Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Primul Volkswagen Golf electric a fost creat acum mai bine de 40 de ani!
4 Aprilie 2017, 13:38
Când ne gândim la un Volkswagen electric, în minte vine micuţul e-up! electric sau actualul Volkswagen e-Golf, bazat pe a 7-a generaţie Golf. Puţini cunosc însă, că primul Golf electric a fost construit pe baza primei generaţii Volkswagen Golf Mk1, acum mai bine de 40 de ani, în anul 1976!
Șocul crizei energetice fiind încă prezent, producătorul german a decis să experimenteze cu propulsia electrică, iar în perioada 1976-1981 a fost creată o flotă de teste formată din
aproximativ 20 de Golf-uri electrice. Astfel, Golf-ul electric s-a născut din necesitate, din cauza lipsei combustibilului şi nu din goana după inovaţii. În locul benzinarului în 4 cilindri
de 75 CP, sub capota lui Volkswagen Golf Elektro (numit şi CityStromer) s-a adăpostit un motor electric de doar 27 CP, care a fost conectat la transmisia manuală, oferind o viteză maximă de 100 km/h.
În portbagaj au fost amplasate acumulatoarele cu o capacitate totală de 13.4 kWh, care ofereau o autonomie de doar 50 km.
Bateriile puteau fi demontate rapid şi înlocuit cu alte încărcate. Începând cu 1979, au fost testate mai multe
configuraţii de motoare electrice şi baterii.
Cei de la Volkswagen au continuat elaborarea vehiculelor electrice, iar în 1989 apare Golf Mk2 CityStromer, care oferea practic aceleaşi performanţe, precum şi primul Golf electric.
A treia generaţie Golf Mk3 CityStromer apărea în 1993, fiind dezvoltată în colaborare cu Siemens şi produsă în număr de 120 de exemplare, care au
ajuns pe mâini private pentru a fi testate. Autonomia maximă ajungea la 90 km. Conform celor de la Volkswagen şi acum a treia generaţie
este în folosinţă şi se poate întâlni pe drumurile din Germania, însă majoritatea proprietarilor au schimbat deja bateriile originale pe unele litiu-ion.
În 2010 cei de la Volkswagen au creat pe baza celei de-a şasea generaţie Golf prototipul Golf Blue-e-motion, care, în mare parte, oferea aceleaşi performanţe, pe care le oferea primul Golf electric de producţie, modelul e-Golf (Mk7).
Acum, în urma facelift-ului, actualul Volkswagen e-Golf oferă 136 CP, 290 Nm, o acceleraţie de la 0 la 100 km/h de 9.6 secunde, o viteză maximă de 150 km/h şi un pachet de baterii de 35.8 kWh, care a crescut autonomia la 300 km sau de 6 ori mai mult decât
originalul Golf Elektro. Cel din urmă va putea fi văzut la expoziţia Techno Classica 2017, care va avea loc în perioada 5-9 aprilie în Essen, Germania.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
799
GALERIE FOTO (20 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!