Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Revoluţie în lumea auto: Volvo lansează folosirea automobilelor pe bază de abonament!

21 Septembrie 2017 - 15:38
Ilie Toma
Dragii noştri, ţineţi minte această zi de 21 septembrie 2017, pentru că astăzi s-a pus startul unei revoluţii în lumea auto! Şi a făcut-o nimeni altul decât Volvo, odată cu lansarea noului său SUV compact, Volvo XC40.
De mai mulţi ani ne simţim cu toţii în pragul unei mari schimbări în lumea auto, mai ales în forma în care vor fi vândute în viitor automobile. Fenomenul de car-sharing a luat o amploare mare în mai multe ţări, astfel încât tot mai mulţi oameni nu mai simt nevoie să deţină în proprietare un automobil, ci mai degrabă să plătească pentru utilizarea lui, eventual să-l mai şi împartă cu altcineva. Pe lângă toate, generaţiile noi de tineri care intră în grupurile ce ar putea conduce şi cumpăra o maşină, sunt tot mai puţin interesate de ideea de proprietate asupra maşinii, ba chiar adeseori şi de cea de a conduce o maşină, fiind mult mai entuziasmaţi de achiziţia unui noul model de smartphone decât a unui nou automobil.

Cu toţii simţim aceste schimbări şi valuri ce bântuie în lume, însă puţini par să recurgă la acţiuni corecte de anticipare. Producătorii germani s-au axat pe susţinerea intensă a fenomenului de car-sharing, pentru că la ei în ţară acesta a prins deocamdată cele mai puternice rădăcini.
Cei de la Volvo, însă, nu s-au ancorat astăzi într-un trend ce pare a fi puternic, ci tocmai au deschis o trecere spre o nouă direcţie, care pare deopotrivă într-atât de logică şi aşteptată, încât aproape că ne întrebăm de ce nu s-a încumetat încă nimeni s-o facă până acum. Despre ce e vorba, deci?

Despre folosirea automobilelor pe bază de abonament

Ce înseamnă să deţii şi să exploatezi un automobil? Toată povestea începe cu vizitarea unui showroom, unde plăteşti vreo 35 de mii de euro pe un Volvo XC40 nou, spre exemplu, sau plăteşti o rată iniţială şi te obligi la nişte plăţi lunare ulterioare. După asta, trebuie să mai ai grijă şi de asigurare. Apoi, periodic trebuie să ai grijă de deservirea tehnică a automobilului, vizitând service-urile autorizate şi plătind costuri suplimentare pentru consumabile şi manoperă. Mai apoi, vine iarna, iar tu trebuie să ai grijă şi de anvelope de iarnă, iar ulterior, dacă se uzează, şi de cele de vară. Într-un final, ajungi la multe costuri suplimentare, greu de estimat şi de cuantificat din timp, iar cu cât automobilul înaintează în vârstă, cu atât mai mari şi mai neaşteptate pot fi aceste costuri.
Ce propune Volvo, în schimb? Să ne cumpărăm maşinile ca şi telefoanele! Aşa cum avem un operator mobil şi ne putem alege un telefon pentru care să plătim o plată de abonament cu tot cu servicii incluse, iar pe lângă asta putem să mai optăm pentru servicii nelimitate de muzică, spre exemplu, gen Apple Music sau Spotify, tot aşa să putem cumpăra şi maşinile.

Intri pe un site specializat al celor de la Volvo, îţi configurezi exemplarul tău de Volvo XC40 şi-l comanzi, iar apoi îl primeşti din showroom în schimbul unei taxe de abonament, precalculată cu exactitate de producător. Taxa va depinde doar de ţară şi de configuraţia maşinii, nu şi de client, de vârsta lui, sau de alte criterii individuale, şi nu va putea fi negociată. Astfel, veţi şti, spre exemplu, că versiunea configurată de Dvs. a lui Volvo XC40 va însemna un abonament lunar de 400 euro. E o cifră total alegorică, scrisă de noi aici, pentru că suedezii nu dezvăluie cifre exacte. Ce e important, însă, e că cifra asta de abonament va anula plăţile iniţiale din showroom, leasing-uri, credite şi orice alte forme de finanţare. Ba mai mult ca atât, acest abonament va include asigurarea, deservirea tehnică regulată a maşinii, repararea eventualelor defecţiuni şi chiar şi schimbul anvelopelor în funcţie de sezon! Vă rămâne doar să vă plătiţi carburantul!
Curiozităţile nu se opresc aici însă. Peste 2 ani de abonament, primeşti altă maşină nouă. Practic, plăteşti abonament doar cât e perioada de garanţie, după care Volvo îţi ia maşina „veche” înapoi, iar tu primeşti alta nouă. Astfel, abonamentul va lua în calcul această diferenţă de valoare a maşinii în aceşti doi ani, pentru că, cel mai probabil, Volvo va vinde undeva ulterior aceste maşini la mâna a doua, pe pieţe care funcţionează mai tradiţional. Cert este că cei care vor folosi achiziţia maşinii pe bază de abonament, vor schimba maşina o dată la doi ani, cam ca telefonul mobil, vor avea întotdeauna o maşină nouă şi vor fi lipsiţi de orice bătăi de cap.

Iar dacă aţi crezut cumva că incredibilul sfârşeşte aici, nu e aşa. Cei de la Volvo le vor putea chiar şi împrumuta un model Volvo mai mare abonaţilor atunci când aceştia au nevoie. Spre exemplu, aveţi un XC40 pe bază de abonament, iar la Crăciun mergeţi la părinţi cu toată familia şi 40-ul se dovedeşte cam neîncăpător? Nimic mai simplu, suedezii vă împrumută un XC60 sau un XC90, sau un V90 sau ce-o mai fi având ei mai mare, să vă duceţi liniştiţi şi să vă rezolvaţi problemele de familie, după care întoarceţi maşina mai mare şi reveniţi la XC40-ul Dvs.
Iar pe unele pieţe ale lumii, tot abonamentul ăsta va mai veni şi cu servicii de spălătorie inclusă, ba chiar şi oameni care să vină să vă ia maşina de la birou, să meargă să v-o spele, să vă facă deservirea tehnică.

Sunt încă multe necunoscute la acest capitol, fireşte. Deocamdată nu avem o claritate în raport cu mărimea acestui abonament, cât va însemna el cu adevărat în cifre şi cât de atractiv va fi. Nu ştim nici cât de mult va varia el de la o piaţă la alta şi care vor fi pieţele exacte care îl vor oferi. Nu ştim nici ce va face exact Volvo cu maşinile după cei doi ani de exploatare şi la toate aceste încercări am încercat să aflăm astăzi un răspuns din Goteborg, dar fără succes, liniile telefonice ale suedezilor fiind înroşite, probabil. Însă e un fapt e absolut cert: marea schimbare a început! De aici încolo felul în care ne imaginăm ideea de a deţine şi exploata un automobil se va schimba radical şi extrem de rapid! Vom fi cu toţii martorii unui trend tot mai general de aceste abonamente, în care tot mai mulţi producători şi tot mai multe modele vor fi „vândute” astfel, până vom ajunge să ne amintim cu nostalgie sau poate cu mirare de vremurile în care ţineam cu tot dinadinsul să avem o maşină în proprietate. Vom ajunge să schimbăm maşinile la fel de des ca telefoanele mobile, iar maşinile şi telefoanele mobile vor fi tot mai interconectate unele cu celelalte. Vom ajunge să uităm de noţiunea de a „repara” un automobil, pentru că schimbarea lui va fi mai logică decât reparaţia, la fel cum se întâmplă astăzi în cazul electrocasnicelor sau telefoanelor. Ţineţi minte această zi istorică, dragii noştri! Astăzi s-a întâmplat o revoluţie, iar băieţii cu steagul în mână au fost cei de la Volvo!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter