Vehiculele autonome ajung în accidente pentru că respectă regulile de circulaţie!

19 Octombrie 2017, 15:15
Valeriu Bahnaru via Carscoops.com
În ultimul timp tot mai multe vehicule autonome ajung în accidente, atunci când sunt testate pe drumurile publice. Doar în California de la începutul anului 2016 au avut loc 31 de accidente cu implicarea vehiculelor autonome, practic toate fiind produse la intersecţii. În 13 cazuri vehiculele autonome au fost lovite în spate.
De ce se întâmplă acest lucru, vă veţi întreba? Oare este de vină tehnologia vehiculelor autonome, care nu este pregătită pentru realitatea dură? Ei bine, producătorii şi companiile care dezvoltă vehiculele autonome, mai au de lucrat mult pentru a oferi lumii vehicule complet autonome, care vor fi suficient de sigure, încât noi, ce de la bord, să putem chiar trage un pui de somn în timpul călătoriei plictisitoare spre serviciu.
Potrivit experţilor, printre care şi şeful NuTonommy, Karl Iagnemma, cea mai mare problemă este faptul că vehiculele autonome sunt proiectate în aşa fel încât să respecte cu stricteţe regulile de circulaţie. Cine ar fi crezut că respectarea cu stricteţe a regulilor de circulaţie poate genera accidente! Da, spre deosebire de conducătorii obişnuiţi, care mai şi încalcă regulile de circulaţie, vehiculele autonome ajunse pe drumurile publice par a fi extrem de stranii pentru ceilalţi participanţi la trafic, având un comportament nenatural, iar anume acest comportament robotic şi este cauza accidentelor. Pentru conducătorii obişnuiţi comportamentul vehiculelor autonome devine imprevizibil!
Astfel, pentru ca vehiculul autonom să nu fie o cioară albă printre ciori negre, inginerii vor trebui să dea „suflet” tehnologiei, pentru ca cea din urmă să poată imita condusul uman şi să pară mai naturală în comportament. Cei de la Waymo deja fac paşi siguri în această direcţie, învăţând vehiculele autonome să intre în curbe pe o rază mai mare, precum o fac oamenii. Anterior, aceste vehicule tăiau extrem de mult colţurile, ceea ce nu este natural pentru conducători. Vehiculele autonome a celor de la Waymo vor fi învăţate să înceapă mişcarea la semnalul galben al semaforului, precum o fac majoritatea conducătorilor.
Pentru a convieţui cu automobiliştii, vehiculele autonome vor trebui să conducă exact la fel, uneori încălcând chiar şi regulile de circulaţie, în limite rezonabile, desigur. Un alt lucru care dezavantajează vehiculele autonome, este capacitatea de a prezice evoluţia evenimentelor în anumite situaţii, ceea ce noi, conducătorii, o putem face extrem de bine. Noi putem observa unele indicii, care ne ajută să prezicem evenimentul imediat următor, iar acest lucru ne scapă de multe probleme, inclusiv de accidente. Şi acest lucru, tehnologia vehiculelor autonome, va trebui să înveţe.
Dacă până acum vehiculele autonome erau supravegheate de către conducători, din luna iunie 2018 producătorii vor putea testa pe drumurile publice din California vehicule autonome “nesupravegheate”, fără ca cineva să se afle la volan! Oare au ajuns sistemele autonome la maturitate, încât să fie lăsate „în voia sorţii” pe drumurile publice? Potrivit autorităţilor din California, aceste vehicule vor trebui să fie dotate cu sisteme speciale, care să înregistreze ultimele 30 de secunde înaintea unui impact, pentru a putea fi stabilite cauzele accidentului, dacă a fost de vină vehiculul autonom sau conducătorul celuilalt vehicul. Mai mult decât atât, poliţia ajunsă la faţa locului va trebui să aibă acces instant la această informaţie.

O altă problemă pentru vehicule autonome sunt oraşele aglomerate şi timpul nefavorabil. General Motors a acceptat provocarea acestor doi factori şi intenţionează să testeze vehicule autonome de nivelul 4 pe străzile aglomerate din Manhattan, care pot „bucura” şi cu zăpadă şi ploi. Totuşi, atunci când vor demara testele, la începutul lui 2018, vehiculele autonome vor avea la bord două persoane care le vor supraveghea şi vor interveni atunci când va exista pericol de accident.
În ciuda incidentelor în care au fost implicate vehiculele autonome în ultimii ani, experţii sunt siguri, că atunci când va veni ziua, în care pe drumurile publice vor circula doar vehiculele autonome, anual vor fi produse doar 40 de fatalităţi, comparativ cu 40,000 de fatalităţi care au loc anual în SUA în urma accidentelor rutiere. Diferenţa este colosală! Totuşi, la moment oamenii au puţină încredere în vehiculele autonome, care şi se mai şi ştirbeşte, atunci când acestea sunt implicate în accidente.
1
3,584
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!