BMW X1 la Women SUV Maraton: impresiile fetelor maratoniste despre „băiatul neastâmpărat”, cel mai dinamic şi provocator SUV al expediţiei

Dragilor, credem că nu vă vom uimi prea tare dacă vă vom destăinui un mic secret: BMW X1 a fost unul din cele mai dorite modele de SUV-uri atunci când se făcea repartizarea echipajelor de fete maratoniste înainte de expediţie. Pentru că BMW X1 arată extraordinar de bine, dar şi pentru că e BMW, iar de la marca bavareză fetele maratoniste ştiau cu exactitate ce pot aştepta: dinamism excelent, senzaţii de condus superbe şi o experienţă foarte antrenantă la bord.
BMW-ul X1 de la Women SUV Maraton a fost un xDrive20i, model ce ascunde sub capotă un propulsor turboaspirat pe benzină, de 2.0 litri, ce dezvoltă 192 CP şi 280 Nm. Cu acest motor, X1 poate prinde prima sută după numai 7.4 secunde de la start, iar viteza maximă e care o poate atinge este de 223 km/h. E şi mai interesant că exemplarul din maraton este unul cu pachet M şi suspensie sportivă M, iar asta înseamnă că ne puteam aştepta la experienţe foarte interesante pe offroad-ul moldovenesc! Poate o fi prea rigidă? Poate nu?

Ah, şi ştiţi care e consumul mixt promis de producător? E 6.4 litri/100 km, dar noi, la acest maraton, ne aşteptăm la cifre duble pentru toate modelele, date fiind condiţiile chinuitoare prin care urma să exploatăm automobilele.
Totuşi, trebuie să mai remarcăm ceva extrem de important în raport cu BMW X1 xDrive20i! Anul trecut, un BMW X1 xDrive20i ne-a dus în expediţia noastră polară spre Laponia, alături de un BMW Seria 3 Touring 330d xDrive, şi acolo am putut observa consumul mediu pe o distanţă uriaşă, care a inclus înfruntarea tărâmurilor înzăpezite polare. Ce consum mediu credeţi că avut BMW X1 xDrive20i atunci? Ei bine, unul de 8.8 litri/100 km. Va fi oare consumul pe dealurile moldoveneşti mai mic sau mai mare?

Vă ziceam că BMW X1 a fost un automobil foarte dorit la etapa de repartizare şi le-a revenit, până la urmă, unor fete foarte apropiate mărcii BMW: Ana Ciorici, care conduce în viaţa de zi cu zi un BMW Seria 3 Gran Turismo, şi Eva Elena, care conduce în regim cotidian un BMW Z3. Nici că se puteau alege maratoniste mai potrivite la bordul acestui SUV BMW, deci!
Dar iată că tocmai din prima zi BMW X1 ne-a pus serios la încercare. Coloana de SUV-uri mergea pe un drum de prundiş, fetele de la bord erau fericite şi de suspensia cu capacitate bună de absorbţie, şi de agilitatea maşinii, şi de sistemul de climatizare foarte capabil să le asigure răcoarea habitaclului, dar, la un moment dat trapa panoramică a maşinii a explodat pur şi simplu în afară, formând un mic crater asemănător cu harta Moldovei. Fetele au oprit lent maşina, speriate de ţăndările de sticlă ce au ajuns în interior şi au cerut ajutorul echipelor de asistenţă ale bărbaţilor. Ne uitam cruciţi la ceea ce se întâmplase şi era evident că nu exista nici o explicaţie logică pentru asta. Exemplarul din maraton are acoperiş panoramic, format din două segmente de trapă, şi acest prim segment frontal s-a spart pur şi simplu, fără a fi atins, fără vreo acţiune mecanică asupra lui. Cel mai probabil, era vorba de un defect de fabricaţie, de o montare greşită a lui din uzină, care a dat de veste acum, în condiţii mai solicitante.
Trebuia să decidem ce facem mai departe. Dan a început a curăţa pe interior trapa de sticlele mărunte şi, din nefericire, una i-a nimerit tocmai în ochi. Riscul era enorm, dar, din fericire, aveam un medic reprezentat al companiei Berlin-Chemie cu noi, care a efectuat imediat spălături ale ochiului cu jet de apă, înlăturând cu succes ciobul de sticlă fără a afecta ţesutul ocular. A trebuit să dezbatem manual din partea de sus toate cioburile, după care să aplicăm banala bandă adezivă pe deasupra, pentru a închide cât mai ermetic gaura formată şi a ne putea continua drumul. Maşina a vizitat ulterior o spălătorie auto şi i-a fost aspirat interiorul, iar pe dinăuntru s-a închis şi partea inferioară, textilă, a trapei.

Ceva mai spre seară, pe traseu, banda noastră a zburat de pe acoperiş de la curenţii aerodinamici. De această dată am aplicat din nou bandă adezivă, înţesând-o crucificat, pentru a-i spori rezistenţa. Şi această manoperă a noastră a rezistat până în ultima zi a maratonului!
Ba mai mult ca atât, în ziua cu numărul 3 ne-a prins şi acea furtună groaznică în drum spre Hânceşti, iar noi aveam BMW-ul expus furtunii cu acoperişul încleiat cu bandă adezivă... Am căutat prima staţie peco pentru a ne adăposti însă, paradoxal, manopera noastră ţinea eroic, astfel încât nici măcar umezeala nu trecuse de ea în habitaclu! Aşa că am continuat drumul, dar când am ajuns la Hânceşti oricum am adăpostit maşina sub un acoperiş.
Reveniţi ulterior la destinaţie, bănuiala noastră s-a confirmat: era vorba de un defect de fabricaţie extrem de rar, dar care e acoperit în totalitate de producător, aşa încât BMW-ului i s-a comandat deja o nouă trapă fără nici un cost adiţional, care va fi instalată corect şi profesionist şi care va ţine cu siguranţă cât durata de viaţă a maşinii. Nu trebuia să se întâmple, evident, dar până şi cei cu predilecţie maximă spre calitate fac o eroare o dată la un milion, aşa că n-am stat să blamăm prea mult această întâmplare. E bine că un producător precum BMW oferă o garanţie adevărată şi deplină automobilului, astfel încât orice, dar absolut orice defect va fi eventual acoperit.

Şi, la drept vorbind, nici în maraton n-am lăsat această întâmplare să ne umbrească entuziasmul. A fost clar un caz în care nu era nimeni de vină şi după ce ne-am asigurat că nimeni dintre oameni n-a avut de suferit, ne-am încurajat reciproc şi ne-am continuat expediţia, iar BMW X1 a fost în continuare unul din cele mai dorite modele de fetele maratoniste! Într-atât de dorit, încât Eva Elena, una dintre fetele de la bordul lui, a fost la un pas de a-l cumpăra după ce am revenit din maraton! Şi putem să vă asigurăm, onest şi transparent ca întotdeauna, că BMW X1 n-a avut nici o altă problemă în tot maratonul, îndurând cu agilitate şi plăcere toate coclaurile maratoniste pe care le-a văzut în cale. Iar zâmbetele fetelor de la condusul acestui model n-au dispărut niciodată pe tot parcursul Women SUV Maraton!
Dar haideţi să vedem ce spun şi ele, fetele care au condus acest BMW X1 xDrive20i la Women SUV Maraton!

Ana Ciorici

BMW-ul este una din maşinile pe care o cunosc cel mai bine. De aia şi am avut marea plăcere să conduc una şi la Women SUV Maraton. BMW X1 a demonstrat că este un SUV extrem de curajos pe drumurile offroad şi o masină extrem de elegantă şi feminină, atât prin interior şi design, cât şi prin exterior.

Comoditatea butoanelor, a ecranului şi a tuturor setărilor a făcut acest drum de peste 1,000 de km unul extrem de uşor şi plăcut. Pentru mine e absolut clar: modelele BMW, şi în special SUV-urile BMW au un mod deosebit de a se comporta, atât pe traseu cât şi pe offroad!
Eva Elena

BMW X1 este automobilul în care, când te aşezi prima dată, ai impresia că l-ai cunoscut o viaţă întreagă! Este făcut atât de bine şi de intuitiv, că ştii deodată ce şi cum merge.

În acelaşi timp, este o dragoste la prima vedere. Comod, uşor de manevrat, rapid şi în acelaşi timp perfect pentru o escapadă de offroad, BMW-ul te lăsa cu o singură dorinţă după o zi la volan – să-l cumperi! După care să-ţi iei un concediu, să urci la volan şi să străbaţi mări şi ţări, sub ritmul melodiilor preferate.

Natalia Davidovici

BMW. Provocatorul şi „băiatul rău”, iar „băieţii răi” sunt atât de mult adoraţi de fetele bune, nu-i aşa? E rapid, îndrăzneţ, manevrabil, sunt senzaţii de drive în formă pură.

O opţiune foarte plăcută e proiectarea informaţiilor pe parbriz – head-up display! E perfect pentru cei ce-şi sustrag repede atenţia de la menţinerea vitezei admise, spre exempu, iar în scurt timp te obişnuieşti într-atât de mult cu această funcţie, încât te întrebi cum ai trăit fără ea până acum!
Corina Frumuzachi

BMW are un volan foarte uşor de manevrat, asta mi-a plăcut mult. Până să ajung la volanul maşinii, eram sceptică faţă de această marcă de maşini. Dar X1, pe care l-am condus mai bine de 300 de kilometri, m-a făcut să mă simt acasă, nu în vizită! Mi-a plăcut extrem de mult maşina, într-atât de mult, încât am început să privesc marca BMW cu totul altfel, prin prisma emoţiilor pure pe care ţi le oferă la volan!

În loc de concluzie

Aşadar, deşi încă n-am anunţat totalurile finale de consum, vrem să vă spunem în calitate de excepţie şi secret ce consum global a indicat BMW X1 la finalul expediţiei prin Moldova. Ei bine, e vorba de 9.7 litri/100 km, o cifră incomparabil mai bună decât cei vreo 11.5 litri la sută pe care-i aşteptam noi! Încă o dată fetele maratoniste ne-au demonstrat că pot conduce mai eficient decât bărbaţii!
Şi pe această notă pozitivă am vrea să spunem că, în ciuda provocării pe care ne-a livrat-o acest exemplar în prima zi a maratonului, am rămas cu toţii cu o impresie plăcută şi chiar familiară despre acest SUV bavarez. Părerea noastră pozitivă despre acest model, formată într-o mulţime de teste drive şi expediţii de distanţe lungi a rămas de neclintit în tărâmul în care-l considerăm unul din cele mai plăcute modele din segmentul său, ba chiar cifra de consum foarte bună în raport cu regimul de exploatare din acest maraton ne-a întărit convingerea că benzinarele BMW, cuplate cu cutii de viteze performante, pot fi foarte eficiente, iar pentru cei ce parcurg distanţe moderate sunt o alegere cel puţin la fel de bună ca şi motorizările diesel!

Şi pentru cei care vor să vadă mai multe din experienţele noastre anterioare cu BMW X1, vedeţi aici nişte subiecte extrem de interesante:
Expediţie cu BMW X1 şi Seria 3 Touring 330d xDrive în Laponia
Test drive BMW X1 – comparăm tracţiunea faţă cu cea integrală, sDrive vs xDrive
Test drive BMW X1 în Moldova
0
5,018
GALERIE FOTO (25 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!