Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Skoda Kodiaq vs Mercedes-Maybach S560 sau cât consumă un motor V8 de 4.0 litri versus unul de 1.4 litri? Comparăm incomparabilul!

9 Septembrie 2017 - 10:16
Ilie Toma
Ziua de ieri a însemnat cea mai scurtă distanţă din road trip-ul nostru alături de Orange Moldova, road trip în care avem încadrate 6 automobile minunate: Skoda Kodiaq, Renault Koleos, Skoda Superb, Mercedes-Benz G-Class, Mercedes-AMG S63 Coupe şi Mercedes-Maybach S-Class S560.
Dar, după ce ieri v-am anunţat că am ajuns la destinaţie, după peste 500 km parcurşi cu un consum de doar 11.2 litri/100 km pentru imensul Maybach S560 cu motor V8 biturbo de 4.0 litri, se pornise o adevărată intrigă între Skoda Kodiaq şi acest Maybach. Şi asta pentru că SUV-ul ceh cu motor pe benzină ajunsese ieri la destinaţie cu o medie de 10.1 litri la sută, adică la doar 1 litru distanţă de motorul uriaş al maşinii uriaşe. Comparate alături, cele două rezultate păreau să pună într-o lumină foarte nefavorabilă SUV-ul cu motor de cilindree mică versus limuzina cu motor mare.

Însă adeseori lucrurile nu stau chiar aşa cum pare la prima vedere. Kodiaq a mers în prima zi la coada coloanei, fiind nevoit să iasă la mult mai multe depăşiri pentru a se ţine cât mai aproape de restul automobilelor. Pe lângă asta, mai mulţi şoferi l-au condus, cu stiluri diferite, şi nici unul nu şi-a pus drept scop eficientizarea consumului. În acelaşi timp, Maybach a fost condus aproape doar de subsemnatul, cu acelaşi stil şi fiind primul în coloană – deci, practic imprimând ritmul întregii caravane de maşini.

Aşadar, astăzi am urcat la volanul lui Kodiaq şi l-am condus spre Piteşti într-un ritm în care mi-am pus drept scop atingerea unui medii cât mai mici de consum. Conduceam mai cu anticipare, lăsând maşina mai des să folosească inerţia în loc să frânez, accelerând fără excese nenecesare, decât la depăşiri.
Şi care credeţi că a fost evoluţia? Cum s-a schimbat cifra de consum? Ei bine, de la cei 10.1 litri la sută Skoda Kodiaq 1.4 TSI a ajuns, pe distanţa parcursă azi la o medie de doar 6.3 litri/100 km! E o diferenţă uriaşă, deci, iar noua cifră de consum nu doar că îi apără cu succes imaginea lui Kodiaq, ci şi trece în tărâmul în care ne impresionează de-a binelea, or, asta e un consum al unui motor turbo pe benzină, cu cutie automată şi cu tracţiune integrală, cu 3 oameni la bord şi un portbagaj cu multe valize! Iar în asemenea condiţii o cifră de 6.3 litri la sută e excelentă!

Pe de altă parte, şi rezultatul lui Maybach e genial de bun pentru cilindreea şi puterea motorului său, media globală ajungând astăzi la 11.4 litri la sută. Sigur, cele două maşini n-au nici o treabă pentru a fi comparate una cu cealaltă, decât faptul de a se afla acum în acelaşi maraton, dar ne era interesantă ideea comparaţiei prin prisma cilindreei şi a dimensiunilor celor două automobile.
Iar la final, tot Skoda Superb 2.0 TDI rămâne campion, cu o medie totală ce reuşeşte să stea sub 6 litri la sută, undeva în regiunea a 5.8-5.9 litri la sută. Partea cu adevărat interesantă aici e că aceată cifră a fost obţinută fără cel mai mic efort, tot cu şoferi care nu aveau scopul obţinerii unui consum cât mai mic. Ne rămâne deocamdată doar să ne întrebăm ce cifre superbe am putea obţine dacă ne-am strădui bine să avem cea mai bună medie de consum!...

Da, cele două Skoda din acest maraton îşi apără cu mare demnitate eficienţa în viaţa reală. Iar dacă tot avem alături de noi în acest maraton oameni, manageri din cadrul Orange Moldova am auzit deja multe destăinuiri despre cum rezistă Skodele pe drumurile din provinciile Moldovei, cu parcursul de peste 100 de mii km într-un an, iar unele chiar şi peste 200 mii într-un singur an. Nici măcar noi nu le ştiam atât de eroic de fiabile.
Ceva mai târziu am urcat şi pe Koleos, dar l-am condus mult mai puţin astăzi, planificând să recuperez în următoarele zile. Media de consum până acum e de 8.8 litri de diesel la sută pe modelul francez, o medie bună, dar care cu siguranţă ar mai putea fi îmbunătăţită substanţial. Noul SUV Renault şi-a atras deja mulţi fani care l-au îndrăgit dintre participanţii maratonului, cel puţin 2-3 voci dintre aceştia declarându-l drept modelul lor preferat din acest maraton. Hm, chiar că e intrigant faptul că Renault Koleos le-a căzut atât de rapid tronc la inimă acestora!
Şi uite că spre seară am ajuns la Piteşti, unde am avut mari dificultăţi în a-i găsi un loc de parcare imensului Maybach, care ar fi trebuit să ocupe jumătate din banda de circulaţie dacă l-am fi parcat după liniile de marcaj. Aşa că până la urmă a trebuit să ocupăm două locuri de parcare cu el.

Iar astăzi, în cea de-a treia zi, vom avea ziua condusului frumos şi epic, prin locuri magnifice! Vrem să ajungem pe mai multe treceri montane, printre care şi Transfăgărăşanul şi asta va fi ziua în care vrem să gustăm din toate maşinile maratonului, cam fiecare dintre noi!
Dvs. care model l-aţi alege să-l conduceţi pe Transfăgărăşan din cele 6? Mercedes-Maybach S560, Mercedes-AMG S63 Coupe, Skoda Superb, Skoda Kodiaq, Renault Koleos sau Mercedes-Benz G-Class?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (2 MATERIALE):
GALERIE FOTO (10 IMAGINI):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter