Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z

Mazda anunţă propulsorul pe benzină cu aprindere prin comprimare Skyactiv-X, care va fi mai eficient decât dieselul!

Producătorul nipon Mazda nu se va dezice prea curând de propulsoarele cu ardere internă, anunţând o tehnologie, care va revoluţiona motoarele pe benzină. Fiind parte a planului de viitor „Sustainable Zoom-Zoom 2030”, noul propulsor pe benzină Skyactiv-X va avea aprindere prin comprimare, similară propulsoarelor diesel, care va elimina bujiile, va reduce consumul şi emisiile!
Acest propulsor de nouă generaţie, va fi primul propulsor pe benzină disponibil comercial, care va utiliza aprinderea mixturii aerului şi combustibilului prin comprimare. Noul propulsor Skyactiv-X va utiliza avantajele propulsoarelor pe benzină şi celor diesel, pentru a atinge emisii reduse şi performanţe sporite. Pe lângă sistemul de aprindere prin comprimare, Skyactiv-X va avea şi un compresor, datorită căruia puterea va creşte cu 10-30% faţă de actualele propulsoare pe benzină Skyactiv-G. Aprinderea prin comprimare permite utilizarea unui amestec foarte sărac (mai mult aer în raport cu benzina), care îmbunătăţeşte eficienţa propulsorului cu 20-30% faţă de actualele propulsoare Skyactiv-G, egalând-o sau surclasând-o pe cea a propulsoarelor diesel actuale Skyactiv-D! Un benzinar ce consumă la fel sau mai puţin decât unul comparativ diesel? Iată acesta este un progres incredibil, care ar putea pune punct tehnologiei diesel! Potrivit zvonurilor, propulsorul Skyactiv-X va fi dezvăluit pe conceptul viitoarei Mazda3 la Tokyo.
În planul „Sustainable Zoom-Zoom 2030” intră şi reducerea emisiilor NOx cu 50% către anul 2030 şi cu 90% către anul 2050. Aceste rezultate vor fi posibile şi datorită viitoarelor vehicule electrice şi electrificate, care vor fi introduse de către cei de la Mazda începând cu anul 2019, fiind dezvoltate în parteneriat cu Toyota. Cei de la Mazda vor continua lucrul asupra tehnologiilor sistemelor de siguranţă, începând cu poziţia corectă a conducătorului la volan şi vizibilitatea bună, până la standardizarea sistemelor i-Activsense şi elaborarea conceptului de condus autonom Mazda Co-Pilot Concept către anul 2020, care va fi standard pe toate modelele Mazda începând cu anul 2025.
0
946
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!