Continental introduce tehnologii, menite să îmbunătăţească experienţa vehiculelor electrice

Producătorul de cauciucuri Continental a introdus mai multe tehnologii, menite să îmbunătăţească experienţa vehiculelor electrice.
Una din tehnologii, este sistemul de încărcare prin inducţie. Potrivit celor de la Continental, acest sistem ar putea fi instalat în parcări şi în centre comerciale, iar atunci când vehiculul electric este parcat, acesta va fi încărcat automat. Sistemul constă din plăci integrate în asfalt, care interacţionează cu plăcile instalate sub electromobil, generând un câmp electromagnetic, care va încărca la o frecvenţă de 11 kW, iar timp de 30 de minute, o asemenea încărcare prin inducţie va adăuga la autonomie aproape 30 km.
Un alt sistem numit AllCharge, presupune înlăturarea încărcătorului de bord al vehiculului electric, care, de obicei, are rolul de a transforma curentul alternativ de la reţea la curent continuu şi de a ajusta curentul continuu de la încărcătorul rapid la voltajul bateriei, în alte cazuri acest încărcător de bord nu este utilizat, ocupând loc şi adăugând greutate vehiculului electric. Potrivit celor de la Continental, unele schimbări neesenţiale, inclusiv îmbunătăţirea robusteţii invertorului, vor face ca electromobilul să poată suporta curentul alternativ de la reţea fără costul şi greutatea încărcătorului de bord. Adăugarea unui booster special, va permite încărcarea la viitoarele staţii de încărcare ultra-rapidă care operează la 800 de volţi şi oferă 350 kW, astfel încât în doar 5 minute bateriile vor primi energie suficientă pentru o autonomie de 150 km! Acelaşi booster, va putea permite menţinerea voltajului la nivel înalt pe parcursul ultimelor kilometri ai autonomiei rămase, astfel, nu vor scădea performanţele vehiculului electric, atunci când energia va fi pe sfârşite.
O a treia tehnologie, este un nou sistem de frânare pentru vehiculele electrice. Pentru că electromobilele utilizează foarte rar sistemul de frânare, datorită frânării regenerative a electromotorului, discurile de frână pot rugini şi deveni defective. Noul sistem de frânare este realizat integral din aluminiu, ceea ce reduce greutatea sistemului cu 8 kg, dar şi previne coroziunea. Discurile de frână din aluminiu practic nu se vor uza, doar plăcuţele de frână vor trebui schimbate, dar la intervale mult mai mari faţă de un automobil convenţional. Mai mult decât atât, cei de la Continental propun şi un principiu diferit pentru sistemul de frânare, unde etrierele prind discul de frână de la interior, pentru a mări pârghia şi de a reduce stresul asupra etrierelor. Un principiu similar a fost utilizat pe motocicletele Buell.
0
1,947
GALERIE FOTO (6 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!