Acum 40 de ani apărea Porsche 928 – modelul care intenţiona să înlocuiască legendarul 911!

În anii ’70 ai secolului trecut noua conducere Porsche de atunci a decis să înlocuiască legendarul 911. Modelul care trebuia să-i ia locul, a fost Porsche 928 debutat acum 40 de ani, în 1977.
Modelul 928 se deosebea radical de un 911, fiind un model mai practic şi mai mare, fiind şi primul model al producătorului cu aranjament clasic (propulsor amplasat în faţă şi tracţiune spate), dar şi primul model Porsche cu V8 sub capotă. În ciuda intenţiilor, 928 nu a putut să elimine legendarul 911, care a rămas a fi modelul ce reprezintă esenţa brandului până în zilele noastre.

Porsche 928 a fost un model Gran Turismo, care poate fi considerat drept ascensor al actualei Panamera. Coupe-ul avea, probabil, unele dintre cele mai caraghioase blocuri optice pliabile din întreaga istorie, care odată ridicate îi confereau un aspect de broscuţă, având o formă aerodinamică de parcă preluată de pe modelele anilor ’20 - ’30 ai secolului trecut.
În 1978 modelul Porsche 928 a devenit primul şi unicul sport-car care s-a învrednicit de titlul Automobilul Anului în Europa. Coupe-ul elegant cu formula 2+2, avea elemente exterioare realizate din aluminiu, printre care capota, aripile faţă şi uşile. Sub capotă se adăpostea un V8 de 4.5 litri (240 CP), de-a lungul anilor volumul motorului crescând la 4.7 litri (300 CP), apoi la 5.0 litri (320-330 CP), iar în ultima sa interpretare, 928 GTS, acesta avea deja 5.4 litri şi dezvolta 350 CP (500 Nm).
Versiunea 928 GTS era capabilă să atingă o viteză maximă de 275 km/h. Majoritatea dintre toate Porsche 928 produse, în jur de 80%, au fost echipate cu transmisia automată. Ultimul Porsche 928, modelul GTS, a părăsit linia de asamblare în 1995. În cei 18 ani au fost produse 61,056 de exemplare Porsche 928.
Cei de la Porsche au celebrat 40 de ani de la lansarea modelului 928 în cadrul evenimentului Oldtimer Grand Prix 2017, unde a fost prezentat nu doar un 928 original, dar şi versiunile unice, precum decapotabila 928 S4 Cabriolet şi unicul 928 cu patru uşi în caroserie shooting brake, numit 928 Studie H50, care a fost creat pentru aniversarea de 75 de ani al lui Ferry Porsche.
0
2,024
GALERIE FOTO (32 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!