Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Cucerim străzile înguste ale unui orăşel francez cu BMW Seria 5!

15 Martie 2017 - 13:33
Ilie Toma
Cucerim străzile înguste ale unui orăşel francez cu BMW Seria 5!
În acest punct, expediţia noastră la costum cu noua generaţie BMW Seria 5 a luat o întorsătură mai puţin obişnuită. De obicei, mergem peste tot împreună, cu întreaga echipă de aventurieri, însă de această dată doi dintre cei patru au trebuit să zboare în puncte diferite, în timp ce alţi doi aventurieri au avut parte de două zile relaxante într-un frumos orăşel francez...

Aşadar, Dinu plecase în Viena, la o întâlnire importnată cu acţionarii companiei pe care o gestionează, iar Ilie – în Barcelona, pentru a participa la un test drive internaţional. Ceilalţi doi aventurieri rămăseseră în Evian-les-Bains, un orăşel de pe malul lacului Genevei, iar în cea de-a treia zi echipa se completase înapoi pentru a continua expediţia în cea mai intrigantă parte a ei. Totuşi, zilele din Evian au fost ocazia perfectă pentru a explora un orăşel micuţ şi cu străzi strâmtorate cu ditamai sedanul de aproape 5 metri lungime – BMW Seria 5.

Primele zile cei doi aventurieri de pe tărâm francez au lăsat sedanul premium să se odihnească în parcare şi au explorat orăşelul în rol de pietoni. Se zice că adevăratul spirit al unui oraş poate fi cunoscut doar dacă te plimbi mult prin el şi noi tindem să fim de acord cu această idee. Unul dintre aventurieri îşi dorea mult de tot să guste stridii şi crevete franceze, iar plimbarea pe jos i-a dat şansa să-şi împlinească dorinţa. A ajuns într-o piaţă locală, în care se vindeau ieftin toate aceste bunătăţi în formă proaspătă. De aici şi până a-şi pregăti un prânz delicios n-a fost multă vorbă.

Evian e oraşul în care brutăriile franceze încă mai au aerul clasic şi pe care încă poţi să le găseşti deschise şi la 7 dimineaţa, şi la 9 seara. Şi după ce cumperi o baghetă caldă sau un croasant, ştii că asta a Franţa cea adevărată, clasică, plină de gust.

Nu lipsesc de aici nici nenumăratele iahturi, parcate şi deţinute de către cei ce vin aici să-şi petreacă week-end-urile şi vacanţele din afara Parisului sau Lyonului, care e mult mai aproape. Iar străzile pietonale sunt curate aşa cum rar vezi în Franţa zilelor noastre. Tot pe aici îţi fug ochii pe la casele cu obloane sau la neapărata clopotniţă dintr-un mic orăşel francez. În ziua următoare, însă, am vrut să cucerim străzile înguste ale Franţei şi cu maşina noastră expediţională, înainte de a ne îndrepta spre următoarea destinaţie a expediţiei noastre la costum. După munca intensă şi neîntreruptă a zilelor anterioare, subsemnatul căzusem ca o piatră pe patul hotelului, aşa că în următoarea dimineaţă am avut o trezire mai lejeră, îmbibată de aroma unui croassant şi a unui espresso bine pregătit. Ah, ce bine e când munca intensă din asemenea călătorii mai e alternată şi de asemenea clipe aromate!

Apoi am pornit BMW-ul nostru expediţional cu motor de 3 litri şi am început explorarea. Orăşelul ăsta şi-a tras nişte sculpturi extrem de interesante, aproape la fiecare intersecţie cu sens giratoriu, iar asemenea intersecţii sunt multe într-un orăşel francez! Animale, figuri epice, păstori cu fluiere în mână – toate sunt nişte adevărate opere de artă! Iar toate drumurile centrale sunt înfrumuseţate de mii de flori vii, care fac oraşul atât de special!

Apoi sistemul de navigare ne-a dus pe nişte străduţe înguste de tot! Aici am înţeles încă o dată de ce preferă fracenzii maşinuţele mici. Cu fiecare nouă stradă, cu care ne adânceam în acest cartier, dimensiunile lui BMW Seria 5 erau tot mai greu de manevrat prin aceste spaţii înguste. Apoi a venit şi o virare la dreapta, iar drumul spre dreapta se furişa între doi pereţi, pe unul din care era şi un indicator îngrijorător – doar 2.3 metri lăţime! Aoleu, maşina noastră are cu tot cu oglinzi 2.12 metri lăţime! Asta înseamnă că vom avea doar 9 centimetri rezervă de fiecare parte! Şi asta n-ar fi o mare problemă, poate, dacă n-ar trebui să mai şi virăm înspre această stradă îngustă!

Dar, încet-încet, luând raza de virare mai de departe, am reuşit să ne încadrăm în acest spaţiu extrem. Trebuie să menţionăm că unghiul de virare a roţilor faţă pentru o maşină cu tracţiune integrală e întotdeauna mai mic decât una cu tracţiune spate, din cauza planetarelor, dar la Seria 5 530d xDrive nu pari prea limitat în unghiul de întoarcere. Aşa că sedanul ăsta imens de 4.94 metri lungime este manevrabil şi printre asemenea strâmtori citadine franceze! Şi tocmai când trecusem noi de punctul critic şi aveam în faţă un drum un pic mai lat, Alex a surprins o poză de-a dreptul epică: de la fereastra casei pe care încercam s-o ocolim şi-a scos capul un francez get-beget, care urmărea cu privirea sedanul ce tocmai îşi croise drum pe strada lui!

Revenisem la hotel, dar deja discutam ce va urma în expediţia noastră la costum. Până în acest moment, expediţia noastră a însemnat mult mai multă muncă şi mult prea puţină plăcere adevărată în condus, deşi am avut parte, totuşi, de scurte episoade fascinante. Făcusem tot ce trebuia să facem în acest termen, ne îndeplinisem cu toţii toate misiunile de muncă către această zi, şi ne doream acum câteva zile de savurare a faptului că suntem aici şi acum, cu un automobil atât de fascinant şi cu camarazi gata să se aventureze spre culmile plăcute în condus ale aceste lumi. Iar când e vorba de camarazi şi cavaleri, există o vorbă scurtă, scrisă demult în cărţile cu muşchetari: „zis şi făcut!”.

Aşa că, dragii noştri, au urmat căutări online, rezervări, alimentarea prin online-banking a cardurilor Mastercard şi gata! Eram pregătiţi să facem ceva cu totul memorabil, cu totul special! Iar aici se cere frumosul şi intrigantul „Va urma!”... :)
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (22 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter