu fac parte din a doua categorie. Cunosc cum trebuie de condus iarna și cunosc limitele mașinii. Focus-ul este echipat cu anvelope de iarnă corespunzătoare, așa că nu am avut nici o situație neplăcută. Cu toate acestea, într-o seară frumoasă, când ningea ca în povești, am ieșit la un mic "drift" de iarnă. Doar că toată plăcerea a durat
foarte puțin, deoarece la un prim viraj unde am tras frâna de mână, s-a inclus ESC-ul. În dorința de a stabiliza mașina pe traiectorie, sistemul produce niște vibrații laterale atât de neplăcute, încât după asta nu vrei să se mai includă ESC-ul niciodată. Exact cum se simte ABS-ul în pedală, așa simțeam eu ESC-ul în ușă și în volan. Din acest motiv, așa-numitul meu drift lateral n-a reușit, deoarece sistemele electronice nu mi-au permis. Desigur că distracția
rămâne distracție, iar siguranța siguranță. Bine că ESC-ul își face treaba.

"Buza" salvatoare

Într-o zi, când am ajuns la muncă, am urcat Focus-ul pe trotuarul destinat parcării mașinilor. La capătul acestuia răsare din pământ o țeavă. Știu despre existența ei, căci nu e prima oară când parchez acolo. Întotdeauna sunt atent
cum urc și mai ales cum dozez pedala de accelerație. Dar iată că în ziua aceea am urcat mai mult decât a trebuit și s-a auzit "pac!". Am dat un pic în spate. Am deconectat motorul. M-am întristat. Eram sigur că a avut de suferit bara de protecție și deja mă vedeam cum sunam la compania de asigurări (dețin CASCO). Ieșind afară, am depistat că nimic nu s-a întâmplat. Țeava a fost lovită de buza din plastic negru, ce se află sub bara de protecție.
Sincer, cu ochiul liber nu se observă nimic. Cel puțin nici eu, nici soția, nu am depistat nimic. Acest moment a fost îmbucurător. Bine că Ford s-a gândit la eventualele scăpări din partea șoferilor și a montat această buză, ce iese un pic mai în față decât bara de protecție propriu-zisă.
Dacă ați citit articolele precedente, cunoașteți că am făcut o vizită neprogramată la service, din cauza unui sunet deranjant ce vine de undeva de la parbriz. Urma să remediem acest defect, atunci când se va începe a încălzi. În aceste zile, când termometrul computerului de bord indică +13 grade afară, acel sunet oricum mai persistă. Așa că în următoarele zile voi face o
programare la service.
Un prieten de-al meu a fost recent în România și a vizitat un showroom Ford. A observat că atât în Focus, cât și în Mondeo, materialul textil cu care este acoperit podul, este straniu tăiat la capăt, lângă parbriz. De parcă procesul nu s-a făcut automatizat, dar manual, de către un om. Imediat după ce mi-a
spus, am intrat în habitaclu ca să vedem dacă la Focus-ul meu tot e așa. Da, tot e așa! Se observă că tăietura este zimțată. Pe mine acest lucru deloc nu mă deranjează, dar clienții sunt diferiți. Nu-mi vine prin cap nici un argument logic de ce s-a recurs la așa soluție.
Recent am cumpărat 4 scaune de bucătărie. Volumul portbagajului la Focus este de 316 l. Trebuia să fac
cumva să bag toate scaunele în mașină. Fără rabatarea banchetei spate nu putea fi nici vorbă. Într-un final
au încăput toate patru, dar am rămas cu senzația că volumul e cam mic. În fine, mi-am zis că nu în fiecare zi duc scaune, așa că e ok.
Plăcerea de a conduce

Am un bun amic, fost deținător de Alfa Romeo. Produsă prin anii 2000, era dotată cu motor boxer. Deși avea un consum mare, era foarte plăcută în condus. Îi oferea senzații
nemaipomenite. Ce să mai vorbim, era o Alfa Romeo pur sânge, Made in Italy. Următorul automobil a fost un Opel Zafira, în motorizare CNG din fabrică. Fără prea multe detalii, a fost cerul și pământul. Dar iată că recent și-a achiziționat un VW Passat Variant (B7): DSG, 2.0 TDI. Când m-am întâlnit cu el, mi-a mărturisit că atunci când îl
conduce, retrăiește senzațiile care i le oferea Alfa Romeo. În fiecare dimineață, abia așteaptă să plece la serviciu, ca să conducă mașina. Exact așa se întâmplă la lucru, când trebuie să vină acasă. Plăcerea pe care o are atunci când conduce mașina, este foarte mare. De ce-am scris asta? În articolul precedent, am menționat cât de mult se aseamănă senzațiile de pe Focus cu cele de pe Mazda 3, pe care am condus-o mai demult.
Focus-ul nu doar mă duce din punctul A în B. Eu primesc plăcere atunci când îl conduc, exact ca și prietenul meu cu Passat-ul. Am înțeles cât de mult contează ca atunci când îți alegi o
mașină, să nu te uiți la ea doar ca la o bucată de fier ce te va transporta, dar să cauți un pic mai mult. Să fie într-o stare cu tine și să-ți poată oferi senzațiile și plăcerea care te vor face
fericit în timpul condusului. Focus-ul îmi oferă asta de la bun început. Chiar dacă sloganul "Plăcerea de a conduce" îi aparține oficial bavarezilor de la BMW, sunt sigur că multe mașini pot oferi acest lucru. Așa că sfatul meu la achiziționarea unui automobil este să vă găsiți unul care să vă ofere senzații plăcute atunci când îl conduceți, deoarece o să vă amintiți de acest lucru zeci sau poate sute de mii de km!
PiataAuto.mdPetru Amihalachioaie
1
1,713
GALERIE FOTO (24 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!