Acum 30 de ani Mercedes-Benz introducea airbag-ul pentru pasager
24 August 2017, 18:28
Pentru cei de la Mercedes-Benz, din totdeauna a fost importantă nu doar siguranţa conducătorului, dar şi cea a pasagerilor. Astfel, după introducerea în premieră mondială a airbag-ului pentru conducător în martie 1981, producătorul german a dezvăluit la Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie 1987 şi airbag-ul
pentru pasagerul faţă!
Din martie 1988 acesta a început să fie disponibil pe Mercedes-Benz S-Class W126, pe care cu 7 ani mai devreme a debutat airbag-ul pentru conducător în combinaţie cu centurile de siguranţă cu pretensionare. Sedanul W126 şi
coupe-ul C126 puteau fi echipate cu acest airbag contra unei sume de 4,617 de mărci germane şi doar în combinaţie cu airbag-ul şoferului (inclus în preţ), care putea fi comandat şi aparte la un preţ de 2,348 de mărci.
Din toamna anului 1988 airbag-ul pentru pasager a devenit disponibil şi pe seria 124 – succesoarea lui E-Class, iar din august 1994, airbag-ul pentru pasagerul faţă a devenit standard practic pe toate modelele Mercedes-Benz. Cu doi ani mai devreme, în 1992, toate Mercedes-urile au început să vină standard cu airbag-ul pentru conducător şi sistemul ABS. Astfel, cei de la Mercedes-Benz au devenit promotorii airbag-urilor, care au fost patentate şi testate încă în 1971,
primele cercetări în direcţia airbag-urilor fiind dezvăluite în 1975 la Frankfurt.

Comparativ cu airbag-ul conducătorului, cel al pasagerului cântărea cu 2 kg mai mult, mai exact, 5 kg, din cauza distanţei mai mari, pe care trebuia s-o facă airbag-ul până la pasager. Airbag-ul pasagerului trebuia să umple un volum de 170 de litri,
simţitor mai mare, faţă de airbag-ul conducătorului, care umplea doar 60 de litri. În esenţă însă, tehnologia a fost identică, airbag-ul primind semnal de la acelaşi senzor amplasat deasupra cutiei de viteze, care detecta un accident sever şi acţiona două generatoare de gaz, care instant umpleau airbag-ul cu o mixtură specială, asigurând protecţia pasagerului nu doar de la lovitura cu bordul, dar şi cu montantul frontal.
Dacă senzorii instalaţi în scaun şi în cuplajele centurii detectează că nimeni nu se află în scaunul pasagerului şi centura nu este cuplată, atunci airbag-ul nu este declanşat.
Reamintim, că airbag-ul lucrează eficient doar împreună cu centura de siguranţă cuplată, iar dacă nu vă cuplaţi centura aveţi şanse să primiţi răni fatale chiar de la airbag-ul în sine, care se declanşează cu o viteză de 300
km/h! Ceea ce te salvează te poate şi ucide! Cei care au un obicei prost de a-şi pune picioarele pe bord, mai cu seamă în timpul călătoriilor lungi, pot primi răni severe, de asemenea, din cauza airbag-ului, care poate rupe picioarele în cazul unui accident.
Mercedes-Benz a continuat cercetările în direcţia airbag-urilor şi în 1993 a prezentat prototipul airbag-urilor laterale, care au devenit opţiune pe E-Class în 1995. Airbag-urile de tip cortină au debutat în 1998, cele pentru cap şi torace în 2001, cele pentru genunchi în 2009, iar cele pentru centură în 2013.
În rezultat maşinile moderne Mercedes-Benz protejează ocupanţii cu până la 12 airbag-uri, cele frontale având acum sistem de declanşare în două etape, care sunt activate în dependenţă de severitatea impactului şi poziţia ocupantului.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
2,690
GALERIE FOTO (8 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!