Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Mazda ar putea lansa în viitor SUV-ul CX-6 şi sport-car-ul RX-9

19 Mai 2017 - 11:53
Denis Godorozea
Mazda ar putea lansa în viitor SUV-ul CX-6 şi sport-car-ul RX-9
Publicaţia germană AutoBILD a dezvăluit informaţii despre viitoarele modele Mazda, care vor apărea către anul 2020. Potrivit germanilor, după modelele CX-3 şi CX-5, care s-au adeverit a fi extrem de populare, cei de la Mazda vor încerca să diversifice gama SUV-urilor, cu introducerea modelul CX-6, care ar putea avea o siluetă mai dinamică, similară cu cea a modelului CX-4, destinat în exclusivitate pieţei din China. Viitoarea Mazda CX-6 ar putea fi construită pe platforma modelului CX-5 şi ar putea debuta deja către anul 2018. Mai mult decât atât, germanii presupun că modelul nord-american CX-9 va veni şi în Europa, oferind 7 locuri şi fiind capabil să concureze cu modele precum KIA Sorento, Nissan X-Trail sau Land Rover Discovery Sport. Totuşi, considerăm, că mai logică ar fi lansarea modelului Mazda CX-8 pe piaţa din Europa, fiind anunţat recent pentru piaţa din Japonia. Modelul CX-8 va fi nu alt ceva decât modelul CX-5 alungit şi dotat cu al treilea rând de scaune.

Publicaţia germană a vorbit şi despre viitorul sport-car cu propulsor rotativ Wankel, care va fi numit Mazda RX-9. Potrivit surselor, denumirea RX-9 a fost deja patentată de către cei de la Mazda, astfel, zvonurile despre un viitor sport-car s-ar putea adeveri. Noul RX-9 va fi prefaţat de un concept apropiat ca design de modelul de producţie, care va fi dezvăluit în cadrul Salonului Auto de la Tokyo din 2017 şi va marca jubileul de 50 de ani de la lansarea primului sport-car cu motor rotativ – Mazda Cosmo Sport. Versiunea de producţie va debuta doar în 2019, la acelaşi Salon Auto de la Tokyo. Vânzările noului RX-9 vor demara în 2020 – anul în care Mazda îşi va celebra 100 de ani de istorie. Astfel, avem de aşteptat cel puţin 4 ani până apare noul sport-car Mazda, iar în acest răstimp inginerii vor putea perfecţiona motorul rotativ, care se aşteaptă să fie unul turboaspirat cu două rotoare a câte 800 cm cubi pentru un volum total de 1.6 litri şi o putere de peste 400 CP – suficient pentru un sport-car, al cărui greutate va fi de cel mult 1,300 kg. Propulsorul ar putea primi şi sistem de aprindere prin comprimare, similar propulsoarelor diesel, care va îmbunătăţi consumul şi reduce nivelul emisiilor. Dacă planurile pentru viitoarea Mazda RX-9 nu se vor adeveri, producătorul nipon nu se va dezice de propulsorul rotativ Wankel şi-l va implementa pe post de generator de energie pentru viitorul vehicul electric Mazda, care urmează să fie dezvăluit în 2019.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE FOTO (2 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter