Toyota a patentat tehnologia propulsorului cu raport de compresie variabil

Raportul de compresie pentru un propulsor cu ardere internă, dintotdeauna a fost un compromis, iar inginerii au căutat căi de a face un propulsor cu raport de compresie variabil. Acest lucru ar permite ca propulsorul să fie şi eficient schimbându-şi raportul de compresie pe unul mai mare, dar şi performant, atunci când raportul de compresie este micşorat.
Doar celor de la Infiniti le-a reuşit să elaboreze un propulsor viabil de acest gen, care poate fi pus în producţia de serie. Cei de la Toyota, au patentat recent un propulsor cu raport de compresie variabil, care utilizează un principiu diferit, faţă de cel utilizat în propulsorul celor de la Infiniti. În cazul celor de la Infiniti, tehnologia VC-T schimbă poziţia arborelui cotit, apropiind sau îndepărtând piesele ce se rotesc faţă de chiulasă, astfel mărind sau micşorând raportul de compresie de la 14:1 la 8:1.
Tehnologia celor de la Toyota presupune o conexiune pivotantă a pistonului cu biela, astfel, se poate obţine o bielă virtual mai lungă, pentru un raport de compresie mai mare sau mai scurtă, pentru un raport de compresie mai mic. Însăşi biela dispune de două pistoane hidraulice, care în dependenţă de presiunea uleiului aplicată acestora au rol de a schimba „lungimea” bielei. Această tehnologie, cu siguranţă are plusurile sale, dar există şi probleme. Motorul devine mai complex, din cauza unui sistem adiţional cu lichid hidraulic, în timp ce bielele devin mult mai grele, sporind greutatea maselor ce se rotesc, aceste probleme fiind inexistente în tehnologia celor de la Infiniti.
Cei de la Toyota propun şi un mecanism simplificat, cu doar un piston, ce acţionează elementul pivotant. Acelaşi mecanism simplificat poate fi combinat şi cu un piston micuţ care limitează mişcarea pivotantă, astfel fiind posibilă o valoare intermediară, obţinându-se trei rapoarte de compresie diferite. În fine acesta este doar un patent, care ar putea să nu ajungă să fie implementat pe un propulsor de producţie. Totuşi, şansele implementării acestei tehnologii sunt mari, având în vedere cât de benefică aceasta poate fi pentru eficienţa propulsorului.
0
4,887
GALERIE FOTO (6 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!