Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z
Primul sedan Porsche a fost, de fapt, un Studebaker!
5 Iunie 2017, 17:17
Înaintea proiectelor sale personale, care au bătut calea către Porsche Panamera, primul sedan cu patru uşi pe care l-au creat cei de la Porsche, a fost, de fapt, un Studebaker. În anul 1952 compania americană a comandat
celor de la Porsche să creeze un sedan compact, proiectul primind denumirea internă de Porsche Typ 542, de asemenea fiind cunoscut drept Studebaker Z-87. Iniţial cei de la Porsche propuneau să creeze un
coupe cu 4 locuri şi motor de 1,500 cm cubi şi 4 cilindri răcit cu aer, în timp ce Studebaker îşi dorea un sedan cu propulsor V6 amplasat frontal şi tracţiune spate.
În rezultat prototipul a primit suspensie independentă pe ambele axe, un V6 de 3,054 cm cubi cu un unghi mare de 120 de grade montat după axul spate (precum pe modelele Porsche), fiind oferit în versiune răcită cu aer şi lichid
(98 CP) sau versiune cu răcire cu doar cu lichid (106 CP). Primul prototip şi cele două propulsoare au fost livrate în SUA deja către anul 1954, dar maşina a fost primită destul de rece.
Doar către anul 1956, atunci
când Studebaker deja fuseseră anexat la Packard, această maşină a fost evaluată de către inginerul de atunci, John Z. DeLorean – da, acel John DeLorean, care a creat propriul sport-car, legendarul DeLorean DMC-12 în anul 1981.
Lui DeLorean prototipul celor de la Porsche nu i-a plăcut. Potrivit acestuia, maşina era prea lată şi prea scurtă, avea forme rotunjite, deşi tendinţa în designul maşinilor americane cerea forme mai pătrăţoase. Într-adevăr, maşina era prea simplistă pentru acea perioadă, formele sale amintind de
modelul Porsche 356, prin forma capotei şi poziţionarea blocurilor optice faţă. mai mult decât atât, DeLorean a depistat probleme la manevrabilitate, maşina avea o direcţie prea grea şi o acuitate prea mare, care necesita manevre constante cu volanul pentru a stabiliza maşina. Typ 542 avea un efect
de supravirare (deraparea punţii spate), ceea ce era periculos mai ales pe asfalt umed, plus la toate, uzura roţilor era excesivă. Chiar dacă avea o doză importantă de tehnologii la bord, care mai necesitau a fi cizelate, proiectul a fost respins…
Cei de la Porsche au mai încercat să ofere un concept de vehicul şi mai compact, cu forme mai pătrăţoase, dar nici acela nu a fost primit de compania americană, care suferea de probleme
de calitate şi vânzările slabe, ceea ce până la urmă a pus punct colaborării dintre Studebaker şi Porsche. Ultimul Studebaker a fost produs în 1966, în timp ce Porsche a reuşit să se menţină
şi să înflorească până în zilele noastre.
Cine ştie, ce succes ar fi putut avea acest proiect, dacă ar fi avut undă verde.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
546
GALERIE FOTO (5 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!