Pagina principală
CITIRE ŞTIRE:
Reportaj, ziua 2, cea mai provocatoare pentru maşini: alături de Orange Moldova şi Samsung într-un road show cu 4 exemplare Hyundai prin ţară
20 Aprilie 2017 - 20:27
De Ilie Toma
Reportaj, ziua 2, cea mai provocatoare pentru maşini: alături de Orange Moldova şi Samsung într-un road show cu 4 exemplare Hyundai prin ţară
În ultima noastră relatare a experienţei redacţionale din road show-ul prin Moldova, alături de Orange Moldova şi Samsung, la bordul a 4 automobile Hyundai, vă promiteam să continuăm cu un raport despre cât au consumat automobilele în prima zi a road show-ului. Toate maşinile şi-au umplut rezervoarele în prima dimineaţă a călătoriei, au parcurs în jur de 350 de kilometri, şi iată-ne acum începându-ne relatarea din a doua zi a călătoriei, iar cea de-a doua zi a început cu alimentarea maşinilor la o staţie Lukoil Moldova de lângă Edineţ, orăşelul lângă care poposisem peste noapte.

Aşadar, toate cele patru exemplare au parcurs aceeaşi distanţă în kilometri, pe acelaşi traseu. Cât cu consumat ele?

Campionul la eficienţă, exprimată în costuri, a fost cel mai mare automobil din coloană – Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi, care a consumat 30.55 litri, ceea ce, în costuri, înseamnă 450 lei 61 bani.

Hyundai Tucson 2.0 AWD – o motorizare aspirată natural, pe benzină, deci, a consumat pe aceeaşi distanţă 37.84 litri de benzină, ceea ce înseamnă costuri totale de 657.28 lei.

Sedanurile compacte Accent şi Elantra, ambele cu cutii automate şi cu benzinare aspirate natural, au fost un pic mai eficiente. Accent e dotat cu un motor de 1.4 litri şi a consumat exact 30 de litri, cantitate care s-a tradus într-un cost de 521.10 lei.

Campionul adevărat la eficienţă exprimată în litri consumaţi, însă, a fost Elantra, care, deşi are un motor de cilindree mai mare decât Accent, a consumat mai puţin – doar 26.89 litri, ceea ce înseamnă un cost de 467.08 lei. Aşadar, nu întotdeauna un model un model mai compact şi cu motor mai mic e mai eficient decât unul mai mai mare. Dar, fireşte, e şi factorul uman la mijloc, exprimat prin maniera de condus a celui de la volan.

După alimentarea maşinilor, ne-am îndreptat spre Naslavcea, cel mai nordic punct al Moldova, dar drumul până acolo e destul de anevoios, întrucât trece prin câteva sate cu drum deteriorat, iar la urmă se merge pe un traseu acoperit cu prundiş şi noroi, chit că mai aveam şi o ploaie densă de deasupra. Aşa că sărmanele maşini, atât SUV-urile cât şi cele două sedanuri compacte, s-au pomenit în scurt timp în situaţia de a înfrunta nişte realităţi mai dure decât le-a prescris doctorul... Au încălecat drumuri pietroase, au traversat chiar şi bălţi imense cu mocirlă! Sedanurile au fost mai rezervate în maniera de abordare, fireşte, dar le-au trecut. Când a venit rândul băieţilor mari, aceştia au trecut prin noroi ridicându-l la două înălţimi deasupra lor.

De aici încolo a urmat o deplasare spre oraşul Bălţi pe trasee frumoase, iar ploaia nu părea să slăbească. De la Bălţi am mers spre Ungheni, unde am poposit şi la renumita fabrică de covoare de acolo. Procesele de aici au o scară pe măsura miilor de fire ce se contopesc în ţesutul unui covor!...

De aici am bătut cale intensă spre Hânceşti, unde am poposit în vizită la cea mai performantă companie de transporturi din ţară, marea majoritate a flotei căreia cursează în ţările europene, dar logistica este oricum asigurată din Hânceşti. Da, se poate şi astfel, iar dacă vă mai spunem că flota AVIS MMS numără multe zeci de camioane Mercedes-Benz, scara şi logistica acestei afaceri pare de-a dreptul incredibilă! Directorul acestei companii era cel mai încântat de cât de mult le-au schimbat tehnologiile maniera lor de lucru în ultimul deceniu, amintindu-şi de cât de dificile erau procesele de organizare cu doar 10-15 ani în urmă. Pe fundalul acestor povestiri, până şi zecile de telefoane BlackBerry, care erau cândva un instrument modern de lucru în mâna şoferilor de camioane par astăzi învechite...

Iar de la Hânceşti ne-am îndreptat spre Comrat, unde ne aştepta o cină cu specific găgăuz. Totuşi, înainte de Comrat, ne-am făcut din nou plinul, iar de această dată traseul fusese mai lung, mai intens, şi maşinile consumaseră mai mult pe parcursul zilei. Hyundai Tucson, spre exemplu, avea o medie de peste 12 litri la sută. Iar cifrele de la pompă au confirmat consumul – 50.9 litri a consumat SUV-ul pe parcursul acestei zile, echivalentul a 881.13 lei. Mult, am spune noi, dar ăsta e ritmul expediţiei. În tabăra sedanurlor, de această dată Elantra a consumat mai mult decât Accent – 37.42 litri sau 649.99 lei versus 32.24 litri sau 560.01 lei. Unicul model diesel a consumat 41.69 litri, ceea ce înseamnă 614,93 lei.

Cu calculele făcute şi evidenţa automobilistică înregistrată, spiritele noastre de automobilişti s-au putut îndrepta liniştite spre Comrat. Pentru ce-a de-a treia zi a road show-ului e prevăzut cel mai greu şi mai lung traseu, aşa că staţi pe aproape pentru o nouă relatare în curând!
GALERIE FOTO (52 IMAGINI):
COMENTARII FACEBOOK:
MAI MULTE ŞTIRI:
Noul Mercedes-Benz S-Class facelift a ajuns în Moldova! Cât costă noul model?
24 August 2017 - 13:34
Mult aşteptatul Mercedes-Benz S-Class facelift a ajuns în showroom-urile Mercedes-Benz din Moldova, iar importatorul oficial, compania Grand Premium, a anunţat şi preţurile pentru acesta. Cât va costa noul Mercedes-Benz S-Class facelift în Moldova? Preţul de start începe de la...
Ariel pregăteşte un hypercar electric care-ţi va rupe faţa cu 1,180 CP!
24 August 2017 - 10:52
Mai ţineţi minte legendarul Ariel Atom, capabil să-ţi rupă faţa? A încercat-o chiar Jeremy Clarkson, pe propria piele (faţă). Uite că producătorul britanic pregăteşte un alt monstru, care este capabil de mai multe, fiind un hypercar electric de 1,180 CP!...
Audi schimbă nomenclatura motorizărilor! Nu va mai indica volumul pe capacul portbagajului!
24 August 2017 - 09:21
Se pare că au trecut timpurile atunci când indicele de pe capacul portbagajului corespundeau cu ceea ce se afla sub capotă. Cei de la Audi intră în liga producătorilor cu nomenclatură deocheată, care nu va mai indica cilindreea propulsorului ci nişte cifre aparent aliatorii…
Premieră: Noul Volkswagen T-Roc – cel mai compact SUV al producătorului german! (Video)
23 August 2017 - 22:56
Potrivit celor de la Volkswagen în următori 10 ani segmental SUV-urilor va crește cu 50%, iar deja în următorii ani grupul german va avea un total de 19 modele de SUV-uri. Noul Volkswagen T-Roc este cel mai compact SUV al producătorului german, dar acest lucru nu înseamnă, că este cel mai auster și accesibil...
Maserati dezvăluie primele imagini cu noul Ghibli GranLusso
23 August 2017 - 18:11
Cei de la Maserati au dezvăluit primele imagini cu noul Ghibli GranLusso, care, de fapt, este nu alt ceva decât modelul Ghibli redesenat. În locul unui simplu facelift, producătorul italian a decis să meargă pe calea schimbării denumirii, cum o fac și cei de la Ferrari. Mai țineți minte cum Ferrari FF s-a transformat în GTC4 Lusso după facelift? Uite aici, este aceeași istorie...
Viitorul Suzuki Jimny a fost deconspirat! Se aseamănă cu un mini G-Class!
23 August 2017 - 17:29
În ultimii ani cei de la Suzuki lansează modele incredibil de bune și foarte atractive ca preț, printre care SUV-urile SX4 Cross și Vitara. Unul dintre cele mai legendare modele din gama Suzuki, tot-terenul Jimny lansat în îndepărtatul 1998, urmează să primească o nouă generație, care promite să fie la fel de atractivă. Recent spionii au surprins prototipul viitoarei generații Suzuki Jimny în timpul testelor, iar în una dintre prezentări...
Premieră: Noul Ferrari Portofino – cea mai "romantică" decapotabilă!
23 August 2017 - 15:14
La Salonul Auto de la Frankfurt, cei de la Ferrari vor dezvălui succesorul lui California T, noul Portofino. Această denumire pare cunoscută… Ah da! Conceptul cu patru uși Lamborghini Portofino din anul 1987! De ce s-au dezis de legendara denumire California?..
Mercedes-Benz V-Class primește versiune incipientă și de top!
23 August 2017 - 13:37
Deși monovolumurile nu mai sunt la fel de populare ca altă dată, vânzările acestora plonjând în gol cu viteza luminii, modelul Mercedes-Benz V-Class se bucură de un succes deosebit, în ciuda prețului ridicat. În prima jumătate a anului 2017 modelul V-Class a fost vândut într-un număr de 29,000 de exemplare...
Cadillac celebrează 115 ani de existență cu ediția specială CTS-V Glacier Metallic Edition
23 August 2017 - 12:01
Pentru a celebra 115 ani de istorie, cei de la Cadillac lansează o ediție specială a sedanului dinamic CTS-V. Numit Cadillac CTS-V Glacier Metallic Edition, noul model va fi limitat la doar 115 exemplare și se va deosebi, în primul rând, prin culoarea caroseriei Glacier Metallic...
Ken Block urcă stâncile cu un Ford Fiesta de 600 CP într-un filmuleț de excepție! (Video)
23 August 2017 - 10:53
Pilotul de raliuri Ken Block, cunoscut prin seriile sale spectaculoase Gymkhana, care au cumulat 400 de milioane de vizualizări, apare într-un nou filmuleț numit ”Terrakhana: The Ultimate Dirt Playground”, care este de fapt o versiune de off-road a Gymkhanei...