Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Vă amintiţi de Skoda Favorit? Tocmai s-au împlinit 30 de ani de la lansarea ei!

18 Septembrie 2017 - 12:34
Ilie Toma
Skoda Favorit a fost unul din primele modele importate în Moldova de după obţinerea independenţei, însă puţini îşi mai amintesc povestea acestui model, de la lansarea căruia tocmai s-au împlinit 30 de ani.
Modelul a fost lansat la 16 septembrie 1987 la târgul internaţional de inginerie din oraşul Brno, Cehia, pe atunci încă Cehoslovacia. Cu un design extraordinar de reuşit, cu motor amplasat transversal în faţă şi cu tracţiune faţă, noua Skoda Favorit reprezenta în sfârşit un concurent demn pentru hatchback-urile occidentale tot mai populare în Europa. Dar, aşa cum Cehoslovacia era în acele timpuri o ţară socialistă, iar în ţările socialiste lucrurile se mişcau greu, pompos şi cu o anticipare cincinală, proiectul Skodei Favorit fusese adoptat încă în 1982 de către guvernul cehoslovac. Scopul declarat al acestuia a fost să se creeze un automobil modern cu tracţiune faţă şi motor amplasat în faţă pentru poporul cehoslovac.

Inginerii cehoslovaci au muncit de zor la crearea maşinii, dar designul ei n-a fost făcut de cei de la Skoda. Aşa cum era la modă la începutul anilor ’80, designul a fost încredinţat unor italieni – casei de design Bertone din Torino! Da, Skoda Favorit a fost desenată în studiourile Bertone!
Modelul a fost apoi testat intens înainte de lansare, atât prin frigurile alpine, cât şi prin căldurile riverane din Italia. Frânele au fost testate pe pasul Grossglockner din Austria, spre exemplu, iar pentru desăvârşirea ingineriei motoarelor şi a suspensiei cehoslovacii au invitat experţi de la Porsche!

Aşadar, motorului lui Favorit i s-a acordat o mare atenţie. Era vorba de o unitate de 1.3 litri pe benzină, cu puteri de 58 CP şi 63 CP, dotată iniţial cu carburator, iar mai târziu cu injecţie. Toate elementele cheie ale motorului erau realizate din cele mai dure aliaje, pentru a-i asigura acestuia o fiabilitate de excepţie.
După revoluţia de catifea din 1989, Skoda şi-a dat seama că are nevoie de un partener puternic pentru a reuşi la nivel global, iar din 1991 a devenit parte a grupului VW. În scurt timp după aderenţa la grup, Favorit a primit un prim facelift, cu actualizări de tehnologii, preluate de la noul partener. În 1993 a urmat un facelift şi mai cuprinzător, cu 548 de actualizări tehnice şi de design. Modelul a continuat a fi vândut până în septembrie 1994, înregistrând o cifră totală de 783,168 de unităţi livrate clienţilor. În ultimii săi ani de producţie, Favorit a ajuns în diverse forme de caroserie şi pe piaţa din Moldova.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter