Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z

Automobilele redacţiei: exploatarea lui Ford Focus 1.0 EcoBoost ajunge la 10 mii km!

A trecut puțin mai mult de jumătate de an de când conduc zi de zi automobilul nostru redacțional: Ford Focus în cea de-a treia generație, dotat cu motorul în trei cilindri, EcoBoost. Mulți rămân uimiți și oarecum sceptici atunci când aud de capacitatea cilindrică a mașinii - 1.0 litri. Moldovenii încă privesc cu neîncredere motoarele mici, nemaivorbind de alea cărora le lipsește un cilindru pentru a forma rețeta clasică a unui motor convențional. Nu-i nimic, trăim în era downsizing-ului, așa că datorită și turbocompresorului, Focusul nostru oferă 100 CP și 170 Nm. Cu doar o mică reprogramare electronică, același motor este oferit de către producătorul american și în variantele de puteri de 125 și 140 CP, cel din urmă fiind disponibil și pe Mondeo.
În noiembrie 2016, când Focusul a ieșit de pe ușile showroom-ului, nu pot să zic că aveam așteptări mari de la această mașină. Eram mai mult neutru, din motiv că până atunci, practic nu am avut tangență cu această marcă și nici nu m-a interesat vreodată. În momentul achiziției, îmi plăceau doar două lucruri: design-ul și forma volanului. Dar cu timpul, axa plăcerii de la condusul acestei mașini, a văzut doar creștere pozitivă.

Tot în noiembrie am procurat de la dealerul Ford și un set de anvelope de iarnă, fiind atunci proaspăt produse. Perioada rece a anului am trecut-o cu brio, neavând nicio situație în care să fi rămas pe undeva blocat. Mai puțin plăcut a fost momentul unei mici tamponări, ce a avut loc în luna martie. Atunci, un alt automobil mi-a lovit Focusul în bara de protecție spate, însă datorită vitezei foarte mici a impactului și elasticității bune a barei de protecție, nu au rămas decât două zgârieturi minore, care greu pot fi depistate cu ochiul liber. Am tot discutat cu compania de asigurare, pentru a vopsi bara de protecție, dar așa și nu am mai găsit timp disponibil pentru asta. Dar sincer să vă spun, dacă în primele luni credeam că o să-i înlătur fiecare zgârietură minoră ce va apărea, acum gândesc altfel. Pe parcursul exploatării au mai apărut și altele, iar timp pentru ele nu am. Nu cred că are rost să te preocupi mult de aceste mici defecte vizuale care le are fiecare mașină. Numai dacă nu ești cumva colecționar și scoți mașina din garaj odată pe lună. Aspectul practic este mult mai important. Deși, nu exclud că la un moment dat o să-i fac o inspecție vizuală totală, cu scopul de a înlătura toate zgârieturile.
Încă din primele zile de exploatare am remarcat un sunet iritant din partea dreaptă a parbrizului. Acesta apărea la temperaturi joase, iar la service nu mi-au putut spune un motiv exact care ar sta la bază, fiind un caz de excepție. Problema încă nu a fost înlăturată, convenind cu băieții de la service că vom reveni la acest subiect în toamnă, când temperaturile vor scădea din nou. Acum, în perioada de vară, totul este OK și nu se aude nici un sunet de la parbriz.

Am început a conduce tot mai mult cu climatizorul pornit. Habitaclul se răcește bine, nu am nicio obiecție. Dar uneori se aude un sunet straniu de la sistemul de condiționare. De parcă ar scârțâi ceva. Apare și dispare periodic. Deja la deservirea tehnică de la 15.000 km o să verific care poate fi cauza. Tot atunci o să înlocuiesc și o siguranță, deoarece am conectat o mașină de găurit în priza de 12V, prin intermediul unui invertor electric. Cel din urmă a cedat, la fel și siguranța.

La capitolul micilor detalii neplăcute, adaug în lista mea și acționarea geamurilor față. Butonul celui de la șofer are două poziții: una în care deschid geamul puțin câte puțin, și dacă apăs mai tare și iau degetul, se deschide până la urmă. Dar asta e valabil doar la deschidere, și doar la geamul șoferului. La închidere, trebuie să țin butonul tras până la închidere, iar la geamul pasagerului, și la deschidere, și la închidere. E un detaliu foarte mic și neînsemnat, dar creează disconfort.
La capitolul portbagaj rămân a fi neutru. Cei 316 litri sunt destui pentru căruciorul copilului cu landou și încă câteva obiecte, dar la o necesitate de încărcare mai voluminoasă simt că voi avea probleme. Sunt sigur că un Focus Station Wagon ar fi o variantă mult mai bună din punct de vedere al încărcăturilor, dar soția este categoric împotriva caroseriilor de tip break, așa că e bine și ceea ce este la moment. Cu toate astea, scaunul pentru copil își are deja locul prestabilit în habitaclu, iar spațiu suplimentar există suficient. Luând în considerație clasa automobilului, nu am nicio obiecției la această categorie.

Cei 10,000 km Focusul i-a parcurs cu un consum mediu de 6.1 l/100 km. Eu sunt mulțumit de acest indicator. În toată această perioadă nu s-a înregistrat nicio defecțiune la mașină. Totul funcționează impecabil. Mai ales motorul, care își merită pe deplin titlul de cel mai bun motor al anului în categoria sa, deja a 6-a oară consecutiv! Bravo inginerilor de la Ford! În ultimul timp am avut parte de mai multe situații în care am turat motorul mai tare, și întotdeauna puterea a fost suficientă. În dependență de condiţii, retrogradezi o treaptă și situația este rezolvată. Dar nu neg faptul că aș dori ceva cu mai multă putere. Sper că următorul automobil să fie mai potent.
Ținuta de drum este foarte bună. Primesc o plăcere enormă, mai ales atunci când conduc Focusul pe drumuri extra-urbane. Roțile sunt destul de late (215) și cred că acesta tot este un motiv datorită căruia mașina se conduce atât de bine. Am avut posibilitatea să conduc recent un model nou de SUV german cu 190 CP și 400 Nm, dotat cu suspensie pneumatică. Încă odată m-am convins cât de tare îmi place Focusul meu! E un model tineresc, plin de energie. E o mașină de brand american, asamblată în Germania. Un model de succes încă din prima zi a primei generații.

Deci, să recapitulăm experiența după primii 10,000 km:
• Puncte negative: doar câteva chestii minore, la care mulți probabil nici nu ar atrage atenția.
• Puncte pozitive: motor, consum, manevrabilitate, calitatea asamblării, raport preț/dotări.
La final de relatare, știți cu toții care este cea mai bună reclamă a unui produs, da? Recomandarea! Iar eu vă recomand acest model de la Ford! Iar pentru cei care încă nu s-au decis ce model să achiziționeze și mai dispun de timp, vă îndemn să urmăriți și viitoarele articole despre Focusul nostru redacțional.
1
1,218
GALERIE FOTO (12 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!