Noul Bugatti Chiron are un consum oficial de 35.2 l/100 km în oraş! Dar cum este creat acest monstru?
8 Februarie 2017, 18:47
Cu siguranţă noul Bugatti Chiron este unul dintre cele mai incredibile automobile create vreodată, iar curiozităţile despre acesta afirmă acest lucru. Ştiaţi că imensul W16 de 8 litri dotat cu 4 turbocompresoare, care dezvoltă 1,500 CP şi 1,600 Nm, are un consum oficial de 35.2 l/100 km în oraş?! Ei bine, consumul mediu este ceva mai „rezonabil” – „doar”
22.5 l/100 km! Unde mai pui că la viteza maximă Chiron goleşte rezervorul de 83 de litri în doar 9 minute!


Totuşi, dintre toate curiozităţile despre Chiron, cea mai interesantă este felul în care este produs acest monstru, care
combină rafinamentul cu viteza exorbitantă. Noul Chiron este produs la uzina franceză din Molsheim, unde domină o curăţenie incredibilă, precum într-o sală de operaţie! Toate exemplarele sunt asamblate manual din peste 1,800 de piese, de către doar 20 de specialişti calificaţi, printre care şi două femei.
Asamblarea nu începe decât după ce clientul alege toate specificaţiile modelului, având la dispoziţie 23 de culori pentru caroserie (mii de culori opţionale sunt disponibile), 8 variante de fibră de carbon, 31 de culori pentru piele, 8 culori pentru Alcantara, 30 de tipuri de cusături, 18 tipuri de covoraşe şi 11 culori pentru centurile de
siguranţă. Programul de personalizare “La Maison Pur Sang“ oferă clienţilor virtual orice opţiune dorită, doar în cazul în care aceasta corespunde standardelor de calitate Bugatti, inclusiv logouri, iniţiale, care pot fi amplasate nu doar la exterior (sub eleronul spate) şi interior, dar şi pe bagajul personalizat, executat din aceeaşi nuanţă de piele
precum cea aleasă pentru interior. Întregul proces, de la personalizare, producere şi livrarea unui Chiron, durează aproximativ 9 luni! Doar vopsirea în sine poate dura 3 săptămâni! În dependenţă de nuanţa aleasă, până la 8 straturi de vopsea/lac, sunt aplicate manual, iar după uscare, fiecare strat este şlefuit, ultimul strat fiind polisat.
În uzina, numită “Atelier”, care are o suprafaţă de 1,000 de metri pătraţi a fost acomodat şi un stand dinamometric, care poate suporta puterea propulsorului W16. Cu cel din urmă şi începe asamblare lui Chiron, care este efectuată la 12 staţii speciale. Piesele propulsorului vin de la uzina Grupului Volkswagen din Slazigitter, fiind asamblate la prima staţie, ca mai apoi propulsorul să fie pus pe stand unde lucrează în diferite regimuri timp de 8 ore!
Aceeaşi procedură o trece şi transmisia cu dublu ambreiaj în 7 trepte, care acum este mai mare
şi mai puternică, pentru a
suporta cuplul de 1.600 Nm.
La a doua staţie propulsorul, care cântăreşte la gol 628 de kilograme (!) este instalat în şasiu, fiind conectate cablajele. Concomitent este asamblat şasiul, inclusiv suspensia faţă şi suspensia spate, care este integrată în a doua jumătate a structurii caroseriei, care face aşa numitul „mariaj” cu
monococa (cabina) prin intermediul a 14 buloane din titan, care sunt extrem de uşoare, având doar 34 de grame fiecare şi extrem de rezistente. Aici sunt conectate şi circuitele pentru sistemul de răcire, inclusiv cele trei pompe de apă, furtunile în sine având acelaşi diametru şi aceeaşi presiune
de apă, precum celea a pompierilor! Singurul instrument electronic utilizat la asamblarea lui Chiron, este un sistem care citeşte şi documentează forţa cu care sunt strânse piuliţele şi buloanele, Chiron având peste 1,800 de conexiuni prin buloane, 1,068 dintre care necesită documentare.
În final roţile sunt ataşate, iar şasiul este dus la următoarea staţie, unde sunt umplute toate lichidele, precum uleiul pentru motor şi transmisie, lichidul de frână, lichidul hidraulic şi lichidul de răcire, totodată sistemele fiind testate pentru eventualele
scurgeri. După aceasta este pornit propulsorul W16, iar şasiul ajunge la următoarea staţie, pe standul dinamometric, care se află într-o încăpere separată cu sistem de ventilare. Din motive de siguranţă, mijlocul roţilor este conectat
la un sistem special, care menţine maşina neclintită. Timp de 2-3 ore pe stand sunt ajustaţi diferiţi parametri, inclusiv debitmetru de aer, sistemele ESC, ABS şi altele. În timpul acestui test vehiculul parcurge virtual aproximativ 60 de kilometri.
Ulterior Chiron îşi primeşte “costumul” exterior, realizat din fibră de carbon. Cele mai mari piese sunt realizate într-un nou centru tehnologic, care se află la 200 de metri de la “Atelier”. Pentru a instala piesele exterioare este nevoie de 3-4 zile, fiind verificată nu doar vopseaua, dar şi ajustate degajările dintre piese.
La următoarea staţie
Chiron este expus timp de
30 de minute testului cu apă,
pentru verificarea scurgerilor.
Doar după aceasta, Chiron trece la următoarea staţie, unde îi sunt instalate cu grijă piesele de la interior.
După instalarea tuturor elementelor de la interior şi ajustării unghiurilor roţilor, Bugatti Chiron trece printr-un test-drive de inspecţie (un total de 300 km sunt parcurşi), iar pentru aceasta, toată maşina este acoperită cu peliculă timp de o zi. Apropo, cei de la Bugatti nu utilizează roţile originale, şi panourile aflate pe dedesubtul maşinii în timpul testului, pentru a nu le deteriora.
Cele din urmă sunt instalate, odată cu schimbul uleiului după încheierea marelui test, Chiron fiind condus alţi 50 de kilometri, până primeşte aprobarea finală de la inginerul de teste. Apoi este nevoie de alte două zile pentru a fi
scoasă pelicula de protecţie şi pentru spălarea minuţioasă şi polisarea caroseriei. În următoarea etapă Chiron ajunge în „tunelul de lumină”, unde timp de 6 ore caroseria trece o inspecţie minuţioasă.
Dacă se găseşte vreun defect, repararea sau reproducerea piesei ar putea dura alte 3 săptămâni… Doar după semnarea ultimei aprobări, vehiculul poate fi livrat clientului.
La moment cei de la Bugatti asamblează 12 exemplare Chiron, iar primele exemplare vor fi livrate clienţilor în primul trimestru al anului 2017. Anual vor fi create în jur de 70 de exemplare Bugatti Chiron.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
19,390
GALERIE FOTO (24 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!