Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Acum 40 de ani apărea elegantul Volvo 262C!

13 Martie 2017 - 17:50
Denis Godorozea
Acum 40 de ani apărea elegantul Volvo 262C!
Nu este un model american, Mercury sau Chrysler, este un Volvo! Şi este un Volvo absolut neobişnuit! Debutat acum 40 de ani la Salonul Auto de la Geneva din 1977, Volvo 262C era un coupe cu 2 uşi bazat pe modelul 242, care avea un acoperiş absolut diferit.

Parbrizul a primit un unghi de înclinare mai mare, iar acoperişul a fost coborât cu 60 mm, fiind realizat în stilul modelelor americane, cu un geam caraghios spate şi montanţi spate extrem de groşi unde erau amplasată o coroană. Pe unele versiuni acoperişul din metal era acoperit cu piele, precum la maşinile americane din acea perioadă! Partea frontală a fost redesenată cu blocuri optice unice şi un calandru vertical, cu logoul amplasat asimetric.

Interiorul era la fel de extravagant precum şi exteriorul, fiind înzestrat cu inserţii din lemn natural şi piele cu factură ciudată, care se regăsea pe scaune şi panourile portierelor.

Sub capotă se adăpostea un benzinar de 2.7 litri V6, care dezvolta 140 CP.

De ce totuşi, modelul 262C are o aparenţă atât de americanizată? Pentru că în acei ani SUA era cea mai mare piaţă de export al celor de la Volvo, iar un model de lux cu două uşi era cât se poate de potrivit pentru acea perioadă. Totuşi vânzările modelului, numit în SUA drept Volvo Coupe, au demarat doar în anul 1980, iar în 1981, ultimul an de producţie, acesta a trecut şi printr-un facelift de mijloc de carieră, primind blocuri optice revizuite şi logoul amplasat pe centrul calandrului. După facelift volumul propulsorului V6 din aluminiu elaborat în parteneriat cu Peugeot şi Renault, a fost crescut la 2.8 litri, iar puterea a urcat la 154 CP. În partea de jos a aripilor faţă se poate observa logoul Bertone, Volvo 252C însă, nu a fost desenată de către designerii atelierului italian, fiind doar asamblată în Italia de către cei de la Bertone din kiturile şi piesele venite din Suedia. În ciuda aşteptărilor iniţiale de a vinde aproximativ 800 de exemplare pe an şi preţului de două ori mai mare decât cel al unui model convenţional din seria 200, cei de la Volvo vindeau de două ori mai mult, cu excepţia primului an de producţie. Astfel, în perioada anilor 1977-1981 au fost produse 6,622 de exemplare inclusiv 5 decapotabile create de către compania Solaire pentru piaţa nord-americană.

Doar în 1985 a apărut un succesor pentru modelul 262C, numit Volvo 780, care de această data nu a fost doar produs, dar şi desenat de către cei de la Bertone.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (16 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter