Automobilele redacţiei: Prima deservire tehnică la 15,000 km pentru Ford Focus 1.0 EcoBoost

Odată cu sfârșitul verii, la 10 luni de exploatare zilnică a automobilului redacțional Ford Focus 1.0 EcoBoost, parcursul indicat pe odometru ajungea la 15.000 km, așa că venise timpul primei deserviri tehnice obligatorii. În cazul nostru, automobilul trebuie prezentat la service la atingerea pragului de 15,000 km sau 12 luni.
Am așteptat oarecum de mai mult timp acest moment, fiind curios în primul rând de prețul pe care va trebui să-l achit la service-ul oficial. Acesta cred că este un aspect foarte important atunci când vine vorba de deservirea mașinii. Mulți sunt cei care consideră că dealerii oficiali sunt foarte costisitori. Eu însă consider că atât timp cât ai procurat o mașină nouă, ea trebuie deservită la service-ul oficial. Banii pe care îi achit în plus față de un service universal, îmi inspiră încredere, siguranță și calitate a lucrărilor. Prefer să-mi examineze mașina meșteri care lucrează zi de zi cu marca pe care o conduc, fiind instruiți și primind suport chiar de la producător.

Programarea vizitei

Din experiența anterioară cu service-ul oficial Ford, știu că programarea o poți face de obicei minimum peste vreo 3 zile. Probabilitatea de a prinde un loc liber pentru ziua curentă sau următoare este foarte mică. Știind acest lucru, am sunat la începutul săptămânii și m-am programat pentru următoarea zi de luni, la prima oră (era disponibil și vineri, însă eu nu dispuneam de timp). La telefon am rugat să mă informeze cât o să mă coste prima deservire tehnică? Răspuns: aproximativ 3000 lei. Ok, zic eu. Eram acordat psihologic la suma maximă de 3500 lei.
Printre altele, în articolul precedent am menționat faptul că media consumului scăzuse la 6.0 litri. Pentru cei curioși, vă informez că ulterior, până la deservire, consumul s-a mai redus nițel, atingând cifra de 5.9 litri în regim mixt de condus! Adică, pe parcursul celor 15,000 km, în viaţa reală, Ford Focus a consumat în mediu 5.9 litri la o sută de kilometri!
Deservirea tehnică nr. 1

Luni dimineață eram deja parcat nerăbdător pe teritoriul dealerului oficial. Ajuns la recepție, am predat cheia. Am fost întrebat dacă climatizorul funcționează bine și dacă simt necesitatea de a schimba și filtrul acestuia. Asta ar adăuga 700 de lei la nota finală. Am zis că nu am obiecții față de calitatea funcționării climatizorului și am ales să schimb acest filtru deja data viitoare, la următoarea deservire. Peste vreo 30 minute, Focusul redacțional a intrat în boxe. Între timp, savurând o cafea, ne luasem la discuție cu băieții de la Ford. Le ziceam că la unul din articolele precedente, cineva a scris un comentariu precum că la fel deține un Ford Focus cu motor EcoBoost de 1 litru și a parcurs deja 90,000 km, fără nici un rateu. Mare mi-a fost uimirea să aflu că de fapt pe drumurile noastre circulă un model asemănător, cu același motor ca la Focusul meu, având un parcurs de 180,000 km! Și toate deservirile în continuare se fac numai la service-ul oficial. Pentru un motoraș în 3 cilindri, zic că e foarte bine. Bravo, Ford!
Verificarea propriu-zisă a început cu o analiză vizuală. Apoi, mașina a fost ridicată pentru a-i face o inspecție la elementele de suspensie. Meșterul m-a asigurat că totul este bine. A urmat procedura cea mai importantă, probabil, din toată deservirea #1 - schimbarea uleiului și a filtrului de ulei. Mă așteptam să văd aplicată marca Ford pe filtru, însă acolo era scris FoMoCo. Meșterul m-a asigurat că este original. Ulterior, pe net am citit și descifrarea: Ford Motor Company. După spusele meșterului, uleiul nou care a fost turnat era de marca Castrol 0W-20 (în actul lucrărilor scrie Ford Magnatec Prof E 5W-20) și în total au încăput 4.8 litri. Țin să menționez că de la începutul exploatării și până la deservire, nu am adăugat nici un gram de ulei. După procedura completă de schimbare a uleiului, cu porniri-opriri ale motorului și verificarea jojei, toate cauciucurile de izolare de la motor și uși au fost pulverizate cu un spray special, pentru a oferi o durată de rezistență cât mai mare a acestora. S-a mai depistat că lichidul de răcire al motorului a atins un nivel minim, așa că rezervorul a fost umplut până la limita necesară. Ultima etapă a deservirii a constat în verificarea electronică a mașinii. După cum și era de așteptat, nu s-a depistat nici o abatere. Totul funcționează cum trebuie. Pe final, a fost schimbată o siguranță, deoarece nu îmi lucra priza de 12V de câteva luni, după ce am încercat să conectez un dispozitiv prea puternic, prin intermediul unui invertor.
Toate lucrările fiind efectuate, m-am întors înapoi la recepție pentru a afla care este nota de plată totală. Pentru manoperă - 1186 lei; pentru consumabile - 2000 lei. Preț final - 3186 lei. Dacă schimbam și filtrul de la climatizor, prețul ar fi putut să urce până la aproape de 4000 lei. Luând în considerație că data viitoare oricum o să-l schimb, cred că de pe acum aș putea să mă acordez la aproximativ 4000 lei pentru deservirea numărul 2.

Odată cu primirea cheii, mi s-a înmânat și o foaie A4 - Cartea Electronică de Service, unde se duce evidența lucrărilor. Iată încă o modalitate de reducere a consumului de hârtie. :) Interesant este că în această carte se menționează despre un interval de deservire din 20,000 în 20,000 km. Dar probabil din cauza specificului țării noastre, cu condiţii mai dure de exploatare, deservirile se fac din 15 în 15 mii km. Ca o concluzie, vă spun că am rămas mulțumit de prima deservire tehnică a Focusului.
Mai jos puteți vedea cât a costat fiecare poziție din actul de lucrări:
Aşadar, cu deservirea tehnică de la 15 mii km făcută, cu nici o problemă la activ şi cu un consum real incredibil de mic, de doar 5.9 litri/100 km, Ford Focus 1.0 EcoBoost ne pare una din cele mai raţionale şi plăcute alegeri care putea fi făcută pentru banii plătiţi pe el!
2
9,352
GALERIE FOTO (23 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!