Reportaj, ziua 1: alături de Orange Moldova şi Samsung într-un road show cu 4 exemplare Hyundai prin ţară
12 Aprilie 2017, 15:52
Acum câteva zile vă anunţam că PiataAuto.md este alături de Orange Moldova şi Samsung într-un road show prin Moldova, la bordul a 4 automobile Hyundai. Am avut onoarea să fim cei care au pus la cale logistica organizatorică a traseului, umăr la umăr
cu cei de la Orange Moldova şi Samsung.

Însă, odată ce road show-ul a luat startul, atenţia noastră s-a îndreptat inevitabil şi la automobilele de pe traseu, că doar nu în zadar suntem
automobilişti înrăiţi. Mai mult ca atât, modelele Hyundai au cam absentat în ultima perioadă din rubrica testelor noastre drive, iar acum, odată ce-au nimerit pe mâinile noastre, trebuie să-şi recupereze restanţele absenteiste.
Aşa s-a întâmplat că la început am urcat la bordul lui Hyundai Tucson 2.0 AWD, echipat cu o cutie de viteze automată. Testasem ceva timp în urmă acest model, iar testul încă nu apucasem să-l publicăm. În test avusesem o maşină cu jante uriaşe, din cauza cărora comportamentul maşinii era foarte săltăreţ. Acum, la road show, e implicat un Tucson cu jante mult mai mici, cu un profil al anvelopelor mai mare, care are o ţinută de drum mult mai bună. Motorul de 2.0 litri, aspirat natural, nu e foarte dinamic, necesitând
turarea la valori mai mari pentru a imprima maşinii un dinamism mai bun, dar cu asta te obişnuieşti relativ repede. E un specific al motoarelor aspirate natural, până la urmă.

Calitatea materialelor de interior e bună, mai ales că noi am avut o maşină cu
habitaclu de culoare bej, culoare care face interiorul să pară mai elevat. Dotarea maşinii era una medie, motiv pentru care mai avea display-uri monocolore, dar în acest segment non-premium al maşinilor la preţ raţional asemenea detalii sunt destul de prezente.
Prima destinaţie a road show-ului a fost Chateau Vartely, toate punctele de popas ale road show-uui fiind alese de către cei de la Samsung şi Orange, pentru a avea în vizor companii mari din afara Chişinăului, companii care indică performanţă prin noi tehnologii, departe de capitală. Or, cum spun cei de
la Orange, de multe ori adevăraţii eroi ai ţării, ce merită mediatizaţi, sunt oamenii ce muncesc mult, produc şi progresează, chiar dacă sunt departe de centrul atenţiei.
Au urmat Orhei, Soroca şi Rezina, unde i-am vizitat pe cei de la LaFarge, cel mai mare producător de ciment din Moldova. Managementul francez de aici se simte încă de la poartă, întrucât am
fost nevoiţi să ne conformăm unor rigori stricte de tehnică a securităţii pentru a pătrunde pe teritoriul uzinei. După această vizită, ne-am continuat drumul spre Floreşti, unde ne era programat şi
prânzul, iar noi încă ne aflam la bordul lui Tucson. Consumul maşinii până în acest moment era de aproximativ 11 litri la sută, un pic cam mare pentru condusul extra-urban pe care îl avea, dar totul era înainte.
După Floreşti, am mers în Gura
Căinarului, unde i-am vizitat pe
cei de la Aqua Trade, cei mai mari
producători de apă minerală şi
potabilă din ţară.
De aici am tras
un sprint în
viteză până
la Soroca,
pe nişte drumuri fantastic de frumoase ale ţării, după care am ajuns şi la cel mai dulce producător din această regiune, la propriu – producătorul de zahăr Sudzucker Moldova.

După o lungă şi plăcută discuţie cu cei de la fabrica de zahăr, am apucat-o şi spre destinaţia noastră finală, Edineţ, unde trebuia să facem un popas nocturn la unul din hotelele din oraş. Edineţ ne-a întâmpinat din nou cu străzi amenajate şi curate, chiar dacă între
timp pornise ploaia şi totul pe aici părea să se numească Bomond – hotelul spre care mergeam, mici magazine, ba chiar şi bomboanele...

Am ajuns la destinaţie cu toate patru maşini în formă bună. Consumul lui Tucson sărise peste 11 litri la sută şi ăsta era cam unicul aspect care ne deranja. Ţinuta de drum era bună, luminile maşinii era foarte clare şi eficiente pe timp de noapte. Cei din Grand Santa Fe se mai plângeau de
efectul de barcă greoaie a maşinii, unei pasagere venindu-i şi răul de mare din această cauză, dar dieselul de sub capota lui Grand Santa Fe era mult mai eficient. A doua zi dimineaţă urma să alimentăm maşinile la o staţie Lukoil, făcându-le din nou plinul, iar în următoarea relatare vă vom spune care şi cât a consumat pe acelaşi traseu de vreo 350 de kilometri! Staţi pe aproape!
PiataAuto.mdIlie Toma
0
2,369
GALERIE FOTO (64 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!