Moldova Pick-up Maraton: cât au consumat cele 3 pick-up-uri?
16 Mai 2017, 10:38
Ford Ranger Wildtrack, Nissan Navara şi Toyota Hilux au fost protagoniştrii celei mai tari aventuri a primăverii prin Moldova, în care am parcurs aproape 2,000 de kilometri pe dealurile
moldoveneşti, pe drumuri de tot soiul şi chiar şi acolo unde drumurile încetau să mai existe. Asfaltul a fost o raritate în această expediţie, dar tocmai aşa am putut să descoperim cele mai fascinante şi ascunse locuri din Moldova.
Şi totuşi, maratonul nostru a însemnat şi o monitorizare a consumului. Pick-up-urile noastre au venit în motorizări de top, iar la condiţiile dure prin care am înaintat, nu le ne aşteptam la o eficienţă prea mare de la ele.
Ford Ranger Wildtack avea un motor de 3.2 litri şi 200 CP/470 Nm sub capotă, cu 5 cilindri în linie, a cărui consum mixt oficial este de 8.4 litri/100 km. Nissan Navara are un motor de 2.3 litri sub, cu 160 CP şi 403 Nm la activ, iar consumul indicat oficial este de 6.3 litri/100 km. În
fine, Toyota Hilux are un motor de 2.4 litri, cu 150 CP şi 400 Nm la activ, şi indică un consum mixt oficial de 7.8 litri/100 km.

Deci, conform cifrelor oficiale, Nissan Navara trebuie să fie cel mai eficient, el fiind şi unicul din această ligă
maratonistă dotat cu o cutie manuală, cu 6 trepte. Celelalte două pick-up-uri au cutii automate cu 6 trepte. Ford Ranger, conform aceloraşi date oficiale, ar trebui să fie cel mai mare consumator de carburant, dar sunetul adânc al unui motor de cilindree mare pare să te facă imediat să-i ierţi orice cifră de consum!
Primele zile au păstrat această proporţie la consum, cu Nissan Navara pe primul lor la eficienţă, urmat de Toyota Hilux şi Ford Ranger, dar am avut şi o zi în care Ford Ranger Wildtrack a fost cel mai eficient dintre toate pick-up-urile, consumând pe aceeaşi distanţă 39 de litri de motorină,
în timp ce Nissan Navara a consumat 40, iar Toyota Hilux – 42 de litri. Eficienţa lui Hilux este afectată de cutia ei de viteze, care e un pic întârziată la logică, şi uneori retorgradează prea repede, alteori menţine turaţii prea mari pentru prea mult timp, în loc să mute
treapta următoare. Şi totuşi,. În acea zi pick-up-ul cu motor mai mare a fost cel mai eficient.

Dar care au fost, totuşi, rezultatele la sfârşitul maratonului, atunci când am ajuns în Chişinău?
Ei bine, Nissan Navara a ieşit învingător la cifra absolută de consum, cu 9.5 litri/100 km în întreaga expediţie. Cutia manuală şi motorul foarte bun şi-au spus cuvântul. Astfel, condiţiile noastre dure au dus cifra consumului
expediţional la o valoare cu 50.8% mai mare decât cifra anunţată oficial – un rezultat foarte bun, date fiind condiţiile prin care am circulat, chiar mai bun decât în cazul maratoanelor anterioare cu SUV-uri!
Toyota Hilux a indicat un consum mediu de 10.8 litri/100 km pentru întreaga expediţie, o cifră din nou foarte bună în raport cu provocările pe care le-a avut a înfrunta. Cifra obţinută este astfel cu
doar 38.5% mai mare decât cea anunţată oficial pentru regimul mixt, deci, per total, eficienţa de facto a fost şi mai bună în raport cu cea declarată.
Şi ce rezultat credeţi că a obţinut Ford Ranger Wildtrack 3.2? Unii dintre noi prognozau un consum, de vreo 15 litri la sută minim pentru o asemenea expediţie. Dar n-a fost să fie aşa! Am avut o medie la final de 11.7 litri/100 km,
fapt care îl clasează la o valoare reală de +39.3% faţă de cifra indicată oficial, din nou excelent de bine! Dar surplusul de forţă al acestui minunat propulsor face ca această diferenţă de consum să fie mai mult decât adeverită!
Faptul care ne uimeşte cel mai mult este această apropiere mare faţă de cifrele indicate oficial pentru consumul mixt. Dacă la SUV-uri aveam 50-75% mai mult faţă de cifrele oficiale, atunci aici, unde condiţiile de înaintare au fost cu mult mai dure, avem o apropiere de 38-50% faţă de acele cifre! Putem
spune, astfel, că pick-up-urile sunt mult mai realiste în estimările oficiale de consum şi mai ales putem să le aducem liniştea celor ce se gândesc să-şi cumpere un asemenea mastodon super capabil la gospodărie – până şi în cele mai grele condiţii un asemenea pick-up rămâne rezonabil de eficient!
Mai târziu vă vom spune şi ce ne-a plăcut cel mai mult, dar şi ce nu ne-a plăcut la fiecare din cele 3 pick-up-uri în această expediţie. Dar până atunci vrem să vă întrebăm pe Dvs. – care din aceste 3 cele mai dure pick-up-uri de la MOLDOVA PICK-UP MARATON 2017 v-a plăcut cel mai mult?
PiataAuto.mdIlie Toma
1
4,432
GALERIE FOTO (5 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!