Pagina principală
CITIRE ŞTIRE:
Reportaj, ziua 2, cea mai provocatoare pentru maşini: alături de Orange Moldova şi Samsung într-un road show cu 4 exemplare Hyundai prin ţară
20 Aprilie 2017 - 20:27
De Ilie Toma
Reportaj, ziua 2, cea mai provocatoare pentru maşini: alături de Orange Moldova şi Samsung într-un road show cu 4 exemplare Hyundai prin ţară
În ultima noastră relatare a experienţei redacţionale din road show-ul prin Moldova, alături de Orange Moldova şi Samsung, la bordul a 4 automobile Hyundai, vă promiteam să continuăm cu un raport despre cât au consumat automobilele în prima zi a road show-ului. Toate maşinile şi-au umplut rezervoarele în prima dimineaţă a călătoriei, au parcurs în jur de 350 de kilometri, şi iată-ne acum începându-ne relatarea din a doua zi a călătoriei, iar cea de-a doua zi a început cu alimentarea maşinilor la o staţie Lukoil Moldova de lângă Edineţ, orăşelul lângă care poposisem peste noapte.

Aşadar, toate cele patru exemplare au parcurs aceeaşi distanţă în kilometri, pe acelaşi traseu. Cât cu consumat ele?

Campionul la eficienţă, exprimată în costuri, a fost cel mai mare automobil din coloană – Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi, care a consumat 30.55 litri, ceea ce, în costuri, înseamnă 450 lei 61 bani.

Hyundai Tucson 2.0 AWD – o motorizare aspirată natural, pe benzină, deci, a consumat pe aceeaşi distanţă 37.84 litri de benzină, ceea ce înseamnă costuri totale de 657.28 lei.

Sedanurile compacte Accent şi Elantra, ambele cu cutii automate şi cu benzinare aspirate natural, au fost un pic mai eficiente. Accent e dotat cu un motor de 1.4 litri şi a consumat exact 30 de litri, cantitate care s-a tradus într-un cost de 521.10 lei.

Campionul adevărat la eficienţă exprimată în litri consumaţi, însă, a fost Elantra, care, deşi are un motor de cilindree mai mare decât Accent, a consumat mai puţin – doar 26.89 litri, ceea ce înseamnă un cost de 467.08 lei. Aşadar, nu întotdeauna un model un model mai compact şi cu motor mai mic e mai eficient decât unul mai mai mare. Dar, fireşte, e şi factorul uman la mijloc, exprimat prin maniera de condus a celui de la volan.

După alimentarea maşinilor, ne-am îndreptat spre Naslavcea, cel mai nordic punct al Moldova, dar drumul până acolo e destul de anevoios, întrucât trece prin câteva sate cu drum deteriorat, iar la urmă se merge pe un traseu acoperit cu prundiş şi noroi, chit că mai aveam şi o ploaie densă de deasupra. Aşa că sărmanele maşini, atât SUV-urile cât şi cele două sedanuri compacte, s-au pomenit în scurt timp în situaţia de a înfrunta nişte realităţi mai dure decât le-a prescris doctorul... Au încălecat drumuri pietroase, au traversat chiar şi bălţi imense cu mocirlă! Sedanurile au fost mai rezervate în maniera de abordare, fireşte, dar le-au trecut. Când a venit rândul băieţilor mari, aceştia au trecut prin noroi ridicându-l la două înălţimi deasupra lor.

De aici încolo a urmat o deplasare spre oraşul Bălţi pe trasee frumoase, iar ploaia nu părea să slăbească. De la Bălţi am mers spre Ungheni, unde am poposit şi la renumita fabrică de covoare de acolo. Procesele de aici au o scară pe măsura miilor de fire ce se contopesc în ţesutul unui covor!...

De aici am bătut cale intensă spre Hânceşti, unde am poposit în vizită la cea mai performantă companie de transporturi din ţară, marea majoritate a flotei căreia cursează în ţările europene, dar logistica este oricum asigurată din Hânceşti. Da, se poate şi astfel, iar dacă vă mai spunem că flota AVIS MMS numără multe zeci de camioane Mercedes-Benz, scara şi logistica acestei afaceri pare de-a dreptul incredibilă! Directorul acestei companii era cel mai încântat de cât de mult le-au schimbat tehnologiile maniera lor de lucru în ultimul deceniu, amintindu-şi de cât de dificile erau procesele de organizare cu doar 10-15 ani în urmă. Pe fundalul acestor povestiri, până şi zecile de telefoane BlackBerry, care erau cândva un instrument modern de lucru în mâna şoferilor de camioane par astăzi învechite...

Iar de la Hânceşti ne-am îndreptat spre Comrat, unde ne aştepta o cină cu specific găgăuz. Totuşi, înainte de Comrat, ne-am făcut din nou plinul, iar de această dată traseul fusese mai lung, mai intens, şi maşinile consumaseră mai mult pe parcursul zilei. Hyundai Tucson, spre exemplu, avea o medie de peste 12 litri la sută. Iar cifrele de la pompă au confirmat consumul – 50.9 litri a consumat SUV-ul pe parcursul acestei zile, echivalentul a 881.13 lei. Mult, am spune noi, dar ăsta e ritmul expediţiei. În tabăra sedanurlor, de această dată Elantra a consumat mai mult decât Accent – 37.42 litri sau 649.99 lei versus 32.24 litri sau 560.01 lei. Unicul model diesel a consumat 41.69 litri, ceea ce înseamnă 614,93 lei.

Cu calculele făcute şi evidenţa automobilistică înregistrată, spiritele noastre de automobilişti s-au putut îndrepta liniştite spre Comrat. Pentru ce-a de-a treia zi a road show-ului e prevăzut cel mai greu şi mai lung traseu, aşa că staţi pe aproape pentru o nouă relatare în curând!
GALERIE FOTO (52 IMAGINI):
COMENTARII FACEBOOK:
MAI MULTE ŞTIRI:
O nouă alianţă în industria auto: Honda, Nissan şi Toyota au bătut palma!
12 Decembrie 2017 - 17:23
Producătorii niponi Honda, Nissan şi Toyota au convenit la crearea unei noi alianţe în industria auto! Companiile vor deveni partenerii unei întreprindere noi, care se va specializa în dezvoltarea unei reţele locale de staţii de alimentare cu hidrogen a automobilelor cu celule de combustibil...
Rolls-Royce nevoiţi să excludă un spot publicitar din emisie din cauza încălcărilor RCR!
12 Decembrie 2017 - 15:56
Noul Rolls-Royce Phantom, aflat la cea de-a 8-a generaţie a fost lansat de curând pe piaţă, iar producătorul a şi lansat mai multe spoturi publicitare pentru a evidenţia caracteristicile şi dotările uimitoare a limuzinei...
Carburanţii se ieftenesc nesemnificativ următoarele 2 săptămâni!
12 Decembrie 2017 - 15:06
Agenţia Naţională pentru Reglementare în Energetică a Republicii Moldova (ANRE) a anunțat noi prețuri plafon pentru comercializarea cu amănuntul a combustibilului pentru perioada...
Volvo XC60 a fost ales Automobilul Anului 2018 în Japonia!
12 Decembrie 2017 - 14:42
Concursul anual Car of the Year Japan, organizat de 37 ani până în prezent, are un juriu compus din 60 jurnalişti auto locali, care aleg cel mai bun automobil al anului dintre noile modelele lansate pe piaţa japoneză în ultimul an, în perioada cuprinsă între 1 noiebrie şi 31 octombrie...
Mercedes-Benz CLS va fi lipsit de versiunea AMG 63!
12 Decembrie 2017 - 13:26
Noua generaţie Mercedes-Benz CLS a debutat la Salonul Auto de la Los-Angeles pe 30 noiembrie 2017. Modelul a primit un design contestabil şi a fost lipsit de versiunea CLS Shooting Brake. Mai nou, a fost anunţat că versiunea Mercedes-AMG CLS 63 nu va avea un succesor în această generaţie...
Hennessey va stoarce peste 1,200 CP din noul Corvette ZR1!
12 Decembrie 2017 - 12:14
Noul Corvette ZR1 este cel mai potent Chevrolet de serie produs vreodată. Coupe-ul prezentat recent la Salonul Auto de la Dubai, care s-a ales mai apoi şi cu o versiune decapotabilă, are sub capotă propulsorul turboaspirat V8 de 6.2 litri...
Ford Focus RS va fi rechemat din cauza defecţiunilor tehnice a motorului! (Video)
12 Decembrie 2017 - 11:03
Gigantul american Ford a recunoscut (deocamdată neoficial) că hot-hatch-urile sale Focus RS se confruntă cu o defecţiune tehnică din uzină: motorul EcoBoost de 2.3 litri cu care sunt echipate toate modelele de performanţă RS în primele variaţii poate avea o defecţiune tehnică...
ARES Design a prezentat super-car-ul De Tomaso Pantera al secolului 21!
12 Decembrie 2017 - 09:57
ARES Desing a prezentat primele imagini cu viitorul său super-car, care poartă denumirea de uzină "Project Panther"! Atelierul specializat pe designul şi proiectarea caroseriilor italian aparţine afaceristului elveţian Dany Bahar, care fusese director executiv al companiei Lotus...
Toate VIDEO-urile expediţiei spre ţara lui Moş Crăciun, adunate aici, în 4K!
12 Decembrie 2017 - 09:08
Expediţia noastră continentală din acest an spre ţara lui Moş Crăciun, la bordul caravanei Skoda KAROQ, a fost fără îndoială cea mai spectaculoasă dintre toate. Am parcurs cele mai...
Automobilele redacţiei: Ford Focus - cheltuielile anuale și pregătirea mașinii de iarnă
11 Decembrie 2017 - 17:29
În luna noiembrie s-a împlinit exact un an de când am achiziționat mașina pe care o conduc zi de zi, anul întreg: Ford Focus 1.0 EcoBoost. Am reușit să parcurg puțin sub 20.000 km, reușind să fac la sfârșitul lunii august și prima deservire tehnică la dealerul oficial Ford în Moldova...