Aventura Arctică cu două modele Porsche!
21 Aprilie 2017, 13:55
Să te pornești iarna într-o plimbare arctică la volanul unui sport-car pare a fi o nebunie. Nu și dacă ești la volanul unui Porsche – sport-car-ul pregătit de orice anotimp. Încă din anul 1984 cei de la Porsche efectuau teste cu sport-car-urile sale departe la nord. În anul 1987, câțiva ingineri Porsche, au pornit din centrul de teste din Arjeplog, Suedia, către Capul Nord (Nordkapp),
cu două exemplare Porsche 959, echipate cu primele cauciucuri de iarnă R17 cu profil jos, pentru a demonstra cât de practice sunt sport-car-urile în aceste condiții și cât de rezistentă este electronica complexă, de care dispunea modelul 959.
În acea expediție, a participat inginerul de teste Dieter Roscheisen, care a participat în călătoria recentă, conducând un Porsche 944 Turbo, preluat direct din Porsche Museum!
Alături de el, în această aventură incredibilă a condus și noul
Porsche 718 Cayman S.
Produse la 31 de ani distanță, ambele sport-car-uri vin cu tracțiune spate și propulsoare turboaspirate de 2.5 litri volum. Totuși, cele două mașini sunt total diferite din punct de vedere
a tehnologiilor.
Probabil că intuiți, care a fost mai ușor de manevrat în aceste condiții. La volanul lui 944 trebuie să fii cu ochii în
patru – o simplă apăsare a pedalei se transformă într-o pierdere a aderenței! Dacă știi cum să menții derapajul, este chiar distractiv! Ambele automobile au
fost echipate cu cauciucuri de iarnă Pirelli fără crampoane și doar 944 a fost echipat și cu lanțuri antiderapante pe roțile spate, care nu au rezistat prea mult, cedând fără a exista posibilitatea de a fi reparate.
Sport-car-urile cu inginerii Porsche la bord au pornit în această călătorie pe cel mai de nord drum din lume care face conexiune cu sistemul internațional de drumuri – ruta E69. De aici cele două sport-car-uri mai aveau
doar 13 kilometri până la Capul Nord, iar pentru a ajunge acolo au așteptat mașina de deszăpezire, care face cursa de două ori pe zi, pentru a conduce caravana de automobile, către cel mai nordic punct al Europei.
De acolo, mașinile au călătorit alți 2,000 de kilometri prin Lofoten, cu o vizită în cea mai nordică localitate din lume, Skarsvag și până la centrul de teste Pirelli din Alvsbyn, Suedia, unde ambele vehicule au putut fi conduse la
limitele sale pe circuite improvizate fără nici un risc. Ați porni cu un sport-car într-o asemenea aventură Arctică?
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
2,313
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!