Reportaj, ziua 2, cea mai provocatoare pentru maşini: alături de Orange Moldova şi Samsung într-un road show cu 4 exemplare Hyundai prin ţară
20 Aprilie 2017, 20:27
În ultima noastră relatare a experienţei redacţionale din road show-ul prin Moldova, alături de Orange Moldova şi Samsung, la bordul a 4 automobile Hyundai, vă promiteam să continuăm cu un raport despre cât au consumat automobilele în prima zi a road show-ului. Toate maşinile şi-au umplut
rezervoarele în prima dimineaţă a călătoriei, au parcurs în jur de 350 de kilometri, şi iată-ne acum începându-ne relatarea din a doua zi a călătoriei, iar cea de-a doua zi a început cu alimentarea maşinilor la o staţie Lukoil Moldova de lângă Edineţ, orăşelul lângă care poposisem peste noapte.

Aşadar, toate cele patru exemplare au parcurs aceeaşi distanţă în kilometri, pe acelaşi traseu. Cât cu consumat ele?
Campionul la eficienţă, exprimată în costuri, a fost cel mai mare automobil din coloană – Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi, care a consumat 30.55 litri, ceea ce, în costuri, înseamnă 450 lei 61 bani.

Hyundai Tucson 2.0 AWD – o motorizare aspirată natural, pe benzină, deci, a consumat pe aceeaşi distanţă 37.84 litri de benzină,
ceea ce înseamnă
costuri totale de
657.28 lei.

Sedanurile
compacte Accent
şi Elantra, ambele
cu cutii automate
şi cu benzinare
aspirate natural,
au fost un pic mai
eficiente. Accent e
dotat cu un motor de
1.4 litri şi a consumat
exact 30 de litri, cantitate
care s-a tradus într-un
cost de 521.10 lei.
Campionul adevărat la eficienţă
exprimată în litri consumaţi,
însă, a fost Elantra, care,
deşi are un motor de cilindree
mai mare decât Accent, a consumat mai puţin – doar 26.89 litri, ceea ce înseamnă un cost de 467.08 lei. Aşadar, nu întotdeauna un model
un model mai compact şi cu motor mai mic e mai eficient decât unul mai mai mare. Dar, fireşte, e şi factorul uman la mijloc, exprimat prin maniera de condus a celui de la volan.
După alimentarea maşinilor, ne-am îndreptat spre Naslavcea, cel mai nordic punct al Moldova, dar drumul până acolo e destul de anevoios, întrucât trece prin câteva sate cu drum deteriorat, iar la urmă se merge pe un traseu acoperit cu prundiş şi noroi,
chit că mai aveam şi o ploaie densă de deasupra. Aşa că sărmanele maşini, atât SUV-urile cât şi cele două sedanuri compacte, s-au pomenit în scurt timp în situaţia de a înfrunta nişte realităţi mai dure decât le-a prescris doctorul... Au încălecat drumuri pietroase, au
traversat chiar şi bălţi imense cu mocirlă! Sedanurile au fost mai rezervate în maniera de abordare, fireşte, dar le-au trecut. Când a venit rândul băieţilor mari, aceştia au trecut prin noroi ridicându-l la două înălţimi deasupra lor.
De aici încolo a urmat o deplasare spre oraşul Bălţi pe trasee frumoase, iar ploaia nu părea să slăbească. De la Bălţi am mers
spre Ungheni, unde am
poposit şi la renumita fabrică
de covoare de acolo. Procesele
de aici au o scară
pe măsura miilor de fire ce se
contopesc în ţesutul unui covor!...
De aici am bătut cale intensă spre Hânceşti, unde am poposit în vizită la cea mai performantă companie de transporturi din ţară, marea majoritate a flotei căreia cursează în ţările europene, dar logistica este oricum asigurată din Hânceşti. Da, se poate şi astfel,
iar dacă vă mai spunem că flota AVIS MMS numără multe zeci de camioane Mercedes-Benz, scara şi logistica acestei afaceri pare de-a dreptul incredibilă! Directorul acestei companii
era cel mai încântat de cât de mult le-au schimbat tehnologiile maniera lor de lucru în ultimul deceniu, amintindu-şi de cât de dificile erau procesele de organizare cu doar 10-15 ani în
urmă. Pe fundalul acestor povestiri, până şi zecile de telefoane BlackBerry, care erau cândva un instrument modern de lucru în mâna şoferilor de camioane par astăzi învechite...
Iar de la Hânceşti ne-am îndreptat
spre Comrat, unde ne aştepta o cină
cu specific găgăuz. Totuşi, înainte de
Comrat, ne-am făcut din nou plinul,
iar de această dată traseul fusese
mai lung, mai intens, şi maşinile
consumaseră mai mult pe parcursul
zilei. Hyundai Tucson, spre exemplu,
avea o medie de peste 12 litri la sută.
Iar cifrele de la pompă au confirmat
consumul – 50.9 litri a consumat
SUV-ul pe parcursul acestei zile,
echivalentul a 881.13 lei. Mult, am
spune noi, dar ăsta e ritmul expediţiei.
În tabăra sedanurlor, de această dată Elantra a consumat mai mult decât Accent – 37.42 litri sau 649.99 lei versus 32.24 litri sau 560.01 lei. Unicul model diesel a consumat 41.69 litri, ceea ce înseamnă 614,93 lei.
Cu calculele făcute şi evidenţa automobilistică înregistrată, spiritele noastre de automobilişti s-au putut îndrepta liniştite spre Comrat. Pentru ce-a de-a treia zi a road show-ului e prevăzut cel mai greu şi mai lung traseu, aşa că staţi pe aproape pentru o nouă relatare în curând!
PiataAuto.mdIlie Toma
1
3,090
GALERIE FOTO (52 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!