Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z

Automobilele redacţiei: probleme cu Mercedes-Benz C-Class W205

Pe cât de mult am îndrăgit automobilul nostru redacţional, pe atât de onest am promis să vă relatăm, ca întotdeauna, despre eventualele probleme tehnice pe care le întâmpinăm în experienţa lui de exploatare.
Ceva mai mult timp în urmă, vă povesteam despre prima defecţiune tehnică pe care a manifestat-o automobilul, fiind vorba de termostatul motorului. Atunci am spus că e foarte posibil ca acea problemă să fi fost parţial cauzată de reparaţia anterioară în urma unui accident, de drenarea întregului sistem de răcire, etc. Schimbul unui termostat nou ne-a costat atunci 5,015 lei, preţ care inclusese piesa nouă originală, manopera şi o lucrare iniţială de reprogramare electronică a termostatului.

Dar în următoarea perioadă am avut alte două probleme tehnice, una dintre care ne-a alertat în mod deosebit.

Miros de vapori de benzină

Era iarnă, eram într-o călătorie în Austria cu maşina şi dimineaţa devreme, pe un ger năprasnic, am pornit motorul să încălzim niţel maşina şi să dezgheţăm geamurile. Sistemul de aer condiţionat funcţiona intens după ce s-a încălzit un pic motorul – aşa e normal întotdeauna – apoi am urcat şi noi la bord să ne încălzim un pic. Am simţit pentru prima dată atunci o adiere de miros de vapori de benzină ce venea din gurile de ventilare. Ne-am gândit că o fi din cauza faptului că maşina stătea pe loc şi sistemul de climatizare sufla foarte intens aer în habitaclu.
Simptomul, însă, s-a mai repetat în următoarele zile şi începuse să ne îngrijoreze. Vizual nu se putea identifica nimic sub capotă şi nici nu prea am fi avut cum la motoarele moderne, acoperite cu un capac mare de plastic. Mai apoi, întorşi în Moldova, am parcat maşina în garaj şi după ce opream motorul, la distanţă de câteva minute, simţeam un miros şi mai intens de vapori de benzină. Începuserăm să avem senzaţia că simptomul apare mai ales după ce opreşti motorul, întrucât sub capotă mai continuă uneori circulaţia unor fluide după ce scoţi cheia din contact. Există inclusiv un circuit separat de răcire a turbinei.

Simptomul să făcea simţit şi în parcările subterane, şi arareori în spaţii mai deschise, dar întotdeauna parcă mai mult după ce opream motorul. Mirosul era mai intens în zona roţii stânga faţă. Evident, am mers la service-ul oficial Mercedes-Benz pentru o diagnosticare.
Iniţial, câţiva mecanici au încercat să mă convingă că e vorba doar de o iluzie, că, de fapt, vaporii de benzină pe care cred eu că-i simt sunt gaze de eşapament, care e normal să mai ajungă în gurile de ventilare când maşina staţionează, mai ales în spaţii închise. Trecând dincolo de faptul că nici asta n-ar fi normal, le-am explicat despre simţul mirosului de dinafara maşinii mai mult decât în habitalcu. Repetarea scenariilor în service n-a dat un rezultat foarte concludent, iar inspecţia vizuală a arătat un canal „transpirat” de pompare a combustibilul spre motor. Mai îngrijorător era că plasticul de protecţie de sub el avea urme de niţel lichid, semn că debitul fusese uneori mai mare decât unul similar unei condensări.

Cei de la service au comandat toate 3 canale de combustibil existente la acest motor, ce aveau să coste vreo 5 mii de lei, şi urmau să ne cheme când piesele urmau a fi livrate.

Între timp, noi am sondat problema online, inclusiv în registrele de recall-uri ale câtorva state europene, or, o asemenea problemă la conductele de combustibil înseamnă risc la siguranţă şi ar trebui neapărat să cadă sub incidenţa unor recall-uri. Şi voila! Am găsit că atât motorizările diesel, cât şi cele pe benzină, produse în primele luni de fabricaţie, printre care şi exemplarul nostru, cad sub incidenţa unor recall-uri la conductele de înaltă presiune pentru combustibil!
Atunci când am fost chemaţi la service cu piesele livrate, am solicitat înlocuirea gratuită a conductelor, făcând referinţă la acest recall. Cei de la service-ul din Moldova, însă, ne-au explicat că ei văd toate măsurile autorizate de recall imediat ce deschid un fişier al unei maşini, după codul VIN, iar maşina noastră nu avea nici un recall asociat. Am verificat încă o dată şi într-adevăr, nemţii de la Daimler nu introduseseră nimic pentru maşina noastră drept lucrări recomandate la service-ul din Moldova. O posibilitate era ca să facem o vizită la un service din altă ţară, poate service-ul din acea ţară ar fi avut informaţii în sistem despre asemenea rechemări, în care să se incadreze şi maşina noastră. Cert este că VIN-ul maşinii noastre e inclus în seriile de VIN-uri anunţate oficial drept maşini cu rechemări la această problemă în Marea Britanie, spre exemplu.

Ei bine, discuţiile despre solicitările noastre de recall au durat ceva timp şi, deşi cei de la service-ul Mercedes-Benz Moldova se arătau destul de binevoitori în a fi de partea noastră şi a ne ajuta în această problemă, birocraţia nu putea fi evitată. Aşa că ne-am gândit să plătim acei 5 mii şi ceva de lei pe conducte, plus alte costuri de manoperă şi să schimbăm din banii noştri piesele problematice, or, aici e în joc siguranţa şi nu putem risca. Apropo, simptomul se atenuase odată cu încălzirea timpului, probabil datorită dilatării materialelor plastice ale conductei problematice, dar oricum, periodic se mai simţea acel miros de vapori de benzină.
Maşina a mai stat nemişcată câteva săptămâni bune, noi fiind tot plecaţi cu munca, apoi, când am revenit, am programat vizita la service şi am mers s-o ducem acolo. Recepţionistul de la service-ul Mercedes-Benz Moldova, pe care-l cunoaştem deja de multă vreme, ne-a dat veşti noi, însă! Se pare că au mai apărut între timp C-Class-uri din Moldova cu aceeaşi problemă, iar dânşii au identificat deja şi care din cele 3 conducte e cea problematică. „Nu e necesar să le schimbaţi pe toate 3, o schimbăm doar pe una din ele şi veţi vedea că problema se va rezolva”, ni s-a spus. Partea şi mai îmbucurătoare este că acea conductă era în stoc şi costa doar 360 lei, la care s-au adăugat costurile manoperei, de 330 lei. Deci, cu 690 lei această problemă atât de alarmantă a fost rezolvată.

Exploatarea de mai departe ne-a confirmat că problema a fost, într-adevăr, rezolvată. Cei de la service-ul Mercedes-Benz din Moldova au schimbat conducta potrivită, o conductă modificată deja constructiv (apropo de recall, nu?) şi mirosul de vapori de benzină a dispărut cu desăvârşire în oricare din situaţiile descrise mai sus.
Aşadar, dragi proprietari de Mercedes-Benz C-Class W205, dacă întâmpinaţi aceeaşi problemă, mergeţi la service şi cereţi schimbarea acestei singure conducte de combustibil la preţ de 360 lei (vreo 18 euro) şi veţi rezolva imediat problema.

Prima intervenţie la suspesie

De curând am început a simţi sporadic o mică pocnitură în volan atunci când el era în jurul zonei zero şi maşina frâna aproape de oprire, sau elibera frânele. Ne-am îngrozit dacă nu cumva e vorba de caseta de direcţie, una din cele mai scumpe piese într-un automobil modern. Simptomul s-a îndesit în urmtoarele zile şi până am reuşit să ajungem la service, peste vreo 2 săptămâni, dar fără prea mari distanţe parcurse, devenise destul de iritant.
La service am fost liniştiţi imediat: nu e vorba de caseta de direcţie, ci de braţul inferior al suspensiei faţă, la una dintre roţi, cu articulaţia lui circulară. Şi pentru că cei de la service-ul Mercedes-Benz Moldova au întotdeauna un stoc impresionat de piese de schimb, braţul de suspensie de care aveam nevoie era în stoc şi am putut să-l schimbăm imediat. A costat 4,612 lei, sumă la care s-a adăugat costul de 440 lei al manoperei, plus alte 550 pentru reglajul ulterior al alinierii geometri a roţior. Deci, per total, rezolvarea acestei probleme tehnice ne-a costat 5,602 lei.
Maşina are 68,000 km parcurşi acum, când a survenit această defecţiune la suspensie. E prea devreme, zicem noi, deşi oricând putem scuza orice problemă la suspensie, blamând calitatea drumurilor noastre. Totuşi, nici măcar la B-Class n-am schimbat articulaţia circulară la suspensia faţă decât după o sută de mii de kilometri parcurşi, iar de la C-Class ne-am fi aşteptat să fie şi mai fiabil. Judecaţi Dvs. dacă e scuzabilă sau nu această intervenţie la suspensie, noi însă rămânem cu impresia că ea n-ar fi trebuit să apară acum.
De la probleme la specific de exploatare – discurile de frână, schimbate des

Aici deja nu mai vorbim de o problemă tehnică sau de vreo defecţiune, ci de un specific de exploatare al C-Class-ului W205, pe care-l întâlnim pentru prima dată. Vă spuneam la 60 mii km, când am făcut deservirea tehnică mare, că am schimbat pentru prima dată plăcuţele de frână faţă, însă a trebuit să schimbăm şi discurile de frână odată cu ele, pentru că erau roase sub media admisă. Un set de plăcuţe, un set de discuri, deci.

Pe puntea spate am schimbat plăcuţele mai devreme, pe la 44 mii km parcurşi. Acum, însă, când am fost la service pentru braţul suspensiei faţă, am fost anunţaţi că avem şi discurile de frână de pe puntea spate uzate sub minimul admis şi e nevoie să le schimbăm. Plăcuţele de frână mai aveau aproape jumătate din resursele de exploatare, dar, odată ce schimbăm discuri noi de frână, era absolut logic să punem şi plăcuţe noi. Un set de discuri noi de frână pe puntea spate a costat 3,258 lei, la care s-au adăugat plăcuţele, în sumă de 1,462 lei, plus senzorii acestor plăcuţe, în sumă de 167 lei. Toate sunt originale, fireşte şi înseamnă în sumă cam 4,887 lei, la care se mai adaugă şi lucrările de manoperă, în valoare de 660 de lei, fapt care rezultă într-un total de 5,547 lei.
Partea care e curioasă în toată această treabă e anume de ce discurile de frână se uzează atât de repede, comparativ cu plăcuţele, încât nu rezistă nici măcar două seturi de plăcuţe la rând? La B-Class, spre exemplu, schimbăm discurile de frână faţă cam o dată la 150-160 mii de kilometri parcurşi, cam 4-5 seturi de plăcuţe. Aici, la C-Class W205 discurile din faţă au ţinut un singur set de plăcuţe, de 60 mii km, iar cele din spate – 1.5 seturi, sau 65 mii km parcurşi. Starea asta îţi creează impresia unei uzuri programate în tandem de producător între cele două consumabile esenţiale ale frânelor, de parcă producătorul şi-ar dori ca tu să schimbi întotdeauna plăcuţele de frână împreună cu discurile de frână. Cine ştie, poate anume aşa o fi? Cert este că asta sporeşte costurile de mentenanţă a frânelor, iar noi nici măcar n-avem discuri de frână perforate, ca la maşinile cu suspensie AMG.

Garanţia extinsă, o soluţie pe care am recomanda-o?

Experienţa celui de-al treilea an şi un pic de exploatare, în care am plătit pentru înlăturarea a 3 defecţiuni distincte – termostat, conducta de combustibil şi braţul suspensiei – ne-a făcut să ne amintim de opţiunea garanţiei extinse, pe care o pot cumpăra inclusiv şi clienţii din Moldova. Pentru un C-Class bine înteţinut ar trebui să coste cam 1,000 euro pe an. Maşina noastră a avut garanţie standard de 2 ani fără limită de kilometri parcurşi, doar că toate cele 3 defecţiuni s-au întâmplat după expirarea acelei garanţii de 2 ani şi, dacă am fi avut o garanţie extinsă, ea le-a fi acoperit. Dacă facem un total de costuri, cele 3 defecţiuni au însemnat un total de 11,397 lei, ceea ce e vreo 55% din costul unui an de garanţie. Mai puţin, însă probabil o asemenea garanţie merită achiziţionată din start pentru anul 3 şi 4 şi atunci poate deveni cu adevărat rentabilă, sau o puteţi privi ca o asigurare pentru evitarea unor costuri exorbitante neprevăzute. Şi cu cât mai scump şi mai sus e modelul Dvs. în ierarhie, cu atât e mai logic să cumpăraţi garanţie suplimentară, zicem noi. Interesaţi-vă de acest serviciu, s-ar putea să vă fie foarte util.
Paradox. Şi totuşi conducem cu plăcere Mercedes-Benz C-Class.

Noi punem un mare preţ pe fiabilitatea automobilelor şi considerăm că nici o maşină în zilele noastre, mai ales una din segmentul premium, nu are dreptul să facă rabat la fiabilitate, iar problemele tehnice în exploatarea unui automobil ne irită rău. Poate e vorba de un trend general de reducere a fiabilităţii în lumea auto. Poate e vorba de condiţiile de exploatare ale Moldovei. E greu să justifici, dar e la fel de greu să cataloghezi totul într-o extremă şi să blamezi totul.

Trebuie să recunoaştem că experienţele noastre neplăcute au fost atenuate de interacţiunea cu service-ul oficial Mercedes-Benz din Moldova care se remarcă aici prin două calităţi extraordinar de importante: are preţuri pământeşti pentru piesele de schimb originale şi are stocuri uriaşe, care au făcut ca aproape de fiecare dată piesele necesare să fie disponibile imediat, iar înlăturarea problemei să dureze ore, nu săptămâni sau luni. Din păcate nu toate mărcile premium se pot lăuda cu o asemenea prestaţie a service-urilor lor şi asta e adevărul pur.
Şi paradoxul e că în ciuda acestor experienţe despre care v-am relatat, nivelul, intensitatea şi omniprezenţa experienţelor pozitive de la bordul lui Mercedes-Benz C-Class W205 prevalează de mii de ori şi ne face să-l conducem cu plăcere în continuare, să-l îndrăgim la fel de mult, să avem aceeaşi conexiune emoţională cu el. Da, există câteva bile negre la fiabilitate în palmaresul maşinii, dar există un milion de bile albe la experienţele de condus, de aflare la bord – de la plăcerea apăsării unui buton din habitaclu până la savurarea undelor acustice a unui sunet cristalin în sistemul audio, de la plăcerea ţinerii volanului în mână, până la plăcerea abordării dinamice a unui viraj în care simţi cum tracţiunea spate dictează o traiectorie delicioasă!

Toate problemele au fost înlăturate şi rezolvate. Şi în fiecare dimineaţă când îl conducem şi vedem Chişinăul panoramic de după parbriz în lumina răsăritului de soare, C-Class-ul parcă ne cere să iasă la libertate pe drumuri europene, frumoase, şerpuitoare, cu peisaje epice. Eh, e păcat să exploatezi, într-adevăr, maşina asta doar pe drumurile din Moldova. Trebuie să mai ieşim cu ea în călătorii lungi şi frumoase, trebuie neapărat!
Şi pe această notă, încheiem acest articol şi plecăm să mai planificăm, să mai schiţăm câte ceva. Experienţa exploatării lui Mercedes-Benz C-Class continuă şi vrem să continue frumos!
1
2,120
GALERIE FOTO (27 IMAGINI)
COMENTARII (1)
Delfin
Duisburg, Germania
la 20 Iulie 2017 - 16:53
Ups, nota de plata in limba rusa?

Daca clientul ar fi vorbitor de l. rusa, atunci inteleg, dar in cazul dat, nu...

Poate faceti niste cursuri de l. romana cu cei de la Mercedes-Benz ? Sigur, numai in cazul in care ei isi doresc asta
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!