Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Moldova Pick-up Maraton: cele 3 pick-up-uri au ajuns la Chişinău
6 Mai 2017, 09:11
Ford Ranger, Nissan Navara şi Toyota Hilux au răspuns ieri cu „da” la apelul aventurierilor PiataAuto.md şi Automarket.ro şi s-au aliniat unul cât unul în Bucureşti, pentru a fi gata de pornire.
Au avut de parcurs un traseu absolut „civil” şi uşor pentru ele, doar asfaltat, din Bucureşti spre Chişinău, pe o distanţă de aproximativ 450 km. Era firesc să fie aşa, pentru că aici nu vorbim încă de startul propriu-zis al
maratonului, ci de partea de dinaintea lui. Dar acest traseu asfaltat, ne-a dat deja primele indicii despre forţa motoarelor de sub capotă şi eficienţa în consum, pe care o putem aştepta de la cele 3 pick-up-uri.

Am condus toate maşinile în regim de tracţiune spate, decuplând puntea faţă, pentru că nu era nevoie de ea şi pentru că aşa e mai eificent. Dar le-am condus destul de rapid şi intens, cu depăşiri şi accelerări, fără a ne menaja de eficienţa lor. Subsemnatul am mers cea mai mare parte a drumului la volanul
lui Toyota Hilux şi am învăţat repede să-i scot potenţialul de sub capota, deşi acest pick-up e echipat cu o cutie de viteze automată, care impune foarte repede o retrogradare a treptei. Am observat că peste 3,500 rpm motorul nu mai are prea multă forţă, deci la o depăşire intensă e mai indicat să laşi un pic pedala mai sus, făcând cutia de viteze să schimbe treapta următoare şi astfel să ai din nou mai mult cuplu efectiv, care să te ajute să finalizezi mai repede depăşirea. Până în Chişinău Hilux 2.4 D-4D a scos un consum mediu de 9.1 litri/100 km.
Colegul meu Bogdan Mirică de la Automarket a condus în mare parte Nissan Navara cu motorul de 2.3 litri şi a reuşit să scoată până în Chişinău un consum mult mai bun, de 8.3 litri. Aici, în Chişinău, am făcut schimb cu el de pick-up-uri şi am simţit instantaneu că Navara e mult mai dinamică în ceea ce musteşte sub capotă. Ah, rămâne s-o exploatez şi astăzi şi s-o savurez!

Iar Ford Ranger e regele la capitolul motorizări, având cel mai mare şi mai puternic motor din toată gaşca, un diesel cu 5 cilindri în linie, de 3.2
litri. Eu, însă, încă n-am apucat să-l conduc, de parcă l-aş fi lăsat la desert. Aşa că mai multe despre el vă voi spune în următoarele relatări, mai ales că în acest maraton echipajele vor face schimb permanent de vehicule, cel puţin o dată în zi!

Astăzi cele 3 pick-up-uri merg să îmbrace straiele maratonului, iar noi revenim cu noi relatări în curând! Până atunci, urmăriţi-ne şi pe reţelele sociale la hashtag-ul #pickupmaraton2017!
PiataAuto.mdIlie Toma
0
1,642
GALERIE FOTO (4 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!