Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z

Tesla Model S vrea să devină un fel de Mercedes-Benz W124 al vehiculelor electrice? Rezistă la 500,000 km!

Vehiculele electrice încă mai sunt privite ca niște tehnologii noi și nu prea sigure. Cât de fiabile sunt? Cât va ține bateria până va ceda? Sunt doar câteva din întrebările pe care și le dau automobiliștii. Ei bine, sunt exemplare Tesla Model S care ne conving, că această tehnologie este, cel puțin, la fel de fiabilă, poate chiar și mai fiabilă decât tehnologia mașinilor dotate cu propulsoare cu ardere internă.
Un taximetrist finlandez pe nume Ari Nyyssonen, a început să conducă o Tesla Model S din decembrie 2014, iar în puțin peste doi ani aceasta a făcut peste 400,000 km, finlandezul fiind încrezut că aceasta va depăși fără probleme și cifra de 1 milion de kilometri!

Acum vine cea mai mare întrebare, cu ce probleme s-a confruntat acesta în timpul exploatării Teslei Model S? Exemplar a fost afectat de o rechemare, în urma căreia a fost înlocuit motorul electric, iar pachetul de baterii de 85 kWh a avut și el nevoie de reparații, însă nu a fost înlocuit.
Potrivit lui Ari, bateria refuza sa fie încărcată, iar chiar și atunci când era goală, mașina indica o autonomie rămasă de 60 km… Ambele probleme au fost acoperite de garanțina de 8 ani fără limită de kilometri pentru motorul electric și pachetul de baterii. O dată s-a defectat și direcția asistată electric. Potrivit finlandezului, după 400,000 de kilometri, performanțele nu au scăzut, doar bateria s-a degradat un pic, autonomia fiind redusă de la 400 la 370 de kilometri.
Compania Tesloop, care oferă în chirie (cu șofer) doar vehicule Tesla în California, a înregistrat un record și mai impresionant. Primul exemplar al companiei, o Tesla Model S 85D, numit eHawk, care a intrat în serviciu în 2015, a ajuns exact la 300,000 de mile sau 482,803 de kilometri! Aproape 500,000 de kilometri acumulați timp de doi ani i-a costat pe cei de la Tesloop 10,492 de dolari inclusiv reparațiile (3,500 dolari pentru un bloc optic stricat) și deservirile programate (6,900 de dolari).
Americanii au calculat că întreținerea unui vehicul comparabil, dar cu motor cu ardere internă, avea să-i coste între 70 și 86 mii de dolari, inclusiv combustibilul, electricitatea costându-i zero dolari datorită supercharger-urilor gratuite. În rezultat, economia pe care au făcut-o cu vehiculul electric este de cel puțin 60,000 de dolari! Totuși, cei de la Tesloop au mai schimbat și componente majore, dar toate au fost acoperite de garanția de 8 ani fără limită de kilometri, iar mașina a stat în service în total doar 12 zile. Pentru a stoarce tot mustul din această garanție, cei de la Tesloop intenționează să mai facă 900,000 de mile (1,448,409 km) în următorii 6 ani cât mai ține garanția. Oare Tesla Model S vrea să devină un fel de Mercedes-Benz W124 al vehiculelor electrice?!
0
791
GALERIE FOTO (6 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!