Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Tesla, obligată să plătească despăgubiri de 7,000 euro pe maşină în Norvegia pentru comunicare falsă a puterii
23 Februarie 2017, 13:02
În 2016 cei de la Tesla au trecut prin mai multe acuzaţii neplăcute. Unii acuzau Autopilotul, că nu ar fi sigur, alţii că datele tehnice prezentate de către producător privind puterea, sunt false.
Din orice situaţie, Elon Musk, a reuşit să iasă „curat”, oferind explicaţii coerente şi închizându-le gura tuturor. Nu a fost şi cazul posesorilor din Norvegia – una dintre cele mai mari pieţi pentru vehicule electrice, datorită subvenţiilor guvernamentale generoase.
Un grup de 126 de proprietari Tesla Model S, au acuzat compania americană de comunicarea falsă a puterii modelului P85D, care în locul celor 691 CP promişi, livrează „doar” 469 CP! Pentru a nu ajunge la judecată, la sfârşitul anului 2016 Tesla a fost obligată să plătească despăgubiri de 65,000 de coroane norvegiene (aproape 7,380 de euro la cursul de astăzi) pe maşină pentru comunicare falsă a puterii.
Suma oferită a fost de două ori mai mică, decât cea pe care o cereau proprietarii norvegieni, însă chiar şi aşa aceasta a totalizat aproximativ 930,000 de euro în despăgubiri! Cei de la Tesla ofereau despăgubirea în bani sau servicii şi upgrade-uri pentru vehicule.
„Închiderea întrebării” a fost făcută în secret, fără ca publicul să afle mai multe detalii despre acest caz.
Astfel, Musk, iarăşi a ieşit basma curată. Mai mult decât atât, deşi a plătit despăgubiri proprietarilor, compania a negat acuzaţiile făcute în adresa lor, menţionând că testele efectuate de către Tesla și jurnaşliştii independenţi, au demonstrat că timpul de accelerație și puterea motorului pentru Model S P85D au fost întotdeauna exacte,
chiar subestimate. În ceea ce privește accelerația, Tesla Model S P85D poate atinge 100 de kilometri pe ora în 3.3 secunde, iar cei de la Motor Trend și alți jurnalişti, au obţinut un timp de 3.1 secunde. Mai mult decât atât, toate datele au fost solicitate în mod legal și confirmate ca fiind exacte de către autoritățile de reglementare europene.
Unde se ascunde adevărul atunci, vă veţi întreba?! Tesla a minţit sau proprietarii nu au dreptate? Ei bine, cu toţii ţinem minte momentul, atunci când apărea cea mai dinamică Tesla, versiunea Model S P85D, iar cei de la Tesla „strigau” că acesta are aproape 700 CP. Pe această cifră şi a fost focusată atenţia consumatorilor.
În realitate însă, pe site-ul oficial, cu un font mărunt era indicată puterea reală, limitată de capacităţile bateriilor, care constituia doar 469 CP. Într-adevăr, puterea maximă cumulată a motoarelor constituie 691 CP, unde 224 CP le oferă motorul de pe axul faţă şi 467 CP motorul de pe axul spate. În realitate însă, pachetul de baterii de 85 kWh nu poate livra suficientă energie pentru ca
motoarele să poată atinge puterea de care sunt capabile. În rezultat, puterea este limitată la 469 CP, ne fiind oferiţi toţi cei 691 CP, de care sunt capabile motoarele electrice. Între timp, probabil, pentru a nu induce lumea în eroare, de pe site-ul oficial Tesla au dispărut toate datele tehnice, privind performanţele motoarelor electrice şi puterea reală oferită de acestea, limitată de baterii.
Doar cifra de acceleraţie de la 0 la 60 mile pe oră (96 km/h), a celei mai performante versiuni, P100D, mai poate fi găsită pe site – 2.5 secunde. Şi aceasta este subestimată, pentru că în testele individuale Model S P100D a reuşit să accelereze de la 0 la 60 mile pe oră în doar 2.275 secunde! La moment nici măcar puterea versiunii P100D nu este cunoscută! Probabil,
pentru a nu cauza alte nemulţumiri în rândurile proprietarilor. Pentru a clarifica acest mister, cei de la DragTimes, au pus pe standul dinamometric exemplarul Tesla Model S P100D cu regimul Ludicrous+ inclus, unde aceasta a indicat o putere de aproape 589 CP şi un cuplu maxim monstruos de aproape 1,300 Nm (vedeţi în video de mai jos)! Şi aceste
performanţe vin direct pe asfalt, după pierderile mecanice. Astfel, motoarele livrează şi mai multă putere. Cifra puterii însă, este mai mică chiar şi decât cea pe care o promovau cei de la Tesla, pentru versiunea P85D. Unde se ascunde adevărul, fiecare decide pentru sine.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
1,476
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!